Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:46:39 GMT

فساد اخلاقی در ارتش آمریکا؛ کابوسی که پایان ندارد +فیلم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۲۴۴۱

فساد اخلاقی در ارتش آمریکا؛ کابوسی که پایان ندارد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

دولت آمریکا از گذشته‌های بسیار دور پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی را در ارتش این کشور لاپوشانی کرده است

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیوی سی جی تی ان، دولت آمریکا از گذشته‌های بسیار دور پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی را در ارتش این کشور لاپوشانی کرده است. وزارت دفاع آمریکا قول داده این پدیده را از رده‌های مختلف ارتش این کشور ریشه کن کند؛ اما ارتش هم اکنون پذیرفته است که باید بیشتر و بهتر تلاش کرد!

بر اساس این گزارش، پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی گونه‌های متفاوتی دارد از جمله تجاوز به عنف، تماس جنسی آزار دهنده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال مالی ۲۰۱۹، بخش‌های مختلف ارتش آمریکا هفت هزار و ۸۲۵ مورد گزارش دریافت کردند که در آن به پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی رایج در میان کارکنان نیروهای مسلح و نظامیان ارتش این کشور پرداخته شده بود. این رقم در یک دهه‌ی گذشته پی در پی افزایش یافته است. در چهار هزار و ۸۳۴ موردی که بررسی کامل اتفاق افتاده، پنج هزار و ۲۴۵ نفر، قربانی آزارجنسی قرار گرفته اند و پنج هزار و ۱۴۰ نفر فساد اخلاقی داشته اند. هشتاد درصد قربانیان آزارجنسی در ارتش آمریکا زنان هستند و در این میان، نزدیک به یک هزار نفر از نظامیان مرد نیز از قرار گرفتن در معرض آزار جنسی خبر داده اند.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهند بیش از ۸۰ درصد نظامیان ارتش آمریکا که از ابتدا با نام «همجنس» وارد ارتش شده بودند به نوعی هدف آزار جنسی قرار گرفته اند و یک سوم از آنان در معرض نگاه‌های دزدانه قرار داشته اند و سپس هدف آزار و اذیت قرار گرفته اند.

پدیده‌ی فساد اخلاقی و آزار جنسی معمولا در همه‌ی اقشار جامعه‌ی آمریکایی از جمله در ارتش این کشور وجود دارد، اما گزارش نمی‌شود.

یکی از کهنه سربازان ارتش که از بازماندگان پدیده‌ی آزار جنسی در ارتش به شمار می‌آید گفت: «به آن‌ها (فرماندهان) گفتم که هدف آزار فیزیکی قرار گرفته ام. در آن هنگام کم کم به این باور رسیده بودم که به من حمله‌ی فیزیکی شده است.»

خانمی که از بازماندگان آزار جنسی در ارتش آمریکاست گفت: «این‌ها مواردی است که آدم نمی‌تواند همه جا فریاد بزند و برای دیگران بازگو کند. از این رو بهتر این می‌بیند که پیش خودش نگاه دارد.»

وزارت دفاع آمریکا هر دو سال یکبار با اجرای بررسی پنهانی تلاش می‌کند برآوردی از رقم کلی قربانیان پدیده‌ی آزار جنسی در ارتش بدست بیاورد و برای این منظور، آن دسته از افرادی را که ترجیح می‌دهند تجربه‌ی شخصی شان را گزارش نکنند نیز در نظر می‌گیرد. شگفت آور نیست که رقم کلی بدست آمده، بسیار بالاتر از آن چیزی است که گزارش شده است.

نتایج تازه‌ترین بررسی که در سال مالی ۲۰۱۸ اتفاق افتاد نشان داد بیش از ۲۰ هزار نفر از نظامیان ارتش در معرض آزار جنسی قرار داشته اند. کارشناسان می‌گویند موارد گزارش شده شاید تنها ۳۰ درصد از کل مواردی را در بر داشته باشند که در یک سال اتفاق افتاده است.

سناتور مارتا مک سالی، کهنه سرباز ارتش و نخستین خلبان زن نیروی هوایی ارتش آمریکا بود که در عملیات رزمی شرکت داشت.

او در یکی از نشست‌های پرسش و پاسخ کنگره، تجربه شخصی خود را از آزار جنسی در سال ۲۰۱۹ افشا کرد. وی گفت از بازگو کردن این تجربه‌ی تلخ احساس خوبی دارد.

بسیاری از قربانیان درباره‌ی تجربه‌ی شخصی خود از آزار و اذیت جنسی سخن نگفتند، زیرا همچون سناتور مک سالی آنقدر از نظام حاکم بر ارتش آمریکا ناامید و دلزده شده بودند که ترجیح دادند گذشت زمان، درد و رنج به جا مانده از این تجربه‌ی هولناک را با خود بشوید و پاک کند. آن‌هایی که همچون کایلا، تعرض به خود را گزارش دادند امید به بهتر شدن اوضاع داشتند.

اما این درد و رنج به ارتش آمریکا محدود نمی‌شود. بسیاری از نظامیان زن و مردی که در کانادا، انگلیس، اسرائیل، کره جنوبی و بسیاری جاهای دیگر در ارتش خدمت می‌کنند همین کابوس را تجربه کرده اند. آیا به عدالتی که شایسته‌ی آن هستند خواهند رسید؟ چه اصلاحاتی باید اتفاق بیافتد تا دیگر هیچ کس در معرض آزار و اذیت جنسی قرار نگیرد؟

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی مشرق نیروی هوایی ارتش آمریکا ارتش امریکا وزارت دفاع آمریکا دولت آمریکا فساد اخلاقی ارتش این کشور آزار جنسی جنسی در ارتش ارتش آمریکا جنسی قرار تجربه ی ی آزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مهدی صابری  افزود: براساس بررسی آخرین نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی با عبور امواج بارشی در سطح استان احتمال بارش باران در اغلب نقاط و بارش برف در ارتفاعات همچنان وجود دارد و گردو خاک و کاهش دید نیز برای جاده های مواصلاتی آذربایجان غربی به ویژه در نیمه جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اغلب شهرهای شمالی و جنوبی آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته شاهد بارش باران بودند، اضافه کرد: شهرستان سردشت، پیرانشهر و ماکو با ۲ تا ۶.۵ میلیمتر بارندگی پربارش ترین شهرهای استان ثبت شده اند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دمای ۲ تا پنج درجه ای دمای هوا در روزهای آینده ادامه داد: گرم ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خوی با مثبت ۱۶ درجه و سرترین چالدران با منفی هشت درجه سانتی گراد بود.

وی با بیان اینکه وزش باد همچنان برای استان پیش بینی می شود، بیان کرد: شهرستان‌های نقده و پیرانشهر در ۲۴ ساعت اخیر شاهد بیشترین سرعت وزش باد با بیش از ۷۰ کیلومتر برساعت بود.

صابری از شهروندان خواست تا همچنان به رعایت تدابیر ایمنی در زمینه سفرها، عدم اتراق در کنار مسیلها و رودخانه ها و همچنین عدم تردد در کنار سازه های غیر محکم و محکم سازی سازه های ساختمانی و تبلیغاتی اهتمام داشته باشند.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • منابع مصری: ارتش اشغالگر قصد دارد پس از ماه رمضان به رفح حمله کند
  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی بدون پدیده و آرام است
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است
  • پشت پرده طولانی شدن نسل‌کشی در غزه
  • اذعان مقام آمریکایی به سوء استفاده جنسی سیستماتیک از زنان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی
  • اخبار سیاسی ۶ فروردین؛ حکم دیگر رهبر انقلاب برای روزه‌داران/تاکید رئیسی بر جلوگیری از رخنه فساد