Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@20:49:54 GMT

تحلیل اتریوم: 3 دلیل برای رسیدن به قیمت 2000 دلار

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۱۳۲۴

تحلیل اتریوم: 3 دلیل برای رسیدن به قیمت 2000 دلار

 افزایش حجم معاملات آنی (Spot)، افزایش تعداد قراردادها در بازار معاملات آتی (Futures) و ورود سرمایه‌گذاران دانه‌درشت به بازار، همه نشانه‌هایی برای ادامه روند صعودی اتریوم است. برای پی‌بردن به این موضوع که آیا روند صعودی ادامه دارد یا خیر، نگاه دقیق‌تری به داده‌های درون زنجیره‌ای و بازار مشتقات اتر می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از کوین تلگراف، هفته گذشته قیمت اتر، ارز دیجیتال اصلی شبکه اتریوم، با سقوطی ۲۷ درصدی در کمتر از ۳ روز تا ۱,۰۴۰ دلار پایین آمد.

با این اصلاح بزرگ حجم قابل توجهی از قراردادهای آتی اتر، به ارزش ۶۰۰ میلیارد دلار تسویه شد. جالب است که با وجود ادامه روند نزولی در بازار بیت کوین، اتر موفق شد یکبار دیگر به اوج تاریخی خود بازگردد.

تحلیل‌گران معتقد‌ند که افزایش حجم دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده در حوزه دیفای (DeFi) و رشد قابل توجه معاملات در بخش خدمات مالی غیرمتمرکز، از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت اتر است. اتریوم همچنان رهبر صنعت نوطهور خدمات مالی غیرمتمرکز است.

برای پی‌بردن به این موضوع که آیا رشد اخیر قیمت اتر به ادامه روند صعودی این ارز یجیتال منجر می‌شود یا خیر، نگاه دقیق‌تری به داده‌های درون زنجیره‌ای و بازار مشتقات اتر می‌اندازیم.

افزایش شدید برداشت اتر از صرافی‌ها

افزایش برداشت اتر از صرافی‌های ارز دیجیتال می‌تواند به دلایل مختلفی مانند ذخیره‌سازی، تولید محصول و فرستادن سکه‌های این ارز دیجیتال به کیف پول‌های سرد باشد. راکد ماندن جریان واریز به صرافی‌ها نشان‌دهنده تمایل سرمایه‌گذاران بازار به فروش در کوتاه مدت است. از طرفی دیگر افزایش برداشت از صرافی‌ها نشان‌دهنده انباشت نهنگ‌ها است.

تغییرات حجم اتر موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال

نمودارها  نشان می‌دهند که در تاریخ ۲۳ ژانویه (۴ بهمن) حجم اتر موجود در صرافی‌های ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر ۲۰۱۸ (آبان ۹۷) رسیده است.

عده‌ای معتقد‌ند که بخشی از این برداشت‌ها مربوط به انتقال‌های داخلی بین کیف پول‌های سرد صرافی بیت فینکس (Bitfinex) است. با این وجود در یک ماه گذشته روند برداشت اتر از صرافی‌ها رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین حجم دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده در دیفای، به اوج تاریخی خود در ۲۶ میلیارد دلار رسیده است و شرایطی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده است تا بتوانند از فرصت‌های کسب سود خارج از صرافی‌های متمرکز استفاده کنند.

نرخ حق بیمه سالیانه بازار معاملات آتی در محدوده سالم است

با اندازه‌گیری اختلاف هزینه‌های معامله‌گری در بازار معاملات آنی و معاملات آتی، می‌توان حد سود مورد انتظار معامله‌گران را ارزیابی کرد.

معاملات آتی سه ماهه معمولا با حق بیمه سالیانه ۶ تا ۲۰ درصد، در مقابل معاملات آنی انجام می‌شود. هرگاه نرخ حق بیمه صفر و یا منفی شود، نشان‌دهنده نزولی شدن بازار است.

از طرفی دیگر حق بیمه سالیانه بالای ۲۰ درصد نشان‌دهنده فشار بیش از حد خریداران با اهرم‌های بالا است. چنین اتفاقی منجر به ایجاد شرایطی برای تسویه‌های گسترده و در نهایت سقوط بازار می‌شود.

تغییرات نرخ حق بیمه بازار معاملات آتی اتر

نمودارها نشان می‌دهند که نرخ حق بیمه اتر در تاریخ ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) برابر با ۶.۵ درصد بوده است. این عدد در بازه زمانی یک ساله برابر با ۳۸ درصد است که در سطح بسیار بالایی قرار دارد و هزینه معامله‌گری در بازار آتی را بیش از حد بالا برده است. با چنین نرخ بالایی معامله‌گران بازار معاملات آتی اتر برای آن‌که کسب سود کنند به قیمتی بالاتر از قیمت انقضای سفارش‌های خود نیاز دارند.

به هر حال پس از سقوط روز ۲۱ ژانویه (۲ بهمن) بازار خود را تنظیم کرده است و نرخ حق بیمه در سطح سالم ۴.۵ درصد یا همان ۲۸ درصد سالیانه قرار گرفته است.

حجم معاملات بازار آنی همچنین بالا مانده است

معامله‌گران حرفه‌ای علاوه بر رصد بازار معاملات آتی، حجم معاملات بازار آنی اتر را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند. کم بودن حجم معاملات نشان از اعتماد به نفس پایین معامله‌گران دارد. بنابراین رشد قابل توجه قیمت نیازمند پشتیبانی سرمایه‌گذاران است.

حجم معاملات بازار آنی اتر در صرافی‌های ارز دیجیتال

حجم معاملات آنی اتر در ۷ روز گذشته حدود ۶.۱ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۱۱ ژانویه (۲۲ دی) به اوج تاریخی خود در ۱۲.۳ میلیارد دلار رسید. حجم معاملات ماه ژانویه (دی) ۲۴۰ درصد بالاتر از حجم معاملات دسامبر (آذر) است. بنابراین می‌توان حمایت معامله‌گران پس از رسیدن قیمت اتر به اوج تاریخی خود در ۱,۴۴۰ دلار را به عنوان یک شاخص مثبت در نظر گرفت.

به طور کلی با توجه به احتکار نهنگ‌های بازار و نرخ سالم حق بیمه سالیانه بازار معاملات آتی، ساختار بازار قابل اعتماد به نظر می‌رسد. همچنین حمایت خریداران همزمان با کاهش قیمت امروز، نشان می‌دهد که روند صعودی بازار اتر ادامه دارد. 

*** برای اطلاع از قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال اینجا را کلیک کنید.

 

لینک کوتاه: asriran.com/003Dep

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه

به گزارش همشهری آنلاین هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۳۱ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت ۳ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان به فروش می‌رود. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۳۸ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان

یورو

۴۷ هزار و ۱۱۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۶ میلیون و ۲۰ هزار تومان

سکه امامی

۳۸ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۷ میلیون تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۳ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان

هر انس طلا

۲۱۷۲.۹۱ دلار

کد خبر 840852 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران

دیگر خبرها

  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند