Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@08:58:54 GMT

درباره موز و پلانتین (موز پختنی)

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۳۳۵۸

درباره موز و پلانتین (موز پختنی)

پتاسیم ماده معدنی است که با کاهش خطر فشار خون بالا و سکته مغزی ارتباط دارد.

هر موز با داشتن حدود ۴۵۰ میلی‌گرم پتاسیم یکی از بهترین منابع غذایی این ماده معدنی است. بزرگسالان سالم باید روزانه ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم از منابع غذایی دریافت کنند، مگر در مواردی که داروهایی معینی را با تجویز پزشک مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریافت میزان بالای پتاسیم از طریق منابع غذایی به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند و همچنین به کاهش خطر سکته مغزی و احتمالا بیماری قلبی می‌انجامد.

موز همچنین با توجه به اینکه به طور طبیعی با پوستش بسته‌بندی شده و ماده غذایی نسبتا پرکننده‌ای است، یک اسنک یا میان‌وعده خوب هم هست. برش‌های موزه را می‌توان با غلات صبحانه سرد یا گرم مخلوط کرد یا در ساندویچ کره بادام‌زمینی به کار برد. موز همچنین می‌تواند یک افزودونی عالی به اسموتی‌های میوه باشد.

همچنین می‌توانید با برش‌های موز را برای دست کم دو ساعت منجمد کنید و بعد آنها را در یک خردکن غذا به صورت پوره‌ای نرم درآورید و این دسر کرم‌مانند را مصرف کنید. برای افزودن تقویت رایحه این پوره می‌توانید پودر کاکائو، کره بادام درختی یا بادام زمینی یا دارچین به آن اضافه کنید و آن را به تنهایی با در ترکیب با دسرهای دیگر بخورید.

یک میوه دیگر که در بسیار بازارها در کنار موز فروخته می‌شود، پلانتین یا موز پختنی است. «پلانتین» که میوه‌ای موز مانند و بومی مناطق حاره‌ای جزایر کارائیب است.

پلانتین نسبت به موز نشاسته‌ای‌تر است و شیرینی کمتری دارد و اغلب نه خام بلکه به صورت پخته‌شده خورده می‌شود. پلانتین‌هایی را انتخاب کنید که پوست زرد با نقاط سیاه یا یا پوست اغلب سیاه داشته باشند. میوه‌ها را پوست بکنید و برش دهید و در ماهی‌تابه سرخ کنید. این میوه سرخ‌شده را از جمله می‌توان در کنار لوبیای سیاه در یک غذای کارائیبی سرو کرد.

کد خبر 581458 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوایی ها نان ساده پخت کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جعفر جندقی افزود: مراکز طبخ نان از چهار جهت شامل بهداشت فردی، بهداشت ساختمان، بهداشت تجهیزات مورد استفاده و بهداشت ماده غذایی خام مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی درباره افزودن موادی نظیر سبوس و انواع سبزیجات و کنجد به نان توسط نانوایی‌ها و مباحث مرتبط با سلامت آن، گفت: در این زمینه استاندارد ملی وجود دارد که در آن لیستی از موادی که در حین طبخ نان می‌توان به نان اضافه کرد وجود دارد و موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز در این لیست وجود دارد که مقدار مورد استفاده آنها باید رعایت شود.

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نانوایی‌ها حق ندارند تمام نان‌هایی که طبخ می‌کنند نان کنجدی باشد زیرا برخی افراد ممکن است نسبت به مصرف کنجد یا سیاه دانه حساسیت داشته باشند، بنابراین نانی که طبخ می‌شود باید مطابق استاندارد بوده و ابتدا پخت نان ساده در اولویت باشد و بر حسب تقاضای مشتری می‌توانند موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز به نان اضافه نمایند.

دیگر خبرها

  • تو فلسطینی و تنها نگران تو منم
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • فیلم/ تیمار و رهاسازی پرنده نادر غواص گلو سیاه در دریای خزر
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی خطرناک است؟
  • اهمیت صبحانه برای کودکان
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید
  • ۱۲ گام برای زندگی سالم، به سبک ایرانی‌ها