Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@00:39:22 GMT

زیرساخت های بازارچه های مرزی ایلام آماده شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۰۸۳۵

زیرساخت های بازارچه های مرزی ایلام آماده شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان گمرک استان که به مناسبت روز جهانی گمرک برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، هشت درصد کل مرزهای کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم مرزی استان ایلام و فعال بودن مرز مهران، افزود: مجوز ۲ بازارچه مرزی چیلات دهلران و چنگوله و گذر مرزی چیلات را از دولت اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام با اشاره به اینکه بازارچه هلاله شمالی نیز بعد از کارهای کارشناس به زودی برای تصویب به هیئت دولت می‌رود، گفت: تقریباً تمام زیرساخت‌های چنگوله و چیلات، از جمله راه و آب و برق و فیبر نوری و … برخی ساختمان‌ها و کانکس‌ها به ویژه در مرز چیلات آماده شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: البته زیرساخت‌های آن سوی این بازارچه‌ها در خاک عراق، به خاطر مشکلات داخلی و بحث کرونا هنوز معطل مانده است.

وی اضافه کرد: عملکرد گمرک استان رضایت بخش است چراکه باوجود تعطیلی‌های مکرر گمرک بر اثر کرونا، صادرات ۴۱۰ میلیون دلاری از مرز مهران به عراق ثبت شده است.

استاندار ایلام با اشاره به تردد ۶۵ درصدی زوار اربعین در استان ایلام و مرز مهران، گفت: زیرساخت‌های استان برای اربعین نیز به خوبی در حال احداث است و چهارخطه شدن قسمت اعظم جاده ایلام به مهران، احداث دو تونل و یک پل در این مسیر، چهار خطه شدن مسیر پل زائر تا مرز انجام شده است.

کد خبر 5131756

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی مرز مهران ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان شیراز کرمانشاه شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله چراغی ظهر یکشنبه در آیین برداشت گندم در دشت عباس دهلران اظهار کرد: بی شک کشاورزی از منابع غذایی بشر است وکشاورزان با تلاش نان حلال بر سر سفر خود وخانواده می‌آورند.

وی افزود: مجموعه دولت و نظام و مردم برای توسعه کشاورزی و زیرساخت‌ها که قطب حوزه جنوب است باید توجه و پیگیری ویژه شود.

وی از پیگیری مسئولان قدردانی کرد و افزود: باید بیش از پیش به مشکلات مردم و به ویژه قشر کشاورز توجه شود و از جهاد کشاورزی و فرمانداری که پیگیر مشکلات کشاورزان دشت عباس بودند قدردانی می‌کنم.

وی مردم را سرمایه اجتماعی جامعه دانست و گفت: مردم دین خود را ادا کره‌اند و امروز نوبت مسئولان است که خادم مردم و بیش از گذشته در خدمت مردم باشند، با ورود به مجلس حتماً مشکلات مردم و حوزه انتخابیه را به جد پیگیری و دولت و نظام در کنار مردم است و همراهی وهمکاری مردم روند توسعه را دو چندان می‌کند.

جشن برداشت گندم در دهلران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و فرماندار ویژه دهلران و امام جمعه شهرستان دهلران، منتخب مردم حوزه جنوب در مجلس دوازدهم، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای مملح در بخش دشت عباس انجام شد.

کد خبر 6084318

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • بازارچه میوه و تره بار ایلام زودتر احداث شود
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است
  • عملیات راهسازی در قطعه رانشی کیلومتر ۱۱ بزرگراه ایلام مهران شتاب می گیرد