Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@04:35:25 GMT

کرونا و خسارت بزرگی که بزرگان اروپا متحمل شدند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۱۱۲۸

شیوع ویروس کرونا ضربه بزرگی از نظر اقتصادی به فوتبال زده است.

به گزارش "ورزش سه"، در لیست درآمدزایی در بین 10 تیم برتر اروپا در سالی که گذشت تغییراتی ایجاد شده است. بارسلونا و رئال مادرید در حال حاضر با اختلافی بسیار جزئی رده اول و دوم جدول را اشغال کرده و علیرغم مشکلات مالی حاصل شده همچنان در سراسر دنیا بیشتر از دیگر تیم ها کسب درآمد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما منچستریونایتد امسال و برای اولین بارطی هشت سال گذشته جایی در بین سه تیم برتر نداشته و متحمل بحران بزرگی شده است.

 

 

منچستریونایتد در حال حاضر بعد از بایرن مونیخ به مکان چهارم سقوط کرده و با ضرر 118.1 میلیون پوندی، 19 درصد نسبت به فصل قبل از این حیث خسارت داده است. این اعداد و ارقام تاثیر بحران بزرگ در بین تیم های بزرگ اروپا را ثابت کرده و آمار موید آن است که 20 باشگاه متمول اروپا در مجموع در حدود 975 میلیون پوند ضرر کردند که این زیان عموما به دلیل غیبت تماشاگران در استادیوم و کاهش ارقام پرداختی در مورد حق پخش بود.

 

 

در رتبه های بعدی لیورپول، منچسترسیتی، پاری سن ژرمن، چلسی، تاتنهام و یوونتوس قرار گرفته اند. در سالهای گذشته برخی تیم ها به درآمدی بالاتر از یک میلیارد پوند نیز می رسیدند، اما امسال و مانند دیگر صنایع، شیوع ویروس کرونا ضربه بزرگی به فوتبال زده و گریبان باشگاه های بزرگ را گرفته است.

 

 

در فصل نقل و انتقالات تابستان گذشته شاهد آن بودیم که حتی تیم های بزرگ نیز قدرت خرید بازیکنان گرانقیمت را نداشتند و شاید تنها این چلسی بود که سرمایه گذاری بیش از 200 میلیون پوندی انجام داد.

 

در ادامه لیست 10 تیم برتر از نظر درآمدزایی را مرور خواهیم کرد:

 

1- بارسلونا- 627.1 میلیون پوند

 

2- رئال مادرید- 627 میلیون پوند

 

3- بایرن مونیخ- 556.1 میلیون پوند

 

4- منچستر یونایتد- 509 میلیون پوند

 

5- لیورپول- 489.9 میلیون پوند

 

6- منچستر سیتی- 481.6 میلیون پوند

 

7- پاری سن ژرمن- - 474.1 میلیون پوند

 

8- چلسی- 411.9 میلیون پوند

 

9- تاتنهام- 390.9 میلیون پوند

 

10- یوونتوس- 349 میلیون پوند

ویروس کرونا لیورپول بارسلونا رئال مادرید منچستر یونایتد

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ویروس کرونا لیورپول بارسلونا رئال مادرید منچستر یونایتد میلیون پوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد

پس از تایید مقامات هلند برای توقف دائمی عملیات حفاری در میدان گازی "گرونینگن" به منظور کاهش خطرات زمین لرزه در منطقه شمالی این کشور، این میدان گازی به طور رسمی تعطیل شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، پس از تایید مقامات هلند برای توقف دائمی عملیات حفاری در میدان گازی "گرونینگن" به منظور کاهش خطرات زمین لرزه در منطقه شمالی این کشور، این میدان گازی روز جمعه به طور رسمی تعطیل شد.

پس از سال ها کاهش تولید با هدف محدودکردن خطر زمین لرزه‌هایی که فرآیند حفاری در این منطقه ایجاد می کند، از اکتبر 2023، این میدان گازی تنها با کسری از ظرفیت کامل خود تولید کرده است. زمین لرزه در این منطقه در طول سال‌ها به هزاران ساختمان آسیب رسانده است.

با این حال، 11 حلقه چاه در این میدان در صورت وقوع یک زمستان سرد و به دلیل وضعیت نامشخص بین المللی با توجه به درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین باز می‌ماند.

مردم هلند با جهش هزینه قبوض انرژی دست و پنجه نرم می‌کنندافزایش صورتحساب انرژی برای خانواده‌های هلندی

پس از آن که دولت متعهد شد که تولید در این میدان گازی هرگز از سر گرفته نخواهد شد تا خطرات زمین لرزه در این منطقه محدود شود، مجلس سنای هلند در هفته جاری میلادی، قانونی را برای تعطیلی دائمی این میدان تصویب کرد.

سناتورها در ابتدا قصد داشتند این قانون را دو هفته پیش تصویب کنند، اما پس از ابراز نگرانی چندین حزب در مورد صادرات این کشور، رای نهایی را به تعویق انداختند و موجب خشم مقامات محلی در استان شمالی شدند.

هانس ویجلبریف، وزیر معادن، که از تعطیلی حمایت می‌کرد، گفت اگر این تعطیلی منجر به تاخیر طولانی و عدم اطمینان بیشتر در مورد خطر زلزله برای مردم منطقه شود، استعفا خواهد داد.

مقامات گرونینگن پارلمان را به عقب نشینی از وعده خود مبنی بر پایان دادن به حفاری گاز در این میدان متهم کردند.

این میدان که بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا محسوب می‌شود و در سال 1963 افتتاح شد، یکی از پشتوانه‌های اصلی اقتصاد هلند بوده و هنوز هم دارای ذخایر عظیم گاز است. این میدان در اوج دوره تولید خود یعنی 10 سال پیش بیش از 50 میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌کرد.

با این حال، این منطقه از سال 1986 بیش از 1600 زمین لرزه را ثبت کرده است که به 85000 ساختمان آسیب رسانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • درویش: واگذاری سرخابی‌ها یکی از کار‌های بزرگ بعد از انقلاب است
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • خداحافظ نایکی: لیورپول با آدیداس بست
  • خداخافظ نایکی: لیورپول با آدیداس بست
  • شکار بزرگ لیورپول از ایتالیا
  • خبر بزرگ در آنفیلد؛ روبن آموریم گزینه اصلی لیورپول نیست
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد