Web Analytics Made Easy - Statcounter

امان‌اللهی در صحن شورای شهر تهران از مشکلات و دغدغه های مردم منطقه ۲۰ گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس؛ امان اللهی، رابط شورایاری منطقه ۲۰ صبح امروز در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران او گفت امروز به نمایندگی از مردم شهید پرور و انقلابی این منطقه در خدمت شما هستم تا بخشی از مشکلات این مردم را به شما بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: منطقه ۲۰، جنوبی‌ترین منطقه شهرداری تهران است و دارای ۷ ناحیه و بیست محله می‌باشد. سابقه و قدمت ۶۰۰۰ ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین زوار حرم حضرت عبدالعظیم ویژگی بسیار بارز و خاص و تاریخی مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران مجزا و متفاوت ساخته است.    رابط شورایاری منطقه ۲۰ خاطرنشان کردند: این منطقه با احتساب حریم از ۱۷۸ کیلومتر مربع مساحت تشکیل شده و تقریبا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه بالغ بر صدها هزار رفت و آمد شهری برای خارج شهری به این منطقه به جهت وجود این اماکن و بهشت زهرا سلام الله علیها انجام می پذیرد و در حال حاضر سه ایستگاه فعال مترو در داخل محدوده می باشد و چهار ایستگاه مترو هم در آینده در این منطقه فعال خواهد شد که در همین جا من از اعضای محترم شورای شهر به خصوص اعضای کمیسیون عمران و ترافیک شهر می خواهم که اعتبارات لازم را جهت تسریع در راه‌اندازی این چهار ایستگاه مترو شهرری میسر بفرمایند.   وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از ری به عنوان قبله تهران یاد کرده همه ما به خوبی می‌دانیم معنی و مفهوم قبله تهران چیست و باید به چه صورت و به چه وضعی به آن رسیدگی شود؛ اما امروز شاهد هستیم که از این جمله رهبری شاید به اندازه برد های تبلیغاتی و بیلبوردها مسئولین دولتی و همه مسئولینی که به این شهرستان نگاه کرده‌اند. ‏ ‏ رابط در منطقه ۲۰ گفت: با توجه به وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و حضور زائران به این منطقه خاستگاه ۲۷۹۴ شهید و ۷۵۰۰ جانباز ۴۵۰ آزاده و ۱۵۰ شهید مدافع حرم ۱۴۴ مسجد در منطقه نیاز است شهرداری منطقه ۲۰ هم مانند فرمانداری شهرداری ویژه باشد و بسیاری از تصمیمات در این منطقه  در شهرداری به صورت  مجزا  از شهر تهران صورت گیرد‌. ‏ وی ادامه داد:  ترافیک و فاضلاب تهران در منطقه شهرری مشکلات زیادی را به وجود آورده است اما اکثر های این منطقه می تواند تهران را تحت شعاع قرار دهد و ممکن است آثار مخرب بر روی کل تهران ایجاد کند همچنین وجود خط فشار قوی برق در بافت های مسکونی مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرده است. ‏وی گفت: ابر مسئله که در  منطقه ۲۰ مشکلات محیط زیست و آلاینده‌های صنعتی است؛ کارخانه سیمان ری امروز یکی از آلاینده ترین مشاغل صنعتی است که در شهرستان ری مستقر است و فعالیت می‌کند و مشکلاتی را برای منطقه ۲۰ و مناطق مجاور ای شهرری ایجاد کرده که علی‌رغم اینکه آلاینده‌های محیط زیست را برای منطقه داشته، مشکلات مهمی را برای مناطق همجوار داشته باعث شده به آثار  تاریخی این منطقه را تحت شعاع خود قرار دهد اکنون کوه تاریخی بی بی شهربانو به علت بهره‌برداری بیش از حد کارخانه سیمان  تنها نمادی از آن باقی مانده است.   این رابطه منطقه ۲۰ ادامه داد: یکی از مسائل روز امروز افزایش سرانه سبز و سرانه گردشگری هست باغ‌های باغ انار، باغ کشاورزی، باغ ظهیر و باغ‌های تاریخی هستند که امروزه به حال خود رها شدند و هیچ گونه استفاده و بهره‌برداری از آنها نمی‌شود. با توجه به مسائل و شرایط آلاینده محیط زیست می طلبد که شهرداری و شورای شهر اقداماتی و در این خصوص داشته باشد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر منطقه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده ماندن در گرو شکست طلسمی به نام عطایی

به گزارش "ورزش سه"، امشب در حالی دو تیم فولاد سیرجان ایرانیان و پیمان تهران به مصاف یکدیگر می روند که بازی اول دو تیم به سود فولاد سیرجان ایرانیان به اتمام رسیده است.

پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان تهران بارها در دور پلی‌آف مغلوب بهروز عطایی و تیمش شده است. اگرچه او با تیم‌های سایپا و شهرداری ارومیه توانسته تیم بهروز عطایی را حذف کند اما تا کنون با باشگاه پیکان تهران موفق به این کار نشده است.

حالا امشب پیمان و تیمش آخرین فرصت را دارند که از حذف زودهنگام تیمشان جلوگیری کنند. اگر امشب پیکان تهران در برابر سیرجان شکست بخورد این پنجمین بار خواهد بود که بهروز عطایی پیمان اکبری و پیکان تهران را در مرحله پلی آف حذف خواهد کرد. دیدار دوم دو تیم ساعت نوزده امشب برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا
  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • زنده ماندن در گرو شکست طلسمی به نام عطایی
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران