Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:39:01 GMT

اهمیت ترویج زکات در راستای جامعه‌ بدون نیازمند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۰۸۶۳

اهمیت ترویج زکات در راستای جامعه‌ بدون نیازمند

ایسنا/قم مدیر کل امور اجرایی زکات کشور از اهمیت جمع‌آوری زکات در راستای ایجاد جامعه‌ بدون نیازمند سخن گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طه مهری در جلسه‌ای با حضور آیت‌الله علوی گرگانی و کارگروه پژوهشی زکات هفت استان بیان کرد: در سال ۹۰ قانون زکات با هفت ماده و پنج تبصره توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تأیید از طرف مقام معظم رهبری نماینده ایشان در جهاد کشاورزی به ریاست شورای عالی زکات منصوب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حال حاضر ۱۱ وزارتخانه، نهاد و سازمان عضو این شورا بوده و کمیته امداد نیز به عنوان دبیر شورای عالی و دبیرخانه زکات نیز در همان‌جا تشکیل شد تا وظیفه جمع‌آوری و مصرف زکات برای فقرا را مدیریت کند.
مهری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در سال ۹۶ در خصوص اهمیت فریضه الهی زکات ادامه داد: در استان‌ها نیز ادارات اجرایی جمع‌آوری، فرهنگ‌سازی و ترویج زکات را دنبال می‌کنند. در این راستا کارگروه پژوهشی زکات نزدیک به ۴۰۰ سوال در مورد این مبحث را مطرح و به دفاتر مراجع تقلید شیعیان ارسال کرده تا در رابطه با مباحثی که مردم روزانه با آن درگیر هستند بتوان بهتر عمل نمود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل مطلق گفت: اقدامات دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حیطه امنیت غذایی و سلامت غذا توسط دبیرخانه شورای عالی رصد می‌شود و تمامی دستگاه‌ها موظفند گزارش اقدامات را جهت جمع بندی به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال نمایند.

وی افزود: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی پیرو ابلاغ رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، جلسه هم اندیشی و هماهنگی اجرای رهنمودهای رئیس جمهور در خصوص اهمیت توجه به امنیت غذایی و سلامت غذای مصرفی مردم و تکالیف وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط را برگزار کرد.

مطلق ادامه داد: وزارت بهداشت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری طی مدت ۲ ماه اقدامات لازم در راستای تولید مواد غذایی از مزرعه تا سفره را تدوین خواهند کرد و در جلسه بعدی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه نمایند.

کد خبر 6085877 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • رصد اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه امنیت غذایی
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟