Web Analytics Made Easy - Statcounter

يك کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت «ام البنین (س)» همانند مادران و همسران شهدا چهار فرزند خود را در واقعه کربلا از دست داد و سختی این درد را از نزدیک لمس کردند لذا روز وفات ایشان را به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کردند محمد هادی هدایت در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون شخصیت حضرت «ام‌البنین(س)» گفت: حضرت «ام‌البنین(س)» مادر «حضرت ابوالفضل العباس(ع)» است او زنی با ادب و در عین حال شجاع بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به سیره اخلاقی حضرت «ام‌البنین(س)» اشاره و ابراز کرد: حضرت «ام‌البنین(س)» دارای بصیرت زیاد و ایمانی قوی بودند همین خصلت‌ها در فزرندان ایشان نیز ظهور پیدا کرد، ادب این بانوی بزرگوار در مقابل ولایت سبب شد تا نام وی در تاریخ ماندگار شود.  بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب مربوط به ابعاد شخصیتی حضرت «ام البنین(س)» اینجا کلیک کنید هدایت افزود: پس از شهادت حضرت «فاطمه زهرا (س)»، «امام علی (ع)» با برادرش عقیل درباره انتخاب همسری که اصیل باشد و فرزندانی دلیر و جنگاور تربیت کند مشورت کرد و عقیل، فاطمه بنت حزام را پیشنهاد کرد که حضرت «علی (ع)» با این بانوی بزرگوار ازدواج کردند. ثمرۀ این ازدواج ۴ پسر به نام‌های عباس، عبدالله، جعفر و عثمان بود که هر چهار فرزند حضرت «ام‌البنین(ع)» در کربلا در رکاب «امام حسین (ع)» به شهادت رسیدند.

وی ادب حضرت «ام البنین (س)» در مقابل «ائمه معصومین (ع)» را ارزشمندترین خصوصیت این بانوی بزرگوار اسلام دانست و تصریح کرد: ادب حضرت «ام البنین (س)» در مقابل «ائمه معصومین (ع)» یکی از خصوصیات ویژه در سیره اخلاقی ایشان است.

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: حضرت «ام البنین (س)» که نامش نیز فاطمه بنت حِزام بود از «امیرالمومنین (ع)» درخواست کرد تا نامش را در مقابل فرزندان حضرت «زهرا (س)» صدا نکند تا مبادا آنان ناراحت شوند، بدین ترتیب حضرت «علی (ع)» لقب «ام البنین (س)» را به ایشان دادند.

وی پیرامون چگونگی نحوه تربیت فرزندان حضرت «ام البنین (س)» اظهار کرد: حضرت «ام البنین (س)» علم را همانند پرنده‌ای که غذا را نرم می‌کند و به فرزندانش می‌دهد به چهار پسر خود خصوصا حضرت «ابوالفضل العباس (ع)» آموختند.    هدایت به برخورد حضرت «ام البنین (س)» پس از شنیدن خبر شهادت فرزندانش در واقعه کربلا اشاره و ابراز کرد: حضرت «ام البنین (س)» در واقعه کربلا حضور نداشت. هنگامی که کاروان اسیران کربلا وارد مدینه شد، شخصی خبر شهادت فرزندانشان را به ایشان داد اما ایشان در ابتدا از سرنوشت «امام حسین (ع)» پرسیدند. حضرت «ام البنین (س)» وقتی خبر شهادت چهار فرزندش و «سیدالشهدا (ع)» را شنید، گفت ای کاش فرزندانم و تمامی آنچه در زمین است فدای حسین می‌شد و او زنده می‌ماند. این سخنِ او را برخی دلیل دلدادگی عمیق او به «اهل بیت (ع)» و «امام حسین (ع)» دانسته‌اند. 

وی پیرامون نامگذاری روز وفات حضرت «ام البنین (س)» به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا  بیان کرد: حضرت «ام البنین (س)» همانند مادران و همسران شهدا چهار فرزند خود را در واقعه کربلا از دست داد و سختی این درد را از نزدیک لمس کردند لذا روز وفات ایشان را به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کردند.

این کارشناس علوم قرآنی پیرامون آخرین روز‌های عمر این بانوی بزرگوار خاطرنشان کرد: حضرت «ام البنین (س)»پس از باخبر شدن از شهادت فرزندانش، همواره به قبرستان بقیع می‌رفت، قبر‌های فرضی را در آنجا می‌کشید و اشعاری که خود سروده بود، می‌خواند و می‌گریست و اهل مدینه گرد او جمع می‌شدند و همراه او گریه می‌کردند.
انتهاى پيام/ برچسب ها: اخبار مذهبى حضرت ام البنين

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا حضرت ام البنين مادران و همسران شهدا بانوی بزرگوار واقعه کربلا ام البنین س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین

در نخستین جلسه شورای شهر قزوین در سال ۱۴۰۳ دو لایحه شهرداری قزوین مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال ۱۴۰۳ بعدازظهر امروز -سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه- به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضا، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار و با هدف بحث و بررسی پیرامون لوایح و نامه‌های واصله و مغایرت‌های اعلامی مصوبات شورا در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

در این جلسه دو لایحه شهرداری به همراه تعدادی از مغایرت‌های اعلامی مصوبات شورا مورد بحث، بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در این جلسه لایحه شهرداری پیرامون تقاضای جابه‌جایی درختان و بستر فضای سبز واقع در محدوده اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس و عطف به مصوبه کمیسیون ماده ۷ پس از بررسی مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

همچنین در ادامه نخستین جلسه پارلمان شهری قزوین در سال نو لایحه توافق شهرداری مبنی بر اهدای یک طبقه تراکم به طور رایگان با بخشودگی کسری پارکینگ در پلاک آقای عبداله سیاهکالی مرادی بررسی و تصویب شد.

به گزارش ایمنا، همچنین در بخش دیگر این جلسه به تعدادی از مغایرت‌های اعلامی مصوبات شورا که از سوی هیئت تطبیق شهرستان قزوین ارائه شده بود، رسیدگی و پیرامون هر کدام از آنها تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است نخستین جلسه شورای شهر قزوین در نوروز ۱۴۰۳ با حضور ۷ نفر از ۹ عضو پارلمان محلی برگزار شد.

کد خبر 739397

دیگر خبرها

  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع)
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه «سلسله موی دوست» از رادیو ایران
  • تشییع پیکر مطهر ستواندوم شهید محمد ذخیره، بر فراز دستان مردم هامون
  • پروفایل، عکس نوشته، پوستر و استوری شهادت حضرت علی (ع) + متن تسلیت
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • سیل آب شرب ۳روستا در پلدختر را قطع کرد