Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در هیچ موضوعی غیر از نحوه اجرای برجام با کشورهای ١+۵ صحبت نخواهد کرد و در مورد امنیت منطقه خلیج فارس تنها حاضر است با کشورهای منطقه و بدون هیچ دخالت خارجی گفت وگو کند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه که امروز سه شنبه در رأس هیاتی به کویت سفر کرده است، با شیخ «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عراقچی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های کویت در برقراری تفاهم و مصالحه بین کشورهای خلیج فارس بر دو عنصر گفت وگو و عدم دخالت کشورهای خارج منطقه به عنوان دو اصل مهم برای امنیت دسته جمعی در منطقه تاکید کرد.
وی بر لزوم استمرار رایزنی‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کویت پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه‌ای تاکید و عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران جهت تحکیم مناسبات با کویت و دیگر کشورهای منطقه را به اطلاع طرف کویتی رساند.
عراقچی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه، همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس در زمینه های مختلف می‌تواند آینده‌ای روشن و نوید بخش برای منطقه به ارمغان آورد.
وی با اشاره به اهمیت تامین امنیت و ثبات در منطقه توسط خود کشورهای منطقه، این امر را در گرو همکاری دسته جمعی این کشورها و عدم مداخله خارجی دانست.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران امنیت خلیج فارس موضوعی است که تنها به کشورهای منطقه مربوط می‌شود و در این موضوع ایران تنها حاضر است با کشورهای منطقه گفت وگو کند.
 عراقچی با تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام گفت: هیچ مذاکره‌ای در مورد برجام یا موضوعاتی فراتر از برجام وجود نخواهد داشت، اما نحوه و چگونگی بازگشت همه طرف‌ها به اجرای برجام می‌تواند در قالب ١+۵ مورد گفت وگو واقع گردد.
وی تاکید کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران اولا در هیچ موضوعی غیر از نحوه اجرای برجام با کشورهای ١+۵ صحبت نخواهد کرد و ثانیا در مورد امنیت منطقه خلیج فارس تنها حاضر است با کشورهای منطقه و بدون هیچ دخالت خارجی گفت وگو کند.
شیخ احمد ناصر وزیر خارجه کویت در این ملاقات با استقبال از استمرار رایزنی‌های دو کشور، گفت وگو و مذاکره بین کشورهای منطقه را تنها راه حل مناسب برای رفع اختلافات بیان کرد.
وی همچنین بر اراده و علاقه‌مندی کویت به توسعه مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کرد. برچسب ها: عراقچی ، کویت

منبع: خرداد

کلیدواژه: عراقچی کویت جمهوری اسلامی ایران کشورهای منطقه وزیر امور خارجه خلیج فارس گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور رایزنی با مقامات ترکمنستان به عشق آباد سفر کرده، بعداظهر امروز با رشید مردوف، معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان، همچنین پیش از این دیدار با رئیس جمهور و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • عکس/ دیدار امیر عبداللهیان و وزیر امور خارجه ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • تصاویر| دیدار اسماعیل هنیه با وزیر امور خارجه
  • دیدار اسماعیل هنیه با وزیر امور خارجه