Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@01:33:12 GMT

بیکاری دختران فارغ‌التحصیل بیش از پسران است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۱۶۲۳

بیکاری دختران فارغ‌التحصیل بیش از پسران است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: موضوع بیکاری دختران سه تا چهار برابر پسران است و دختران بیش از پسران با موضوع بیکاری مواجه‌اند که امیدواریم بتوانیم با طرح‌های مفید درصد این بیکاری را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار عصر امروز (سه شنبه) در دیدار با زنان کارآفرین استان اصفهان، اظهار کرد: بانوان کارآفرین استان اصفهان در عرصه‌های مختلف بازرگانی، صنعت، کشاورزی و گردشگری بسیار فعال بوده و به رغم تحریم‌ها و دشواری‌های بسیار همچنان در حال تلاش هستند که تلاش آنها یادآور تلاش‌های خدیجه (س) بانوی کارآفرین در جزیره‌العرب است، در زمانی که زن را زنده به گور می‌کردند خدیجه بنیان تجارت حلال را گذاشت آن هم قبل از اسلام که بویی از حلال در آن وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بانو در شرایطی دشوار پیامبر را شناخت و برخلاف گفته‌ها ازدواج با پیامبر ازدواج اول این بانوی ۲۸ ساله بود او جز اولین کسانی بود که اسلام آورد و مسئولیت اجتماعی خود را شناخت و در راه این مسئولیت اجتماعی همه زندگی و ثروت خود را پای دعوت اسلام گذاشت و با ثروت این زن بنیان‌های محکمی در اسلام ایجاد شد و در واقع خدیجه در چنین شرایطی به شهادت رسید در حالی که همه چیز خود را برای این نهضت بزرگ بخشیده بود.

مشارکت اقتصادی از مهمترین محورهای عدالت جنسیتی

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در دولت دوازدهم در مورد ارتقا زنان و خانواده با طراحی یک سند مبتنی بر برنامه حرکت کردیم و از سال ۹۶ شاخص‌هایی را بر اساس برنامه توسعه کشور تحت عنوان شاخص‌های عدالت جنسیتی با ۸ محور مطرح کردیم که در کنار ورزش، بهداشت و آموزش محور مشارکت اقتصادی هم در این شاخص‌ها دیده شده که این محور از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای دستیابی به این هدف با همه استانداران کشور قراردادی به منظور ارتقا وضعیت زنان برقرار شد.

وی با اشاره به اینکه این سند ارتقا برنامه‌ای نتیجه محور است، اظهار کرد: این برنامه بر اساس مقتضیات استان‌ها مطرح شد و و استان اصفهان هم در حال حاضر دارای سندی است که می‌تواند به بسیاری از مسائل زنان پاسخ دهد و استان اصفهان می‌تواند به عنوان پیشگام الگویی برای سایر استان‌ها باشد.

ابتکار با اشاره به اینکه موضوع توان افزایی زنان برای کار و اشتغال از آموزش تا مهارت‌های تخصصی و دستیابی به اشتغال پایدار مطرح است، گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی اصفهان خاص زنان سرپرست خانوار در مشاغل خانگی فعالیت می‌کند چرا که ۸۰ درصد مشاغل خانگی برعهده زنان است و این مشاغل به سمت مشاغل دانش بنیان، پیشرو و آینده‌نگر حرکت کرده است که معاونت زنان ریاست جمهوری هم از آنها حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی دو فعالیت مهم انجام شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته مشاغل خانگی استانداردی نداشت و با هماهنگی‌های سازمان استاندارد، استانداردهایی برای این مشاغل در نظر گرفته شد و در مشاغل خرد هم از زنان سرپرست خانواری که نیاز مبرم به اشتغال داشتند از طریق سازمان‌های مردم نهاد و تسهیلات قرض‌الحسنه حمایت شد.

۲۳۰۰ زن در استان اصفهان از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شدند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از مشکلات زنان عدم دسترسی به منابع مالی و عدم امکان وثیقه گذاری است، تصریح کرد: در استان اصفهان دو هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کردند تا کار خود را توسعه دهند، همچنین برای مشاغل خرد با بانک مرکزی هماهنگی‌هایی شد و با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد برای وام‌های کوچک و قرض‌الحسنه از سهام عدالت این زنان به عنوان وثیقه استفاده شود که این فرصت خوبی برای فعالان مشاغل خرد بود.

ابتکار اظهار کرد: دیگر خواسته زنان کارآفرین فراهم کردن فرصت دیده شدن بود، از دو سال گذشته رقابت ملی زنان کارآفرین تحت یک رأی گیری مردمی با ایجاد یک درگاه برقرار شد که بانوان کارآفرین فعالیت خود را با کلیپ‌های مختلف معرفی می‌کنند و مردم به طور آزادانه به آنها رأی می‌دهند و در هر دوره ۱۰ بانوی شهری و ۱۰ بانوی روستایی با بالاترین آرا انتخاب می‌شوند که از استان اصفهان هم در این دوره‌ها زنان فعالی شرکت داشتند.

کمپین "زنان نسل تحریم" فعال است

وی در خصوص دیگر فعالیت زنان کارآفرین گفت: از ایجاد "کمپین زنان نسل تحریم" هم ۲ سال می‌گذرد چرا که زنان با همه دشواری‌ها ایستاده و همچنان تلاش می‌کنند این کمپین که در شبکه‌های اجتماعی برقرار است تا به حال ۲۵۰ بانوی فعال فعالیت اقتصادی خود را با کلیپ‌های مخصوص معرفی کرده‌اند، همچنین طرح کمند را برای فعالیت‌های دانش بنیان دانشجویان مطرح کردیم که این طرح شامل برگزاری یک دوره مهارتی برای دختران دانشجو است.

برگزاری استارتاپ‌های تخصصی دختران

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در مورد استارتاپ‌های تخصصی برای دختران هم اگر اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد استارتاپی به ما بدهند می‌توانیم یک استارتاپ تخصصی برای دختران استان برگزار کنیم که با استفاده از امکانات مجازی قطعاً تعداد بیشتری از شرکت در این استارتاپ بهره‌مند می‌شوند و پس از آن هم امکان برگزاری دوره‌های عملی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آمار دختران فارغ‌التحصیل در ایران روبه افزایش است، گفت: موضوع بیکاری دختران سه تا چهار برابر پسران است و دختران بیش از پسران با موضوع بیکاری مواجه‌اند که امیدواریم بتوانیم با طرح‌های مفید درصد این بیکاری را کاهش دهیم.

کد خبر 471098

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیکاری دختران زنان کار آفرین فعالیت اقتصادی سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امور زنان و خانواده زنان کارآفرین موضوع بیکاری استان اصفهان مشاغل خانگی قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا با تشریح گوشه‌ای از دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان‌یافته و شبکه‌ای اظهار کرد: پلیس به‌عنوان آخرین و مهمترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیتِ زیر پوستِ شهر مطلع است و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.
وی با تأکید بر این که اقدامات و مأموریت‌های پلیس به‌ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقاء امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بینِ‌بخشی (نیمه‌آشکار و نیمه‌پنهان) به پروژه "سرویس اسکورت" و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور می‌نمودند اشاره کنم که از نقاط درخشان کارنامه کاری همکارانم در پلیس امنیت عمومی فراجا است.
به‌گفته منتظرالمهدی، در فاز اول این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده‌اند که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به «پروژه کینگ» که شبکه‌ای سازمان‌یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان بود، اشاره کرد و گفت: ارتباطات آنها با باندهای تجارت مستهجن و غیراخلاقیِ خارج از کشور مشخص شد و در نهایت پلیس اعضای اصلی را در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر کرد و تحویل مراجع قضائی داد.
سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروّج فساد به‌صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشرکننده محتوای غیراخلاقی می‌کرد، گفت: متأسفانه برخی از دختران کم‌سن‌وسال و جوان (۱۵ تا ۲۶ سال) در دام سرکرده شبکه «چَتِر بِیت» که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و... تبلیغ می‌کرد گرفتار آمده بودند و آن شبکه پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملّیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و... می‌کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی «رافائل» که با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به‌سوی ابتذال و حیازدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند، گفت: پلیس توانست با انواع اقدامات فنی ۲ سرشبکه اصلی، ۵ پل ارتباط داخل و خارج، ۸ عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتی آنان را مسدود کند.
وی خاطرنشان کرد: البته کار به‌روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشورهای آمریکای جنوبی و ساکن کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشا و سایت‌های شرط‌بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهای مبتذل ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارج کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و به‌طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایر راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.
سخنگوی پلیس در ادامه سراغ پرونده «لِوِل آپ دنس» که به‌بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناسایی دختران برای اهداف غیراخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاق انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و... می‌کردند، رفت و گفت: پشت‌پرده برخی از تبلیغات به‌ظاهر مفرّح و کم‌خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.
وی تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی به پرونده «سایه» همان خانه فساد یکی از مناطق مرفه تهران که زیرشاخه‌های متعددی داشت، ورود کرد که پس از رصد و پایش اطلاعاتی دقیق صورت‌گرفته در فاز یک این پرونده ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی و دایرکنندگان فحشا شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند و در فاز دوم که گستردگی جغرافیایی یافته، اما تمرکز و عمده فعالیت‌هایش در تهران بود، نیز ۵ زن و یک مرد در تور اطلاعاتی گرفتار و دستگیر شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 847045 برچسب‌ها دختران خبر ویژه فراجا فساد زنان

دیگر خبرها

  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی