Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت های مردمی در بحث مقابله با مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ناصر خوش خبر معاون استاندار در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: همراهی و مشارکت مردم، شرط موفقیت همه برنامه ها از جمله موضوع مبارزه با مواد‌مخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی متذکر شد: کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان کمیته واسط بایستی در همه کمیته های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر (کمیته های درمان، مقابله، فرهنگی و پیشگیری) نقش داشته باشد.
معاون استاندار با تأکید بر این که در کمیته توسعه مشارکت های مردمی، ظرفیت های مردمی پای کار هستند، اذعان داشت: این کمیته می تواند به نحوی کمک حال دیگر کمیته ها باشد.
خوش خبر اظهار داشت : نگاه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی بر خلاف سایر کمیته های تحت نظارت شورا به برون سپاری برنامه ها و استفاده از ظرفیت های مردمی است.
وی تأکید کرد: البته این امر نباید موجب شود دستگاه ها نسبت به وظایف سازمانی خود در مباحث توسعه مشارکت‌های مردمی ، درمانی ،صیانت و ...که در راستای کمک به جامعه هدف معتادین هستند، کوتاهی نماید.
معاون استاندار در ادامه به این موضوع اشاره کرد که؛ دستگاه های عضو شورا بایستی بر اساس وظایف سازمانی خود و همچنین تکالیف کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی، برنامه ریزی لازم را به منظور طرح ریزی و احصاء فعالیت های مرتبط با طرح تقویت سازمان‌های مردم نهاد و نیز ارتقاء مبحث توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد تهیه نموده، با مشارکت اعضاء در این خصوص اقدام نمایند.
خوش خبر ادامه داد: برنامه ریزی لازم به منظور راه اندازی کمیته های فرهنگی و پیشگیری، درمان و توسعه مشارکت‌های مردمی در سایر شهرستان ها جزو برنامه های دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مقابله با مواد مخدر کمیته توسعه مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر ظرفیت های مردمی کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در همایش رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی در محل باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کارویژه‌های سازمان مدارس غیردولتی در سال جاری شامل برگزاری آفرینو و اردوهای دانش‌‌آموزی، اصلاح روند فعالیت‌های آموزش زبان در آموزشگاه‌ها و تقویت نظارت بر عملکرد  آموزشی و تربیتی مراکز و مدارس می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود. 

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کارویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود : تقریبا ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و ادامه داد: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است . 

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتما به بحث اردوهای دانش‌‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور  به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش‌آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌‌آموزی باشد.

به گزارش آنا، همایش آموزشی توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم