Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:01:19 GMT

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۱۰۵۸

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» نامزد پیشنهادی بایدن برای سِمت وزارت امور خارجه آمریکا مورد تأیید مجلس سنای این کشور قرار گرفت.

ادامه دارد ...

کد خبر 5131740.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتونی بلینکن مجلس سنای آمریکا جو بایدن عراق ایالات متحده امریکا جو بایدن عربستان سعودی رژیم صهیونیستی سوریه روسیه بغداد فلسطین ویروس کرونا دونالد ترامپ آلکسی ناوالنی ایران داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه

رئیس جمهور آمریکا برغم حمایت های همه جانبه نظامی و امنیتی واشنگتن از اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه، «لیز گرانده» را به عنوان فرستاده ویژه جدید آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه (غرب آسیا) منصوب کرد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی (۶ اردیبهشت) با انتشار بیانیه ای در این زمینه به فعالیت‌های لیز گرانده در عملیات سازمان ملل در امور بشردوستانه و توسعه در یمن، و ایجاد ثبات در بیش از بیست شهر آزاد شده از دست داعش در عراق اشاره کرده است.

بلینکن بدون اشاره به حمایت های همه جانبه آمریکا از اسرائیل در جنگ کنونی علیه غزه افزود: دهه‌ها تجربه بشردوستانه لیز گرانده ، زمینه ای که توسط دیوید ساترفیلد و تیمش برای رسیدگی فوری به بحران انسانی در غزه ساخته شده بود را گسترش خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به نقش واشنگتن در بحران کنونی غزه با حمایت های نظامی و امنیتی از اسرائیل ادامه داد: «بایدن این سمت را بلافاصله پس از حملات تروریستی هولناک ۷ اکتبر ایجاد کرد تا دیپلماسی منطقه ای آمریکا را برای افزایش کمک های بشردوستانه به غزه هدایت کند. »

بلینکن اضافه کرد: در هفت ماه گذشته دیوید ساترفیلد - یکی از دیپلمات های ارشد و با تجربه ما - این تلاش را رهبری کرده است. کمک های خستگی ناپذیر او در گسترش تلاش های کمک های بشردوستانه در غزه ضروری بوده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: من همچنان از تجربه، خرد و مشاوره دیوید در مورد این مسائل بهره خواهم برد، زیرا او به عنوان مشاور ارشد به وزارت امور خارجه خدمت خواهد کرد.

بلینکن گفت: ما مشتاقانه منتظریم که لیز گرانده در این کار مهم رهبری کند. لیز اخیراً به عنوان رئیس و مدیر عامل مؤسسه صلح آمریکا خدمت کرده است. او نزدیک به سه دهه تجربه خارج از کشور را در رهبری، مدیریت و هماهنگی عملیات پیچیده سازمان ملل متحد در برخی از سخت ترین بحران ها در کارنامه دارد

وزیر خارجه دولت بایدن اضافه کرد: لیز گرانده سابقه کار گسترده ای در آفریقا و خاورمیانه دارد از جمله تجربه های وی شامل رئیس عملیات بشردوستانه و توسعه سازمان ملل در یمن، جایی که یکی از بزرگترین عملیات سازمان ملل در سطح جهانی می شود. لیز همچنین مسئول عملیات بشردوستانه، تثبیت و توسعه سازمان ملل به عنوان معاون ماموریت سیاسی سازمان ملل متحد در عراق در طول مبارزات علیه داعش خدمت می کرد.

بلینکن ادامه داد: ارائه کمک های بشردوستانه نجات بخش به غزه نیاز به افزایش و تداوم دارد. تجربه منحصر به فرد لیز در نظارت بر تلاش های مشابه در شرایط پیچیده و خطرناک به او اجازه می دهد تا این تلاش شبانه روزی را ادامه دهد. آمریکا از همه راه‌های ممکن برای اطمینان از رساندن کمک‌ها به آسیب‌پذیرترین جمعیت‌هایی که به آن نیاز دارند استفاده خواهد کرد و سعی خواهد کرد از کارمندان بشردوستانه فعال در منطقه محافظت کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم