Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که وزیر خارجه ایران سه شنبه برای رایزنی با مقامات ارشد این کشور وارد «ایروان» ، پایتخت ارمنستان خواهد شد.

وزارت امور خارجه ارمنستان به خبرگزاری «آرمناپرس» گفت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در چارچوب سفر منطقه‌ای خود در 26 ژانویه (سه شنبه هفتم بهمن) وارد ارمنستان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در 27 ژانویه (چهارشنبه) وزرای خارجه ارمنستان و ایران جلسه‌ای برگزار می‌کنند. وزیر امور خارجه ایران در این سفر با «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز دیدار خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران در سفر منطقه‌ای به «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان ضمن اعلام آمادگی برای حضور فعال در بازسازی مناطق آزادشده و استقبال از ابتکار همکاری‌های منطقه‌ای ۶ جانبه اعلام کرد ایران و جمهوری آذربایجان سقفی برای همکاری‌های فیمابین قائل نیستند.

ایران بارها خواستار حل مسالمات آمیز تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بابت قره باغ کوهستانی شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف پاشینیان ارمنستان خارجه ایران امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای اندونزیایی خود ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان کرد که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسرائیل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و رتنو مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در یک تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط دو جانبه تهران و جاکارتا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از اندونزی در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به فلسطین و همچنین رای منفی این کشور در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر امور خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان از موضع جاکارتا در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق قدردانی نمود و همتای خود را در جریان آخرین تحولات منطقه و بویژه دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران قرار داد.

وزیر امور خارجه ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان نمود که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسراییل است.

وی  تاکید کرد: ما هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم و جمهوری اسلامی ایران همواره بخش مهمی از ثبات و امنیت پایدار در منطقه باقی می‌ماند. 

وزیر خارجه اندونزی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از امیرعبدالهیان به خاطر بیان دیدگاه‌ها و تشریح مواضع کشورمان، خواستار ادامه مشورت، همکاری و تعامل با ایران در خصوص مساله فلسطین شد و عنوان کرد که ما در بیانیه خود تاکید کرده‌ایم که نباید حوادث و اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد را فراموش کنیم و آرمان فلسطین باید زنده نگه داشته شود.

طرفین برخی موضوعات دوجانبه را مورد توجه  و رایزنی قرار دادند.

تاکید امیرعبداللهیان  بر حق ایران در پاسخ به حمله اسرائیلرایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران وارد نیویورک شد
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • این روزها «همه راه‌ها به تهران ختم می‌شود»
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • لفاظی تازه یک اسرائیلی؛ تل‌آویو دنبال حمله دیپلماتیک به ایران؟
  • مقامات یک کشور ۳ ساعت پیش از عملیات به ایران التماس می‌کردند که این کار انجام نشود | سفیر سوئیس به جای وزارت امور خارجه به سپاه احضار شد
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است
  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود
  • رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان با دبیر کل سازمان ملل