Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گاهی اوقات، آگاهی در مورد همه چیز برای ذهن آزار دهنده است. مانند این ایده که جهان ما فقط یک دایرۀ غول پیکر است، ما واقعاً امواج گرانشی را از برخورد ستارۀ نوترونی شناسایی کرده ایم و یا کشف جاذبه زمین فقط با افتادن سیب از درخت.اتفاق‌های ساده نه همیشه، اما گاهی موجب رویداد‌های بزرگ و مهم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ها واقعاً مفاهیم مهیجی هستند، اما بعضاً موارد دیگری پیش می‌آید که با یک کاربرد روزمره از فناوری روبه رو می‌شوید که بسیار ساده و در عین حال مهم است و به شما یادآوری می‌کند که این همه نوآوری چه دلایلی دارد"مثل سوراخ بالای درب خودکار شما"
احتمالاً هرگز به آن فکر نکرده اید، یا اگر فکر کرده اید، احتمالاً آن را به عنوان برخی از ویژگی‌های یک طراحی تصادفی که فشار هوا را تنظیم می‌کند یا مانع خشک شدن جوهر خودکار می‌شود، از کنار آن رد شده اید.

بله، داشتن سوراخ روی درب خودکار به شما امکان می‌دهد درب را بدون مشکل فشار هوا به درستی ببندید. اما یک هدف ساده و در عین حال هوشمندانۀ دیگر دارد و آن کاهش خطر مرگ بر اثر خفگی است.

براساس گزارش‌ها و آمار، بلعیدن تصادفی قسمت‌هایی از اشیا مانند درب خودکار، موجب مراجعات بسیاری به اورژانس بیمارستان‌ها در کشور می‌شود و در مواردی منجر به مرگ می‌شود.

در حین انجام امور روزمره خیلی از ما آگاهانه یا ناآگاهانه در حال جویدن اشیا مورد استفاده مان هستیم و این کار ممکن است منجر به بلعیدن تصادفی درب‌ها و سایر اشیاء شود که موجب اشکال در مسیر تنفسی شود و مشکلاتی را به وجود بیاورد.

افزودن یک سوراخ به بالای درب خودکارها، جریان هوا را افزایش داده و حتی اگر این اتفاق بیفتد فرد بتوانند نفس بکشد.

یک طراحی ویژه که به معنای واقعی کلمه، زندگی را نجات می‌دهد و این یعنی حفظ استاندارد‌های ایمنی در حق مصرف کنندگان.
بلعیدن اجسام خارجی به ویژه در کودکان خردسال می‌تواند جدی باشد. در این شرایط بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید:

محتاط باشید

تا زمانی که کودک راه نیفتاده، معمولا خطری او را تهدید نمی‌کند و فقط اجسامی را به دهان می‌برد که شما به دستش می‌دهید، اما وقتی چهار دست و پا رفتن را آموخت، خطر‌ها زیاد می‌شود. او ممکن است در پارک برگ درختان، شاخه‌ها و حتی سنگ‌های ریز را به دهان ببرد یا در خانه هر چیزی را که روی کمد و میز توالت می‌گذارید از دکمه و کلید و کرم به دهان بگذارد.

کودکان با گذاشتن سکه، بادکنک خالی، دکمه و... به دهان ممکن است خفه شوند به همین دلیل دادن آبنبات‌های گرد، هویج، انگور، آلو، گوجه سبز و غلات نپخته به کودکان کار درستی نیست. ضمنا باید مراقب اسباب بازی‌های ریز خواهر و برادر‌های بزرگ‌تر که مناسب سن او نیست هم باشید.

خشن نباشید

وقتی فرزندتان جسمی خارجی را بلعید و به سرفه افتاد یا دچار مشکلات تنفسی شد، باید خیلی سریع اقدام کنید، اما کاری انجام ندهید که یا عواقب خطرناکی دارد یا بی فایده است. به دنبال راه‌های خشن برای خارج کردن جسم از حلق کودک نباشید؛ مثلا لازم نیست محکم پشت کمرش بزنید یا او را مجبور کنید استفراغ کند.

اگر جسم بلعیده شده، گرد است

حتی اگر کودکتان کمی سرفه می‌کند، نگران نباشید، زیرا می‌تواند به صورت طبیعی نفس بکشد. فرزندتان را به اورژانس برسانید تا با رادیوگرافی مشخص شود باید جسم خارجی را خارج کرد یا نه. در بیشتر موارد، جسم خارجی وارد دستگاه گوارش و با مدفوع دفع می‌شود. باید کمی توجه تان به دفع فرزندتان بیشتر شود تا مطمئن شوید جسم خارجی دفع شده است.

اگر جسم بلعیده شده، زاویه دار است

در این شرایط، فورا به اورژانس زنگ بزنید و درحالی که منتظر هستید، سعی کنید به روش هایملیش جسم خارجی را درآورید؛ یعنی کودک را جلوی خود به شکلی که پشتش به شماست بنشانید، دستانتان را زیر سینه اش قلاب کنید و معده اش را بگیرید، بعد آرنج هایتان را از هم باز کنید و سپس با شدت آن را به بدن کودک فشار دهید تا ضربه ناشی از فشار، باعث بیرون راندن جسم خارجی شود. در همین حالت با دو انگشت جسم خارجی را به سمت بیرون بکشید.

در نهایت بهتر است در این شرایط آرامش خود را حفظ کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید تا فرزندتان را به نزدیکترین بیمارستان به محل زندگی شما منتقل کند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری جدید فرزندان درب خودکار جسم خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بسیاری از زوج‌ های نابارور با رعایت برخی توصیه‌های ساده می‌توانند احتمال فرزنددار شدن خودشان را افزایش دهند. یک متخصص طب سنتی درباره این موضوع صحبت و توضیحاتی را بیان کرده است.

دیگر خبرها

  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها
  • ببینید | راهکارهای ساده برای افزایش احتمال باروری
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی «کاگنوپل» برگزار می‌شود
  • رویداد ملی علوم و فناوری‌های شناختی«کاگنوپل» برگزار می‌شود
  • مقدمه زندگی در عصر جدید حضور در حوزه فناوری است