Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص دلایل ترخیص نشدن ۴ میلیون تن کالای اساسی از گمرک گفت: مهمترین دلیل دپوی کالاها در گمرک بحث مراودات مالی است. تحریم های ظالمانه بیشترین تاثیر را بر سیستم بانکی داشته است و به دلیل محدودیت ها ، انتقال پول کالاهای وارداتی باید از طریق صرافی صورت بگیرد که زمان بر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دلیل بعدی دپوی کالاها این است که واردکنندگان کالاهای اساسی تا زمانی که ارز ترجیحی آن‌ها تخصیص و تامین نشود مایل به ترخیص کالاهای خود نیستند. اگر اعتمادی ایجاد شود برای تامین ارز،  ترخیص  کالاها از گمرک سرعت پیدا می کند.

رئیس کل گمرک بیان کرد: در صورت اجرای واردات در مقابل صادرات، هم تعهد ارزی سریعتر انجام می گیرد و هم کالاها سریع تر ترخیص می شوند. ترخیص به صورت درصدی هم به تسریع ترخیص کالاها از گمرک کمک کرده است.

میراشرفی گفت: الان دوباره نیازمند هستیم که تصمیمات جدیدی در دولت در این خصوص گرفته شود تا ماندگاری کمتری در گمرک شاهد باشیم.

او در خصوص موازی کاری سامانه گمرک با سامانه جامع تجارت توضیح داد: این موازی کاری در حال حاضر دیگر منتفی شده است.  شورای اجرایی فناوری کشور تکالیفی در بحث لینک سامانه ها برای سازمان ها مشخص کرده است که گمرک بیشترین همکاری را در این خصوص با سامانه جامع تجارت داشته است.

میراشرفی افزود: از اسفند سال ۹۸ تاکنون، هیچ کالایی از گمرک خارج نشده است مگر اینکه کالا در سامانه انبارها ثبت شده باشد.

رئیس کل گمرک بیان کرد: سیستم ثبتارش تعطیل شده و اطلاعات آن روی سامانه جامع تجارت آمده  است البته ایراداتی دارد که در حال رفع آن هستیم. موازی کاری گمرک با سامانه های وزارت صمت دیگر اصلا وجود ندارد.

 

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه جامع تجارت گمرک ایران سامانه جامع تجارت موازی کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودروهای برقی که بخشی از آنها در حال حمل و ترخیص است در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.

وی گفت: مجموع خودروهای سواری که تا سه ماه آینده به بازار عرضه می‌شود بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو است که به دنبال ایجاد شرایط تحویل آن به ناوگان عمومی هستیم.

کریمی سنجری تصریح کرد: خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی حدود سالانه ۸ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین صرفه جویی می‌کند زیرا برق را می‌توان از منابع تجدید پذیر به دست آورد ولی نمی‌توان بنزین را از منابع دیگر تأمین کرد.

وی اظهار کرد: اگر قرار باشد با سوخت‌های فسیلی برق تولید کنیم می‌توانیم منشأ آلودگی را به خارج از شهرها ببریم و دیگر تاکسی‌ها در شهر تولید آلودگی نمی‌کنند.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت بیان کرد: در اینجا باید به رانندگان تاکسی یارانه و کمک ارائه کنیم و بخشی از سودی که دولت ناشی از صرفه جویی به دست می‌آید را به شکل بلاعوض به رانندگان تاکسی بدهد.

وی گفت: وزارت صمت همیشه به دنبال فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این امر است ولی وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروی برقی مجهز کنیم نیازمند توسعه ایستگاه‌های شارژ هستیم. اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقه مند هستند که خودروی برقی سوار شوند. عده‌ای از مردم علاقه دارند خودروی وارداتی بخرند ولی می‌توانیم این کار را با خودروی برقی انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تأمین کننده حمل و نقل عمومی باشد و بخشی از آن باید به مردم اختصاص یابد.

کد خبر 6082655 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ترخیص ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • ترخیص ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک
  • ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • واردات نامرئی خودرو