Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@12:06:22 GMT

عمان شریکی راهبردی برای ایران است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۲۹۲۸

عمان شریکی راهبردی برای ایران است

همتی دردیدار با وزیرصنعت وتجارت عمان، این کشور را شریکی راهبردی برای ایران خواند وگفت: باتوجه به فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دوکشور، می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل این بانک که به منظور انجام مذاکرات درخصوص مسائل بانکی و تجاری به عمان سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، عصر امروز با قیس بن محمد الیوسف، «وزیر صنعت و تجارت» این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی در این دیدار با بیان اینکه کشور عمان همواره شریکی راهبردی برای ایران بوده است، تصریح کرد: درصدد هستیم روابط تجاری مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم؛ لذا این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات رخ داده در عرصه بین الملل، همکاری‌هایمان را بسط و گسترش دهیم.

همتی با یادآوری اینکه دولت عمان به رغم فشار حداکثری آمریکا، روابط تجاری و بانکی خود را با ایران حفظ کرده است، گفت: در حال حاضر فشار حداکثری آمریکا شکست خورده و ضروری است که مراودات تجاری با توجه به سابقه طولانی و تاریخی روابط میان دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

وی یادآورشد: همچنین معتقدیم می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت میان دو کشور بهره گرفت. وی برای تحقق این مهم پیشنهادات خود را به طرف عمانی ارائه کرد.

قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت و تجارت عمان نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی و هیئت همراه، تأکید کرد که این کشور تلاش خود را به منظور ایجاد و گسترش روابط تجاری با ایران به کار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، دو طرف در خصوص چگونگی به کارگیری راهکارها و ابزارهای مورد نیاز با مباحث عملیاتی مرتبط با گسترش همکاری‌های تجاری و بانکی به بحث و گفت‌وگو نشستند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی بانک مرکزی ایران عمان روابط تجاری مشرق عبدالناصر همتی صنعت و تجارت بانک مرکزی دولت عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

او گفت:‌ با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی،‌ هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896178

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید