Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا – روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

«وطن امروز» صدور حکم برای مهدی جهانگیری به اتهام قاچاق ارز را به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری درباره رفتن زمستان و ماندن روسیاهی برای کسانی که چوب لای چرخ دولت گذاشتند؛ ربط داده و در عکس یک خود، این دو را کنار هم دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روزنامه اصولگرا با تیتر کنایه‌آمیز «ذغال!» می‌نویسد: «حکایت برادران جهانگیری در نقطه‌ای که فکرش را نمی‌کردند به همدیگر پیوند خورد تا درست در روز‌هایی که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور سعی دارد با حمله به منتقدان دولت و روسیاه خواندن آن‌ها از عملکرد اقتصادی خود و دولت روحانی دفاع کند، در نهایت بعد از ۳ سال بررسی و تشکیل پرونده، حکم برادرش مهدی جهانگیری خبرساز شود. اسحاق جهانگیری روز یکشنبه با حمله به منتقدان گفت: من روز‌ها و هفته‌های خوشی را برای آینده کشور پیش‌بینی می‌کنم. زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که به جای کمک به دولت سعی کردند با زبان و اقدامات‌شان چوب لای چرخ بگذارند. این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته خبر از صدور و ابلاغ حکم نهایی مهدی جهانگیری داد و از او به عنوان «قاچاقچی حرفه‌ای» ارز یاد کرد که سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از همه با نام اسحاق جهانگیری پیوند خورده است؛ ارزی که هر چند برای سفره‌های مردم نان چندانی نداشت، اما برای قاچاقچی‌های ارز و دلالان اقتصادی داشت.»

«کیهان» خواهان عذرخواهی دولت و اصلاح‌طلبان است لذا در تیتر یک خود با عنوان «سوءمدیریت، اهانت و طلبکاری/ نوبت عذرخواهی مدعیان اعتدال و اصلاحات نرسیده است؟!» می‌نویسد: «این روز‌ها که مدعیان اعتدال و اصلاحات ژست مظلومیت و خدمت به خود گرفته و به این و آن می‌تازند و طلب عذرخواهی دارند، نگاهی به کارنامه آنان نشان می‌دهد اگر اندکی شرم و انصاف در میان بود، این جماعت خود پوزش‌های بسیاری به ملت بدهکارند.»
این روزنامه اصولگرا در گزارش دیگری نیز به شورای شهر تهران و مصوبات آن انتقاد می‌کند. کیهان طرح «زیست شبانه» را یک مصوبه فانتزی و مغایر با دغدغه‌های اصلی شهر و کشور می‌داند لذا با تیتر «زیست شبانه پیشکش، زیست روزانه را دریابید» می‌نویسد: «شورای شهر تهران روز گذشته با تصویب مجدد طرح «زیست شبانه»، بازهم نشان داد به جای پرداختن به وظایف اصلی و مورد نیاز شهروندان، اهتمام جدی برای پرداختن به مسائل فانتزی، وارداتی و حاشیه‌ای برای «تغییر سبک زندگی شهری» دارد!»

«جوان» صدور حکم برای مهدی جهانگیری را عکس یک کرده و با تیتر «جرم: قاچاق حرفه‌ای ارز» می‌نویسد: «هنوز هم جامعه از پیامد‌های ناگوار ارز ۴هزارو۲۰۰ تومانی که نوعی رانت ۱۸میلیارد دلاری ایجاد کرد، رهایی نیافته‌است. پرونده مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رئیس‌جمهور، تنها یک نمونه از سوء‌استفاده‌های گسترده از توزیع رانتی دلار است. از مفاسد رانتی دلار ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی نباید گذشت، اما عجالتاً که از این چپاول بگذریم، به سایر مفاسد ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی می‌رسیم: ایجاد پرونده تا ۱۰ سال آینده برای قوه قضائیه! عمیق‌تر کردن شکاف طبقاتی و گرانی‌های لجام‌گسیخته و ارز‌های بازنگشته از دیگر مفاسد این تدبیر بوده است. حالا البته خبر آمده که احکام اخلالگران بزرگ ارزی نهایی شده‌است، یکی از آن‌ها مهدی جهانگیری است با دو سال حبس.»
این روزنامه اصولگرا در تیتر یک خود نیز یادآور شده که «تحریم‌ها تا ۲۱ فوریه لغو نشود، ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند». جوان در سرمقاله امروز نیز به سفر هیات سیاسی طالبان به تهران اشاره کرده و معتقد است که بدعهدی آمریکا آنان را به این سو آورده است.

«شرق» حواشی انتخاب اعضای حقیقی نهاد اجماع ساز جدید اصلاح‌طلبان را تیتر یک کرده و با عنوان «غایبان اجماع یا نامزد‌های ۱۴۰۰؟» از ادامه دار بودن واکنش‌ها به انتشار نام‌های شخصیت‌های حقیقی سازوکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان گزارش می‌دهد. این روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد: «اسامی شخصیت‌های حقیقی نهاد اجماع‌ساز معرفی شدند که در میان آن‌ها چهره‌های برجسته جبهه اصلاحات به چشم می‌خورد، اما در این میان غایب‌های مهمی نیز وجود دارند که شاید بتوان از نام‌هایی مانند محمدرضا عارف، محسن هاشمی‌رفسنجانی و مسعود پزشکیان یاد کرد؛ خاصه غیاب محمدرضا عارف که تا چندی‌پیش رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود این پرسش را به وجود آورد که علت غیبت چیست؟ آیا اختلاف‌نظر‌ها باعث نبود نام چنین افرادی در نهاد اجماع‌ساز شده است یا موضوع دیگری؟ فرج کمیجانی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این باره گفت: «برای اینکه شائبه‌ای در فعالیت این نهاد ایجاد نشود آن‌ها را در لیست قرار ندادیم».
این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین احمدتوکلی را به بهانه برخی واکنش‌ها به یادداشت اخیر او درباره غسال آیت‌الله مصباح یزدی، عکس یک کرده و از مجازات افشاگر می‌نویسد.

«آفتاب یزد» نیز یادداشت اخیر احمدتوکلی و واکنش‌ها به آن را تیتر یک کرده است. این روزنامه اصلاح‌طلب با عنوان «جدل سنگین در اردوگاه اصولگرایان» می‌نویسد: «از ابتدا هم مشخص بود که ادعای احمد توکلی در مورد غسال آیت‌الله مصباح جنجالی به راه می‌اندازد. این جنجال اکنون به راه افتاده و چراغ آن را اعضای جبهه پایداری روشن کرده اند. محمدجواد ابطحی عضو جبهه پایداری می‌گوید با توجه به وضعیت حاد بیماری پارکینسون احمد توکلی نمی‌توان درباره اظهارات ایشان انتظار خاصی داشت چرا که وضعیت سلامتی مناسبی ندارد.... پس از ابطحی، حمید رسایی وارد میدان شد. وی درباره یادداشت توکلی نوشت: اتهامی که آقای توکلی متوجه مرحوم استاد کردند را تاکنون حتی دشمنان بی‌دین و بی‌انصاف هم ادعا نکرده بودند. پایکوبی رسانه‌های معاند و هرزه‌های سیاسی با ادعای دروغ توکلی شروع شد.... پس از اظهارات ابطحی و رسایی دفتر احمد توکلی واکنش نشان داد. دفتر وی با تکذیب سخنان محمدجواد ابطحی توضیح داد: «۵۳سال فعالیت سیاسی داشتم و حالا می‌گویند یادداشتی که نوشته‌ام از سوی من نوشته نشده است. همین جا اعلام می‌کنم من نویسنده یادداشت‌هایی که به تازگی از سوی بنده منتشر شده هستم و بدون سند و مدرک حرف نمی‌زنم.»

«اعتماد» در تیتر یک خود به موضوعی غیر سیاسی پرداخته و با اشاره به ممیزی، انتخاب، حذف و توقیف فیلم در جشنواره فیلم فجر از حرکت «به سوی سینمای عقیم» می‌نویسد.
این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی نیز بهانه بررسی کم و کیفِ «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان» چند و، چون «تحزب ایرانی» را واکاوی می‌کند و با عنوان «مهستان اصلاحات» می‌نویسد: «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان، اما نه ۱۵ عضو، بلکه ۴۶ عضو دارد و درواقع به جز ۱۵ عضو حقیقی، ۳۱ کرسی حقوقی نیز در اختیار دبیران کل یا نمایندگان ۳۱ حزب زیر مجموعه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار گرفته تا همچنان این احزاب باشند که دستِ بالا را در اختیار داشته باشند. اما آن‌چه مهم‌تر از این جزییات محل تامل است، چنان‌چه اشاره شد عضویت اغلب آن ۱۵ نفر در احزاب مختلف اصلاح‌طلب است. نکته‌ای که اگرچه می‌تواند نشان از توجه جریان اصلاحات به جایگاه احزاب و تحزب در کنشگری سیاسی داشته باشد، اما همزمان همین مساله، یعنی هویت و خاستگاه حزبی اغلب اعضای حقیقی نهاد اجماع‌ساز، محل انتقاد گروهی از ناظران قرار گرفته، اما نمی‌توان این را نیز نادیده گرفت که نامتوازن بودن احزاب باعث می‌شود در عمل نتوان جایگاهی یکسان و برابر برای احزاب مختلف درنظر گرفت و درنتیجه ناگزیر باید به سوی آن رفت که میان فلان حزب فراگیر، کهنه‌کار و قدرتمندی که یک دو جین چهره شاخص در قد و قواره کاندیداتوری ریاست‌جمهوری دارد و حزبی که فارغ از تعداد چهره‌های اثرگذار، در حوزه‌ای تخصصی، چون حقوق زنان، جوانان، معلمان، کارگران و... فعالیت می‌کند، تمایز قائل شد.»

«آرمان ملی» گفت‌وگویی دارد با حسین راغفر، اقتصاددان که از شرط و شروط مبارزه با فساد می‌گوید. اهم اظهارات وی در این گفتگو به شرح زیر است:
* بنده معتقدم مشکلات امروز اقتصاد ایران داخلی است و اگر ما به حل مشکلات داخلی خود بپردازیم می‌توانیم چشم‌انداز روشنی پیش‌روی خود مشاهده کنیم.
* امروز فساد اقتصادی در کشور وجود دارد. هنگامی که برخی در کشور مافیای دارو، خودرو، مسکن و مافیای سکه و ارز هستند، انتظار این است که با این افراد برخورد قاطع‌تری صورت گیرد. با این وجود به نظر می‌رسد دستگاه قضایی برای برخورد موثر‌تر باید از برخی خطوط قرمز که ضرورت امروز جامعه است، عبور کند.
* واقعیت این است تا زمانی که با فساد‌های مزمنی که در اقتصاد وجود دارد برخورد قاطع صورت نگیرد نمی‌توان نسبت به حل مشکلات اقتصادی امیدوار بود. این در حالی است که در چنین شرایطی برخی تغییر قدرت در آمریکا را در آینده مناسبات اقتصادی ایران دخیل می‌دانند.
* کسانی که اصرار به برداشته شدن تحریم‌ها دارند به منزله این است که اصرار دارند ما نفت بیشتری بفروشیم. به هر میزان که وابستگی ما به فروش نفت بیشتر می‌شود قدرت ما برای چانه‌زنی در میز مذاکرات کاهش پیدا می‌کند. بنده معتقدم این مساله که ما نمی‌توانیم نفت بفروشیم یک فرصت تاریخی برای کشور به وجود آورده است.

«ایران» روحانی و پافشاری او بر عدم تغییر بودجه را عکس یک کرده است. این روزنامه دولتی در دفاع از دولت و بودجه آن که این روز‌ها از سوی بسیاری از کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفته است، می‌نویسد: «باوجودی که همواره لایحه بودجه به عنوان مهمترین سند مالی کشور یکی از اصلی‌ترین مباحث اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود، ولی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حساسیت‌هایی به مراتب بیشتر از سال‌های قبل مواجه شده است. در این میان مجلس یازدهم که نخستین لایحه بودجه را در کارنامه خود بررسی می‌کند، با نگاهی متفاوت از دولت در حال بررسی و تغییر آن است. در این زمینه جلسات متعدد و مکرر دولت و مجلس نیز تاکنون نتیجه چندانی نداشته است و باوجودی که در قانون حدود اختیارات مجلس در اصلاح لایحه بودجه شفاف و روشن است و مجلس اجازه تغییر اعداد کلیدی آن را ندارد، اما شاهد تغییرات گسترده‌ای درلایحه هستیم. دراین ارتباط میزان فروش نفت و نرخ تسعیر ارز دو موضوع کلیدی و اساسی لایحه است که از سوی مجلس و در اختلافی شدید نسبت به پیشنهادات دولت با تغییر در کمیسیون تلفیق مجلس روبه‌رو شده است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: روزنامه ها مهدی جهانگیری احمد توکلی طالبان بودجه روزنامه اصلاح طلب اسحاق جهانگیری نهاد اجماع ساز مهدی جهانگیری لایحه بودجه اصلاح طلبان یک کرده تیتر یک عکس یک یک خود روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سر لیست جناح افراطی و تندرو در انتخابات دور پیش که ائتلاف داشتند قالیباف بود، او در آن انتخابات یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای در تهران آورد؛ این بارسرلیست تهران نبویان بود او در تهران کمی کمتر از ۶۰۰ هزار رای آورد یعنی در سرلیست ۶۰۰ هزار رای از دست دادند و قالیباف ۸۰۰ هزار رای از دست داده است.

به گزارش منیبان، متن مصاحبه سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب، به شرح زیر است:

بیش از ۶۰ درصد جامعه در انتخابات مشارکت نکردند و رای ندادند

در سال ۱۴۰۲ در سیاست داخلی عمده کنش‌ها در میان نیروهای سیاسی معطوف به مسئله انتخابات مجلس دوازدهم بود که در اسفندماه برگزار شد. از مردادماه به این سمت که قانون جدید انتخابات ابلاغ و تقویم کاری برگزاری انتخابات آغاز شد، عملا نیروهای سیاسی در حوزه سیاست داخلی با یک نگاه معطوف به انتخابات آرایش خود را تعیین و برنامه ریزی کردند که چگونه با مسئله انتخابات مواجه شوند. طبعا در میان جبهه نیروهای محافظه کار و جبهه نیروهای اصلاح طلب که دو جناح اصلی و بزرگ کشور هستند، رویکردهای متفاوتی درباره انتخابات بود که منجر شد، هر یک از گروه‌های سیاسی موضع خاص خود را در قبال انتخاب بگیرند و از آن جهت پیام‌های سیاسی به جامعه ایران منتقل شد.

جبهه اصلاحات که نیروهای اصلاح طلب را شامل می‌شود با توجه به سوابق برگزاری انتخابات در کشور اعلام کرد که در انتخابات مشارکتی ندارد. جبهه اصلاحات با اتکا به قانون انتخابات و رویه‌هایی که در بحث بررسی صلاحیت کاندیداها و انتخابات سالم، آزاد و معنادار اتفاق افتاد توصیه‌ای به نیروهای سیاسی برای مشارکت در انتخابات به عنوان کاندیدا نداشت و عملا از انتخابات و مشارکت در انتخابات کناره گیری کرد البته مواضع خود را اعلام و گفتند با برآورد و چشم اندازی که دارند، مشارکت چندان امیدوارکننده‌ای را نمی‌بینند و ترجیح می دهند در کنار اکثریت ملت بایستند. طبعا کسی از ناحیه احزاب اصلاح طلب در انتخابات پیش ثبت نام نکرد و در نهایت در انتخابات از بین ۱۵ هزار کاندیدایی که مورد تایید قرار گرفتند به تعداد انگشتان یک دست نیرویی که وابسته به احزاب اصلاح طلب باشد و همراه و مورد تایید آنها باشد در بین آنها نبود و طبعا از کسی حمایت نکردند و فهرستی در انتخابات ندادند.

در سمت نیروهای محافظه کار و اصولگرا هم هرچه به انتخابات نزدیک شدیم شکاف‌های جدی سرباز کرد و اختلافات مبنایی در بین نیروهای محافظه کار به بیرون درز کرد. در روز برگزاری انتخابات عملا به معرفی ۴ یا ۵ فهرست انتخاباتی در تهران و شهرهای بزرگ کشور منتهی شد. این آرایش نیروهای سیاسی و جناح‌های فعال در داخل کشور با محوریت بحث انتخابات بود. در روز انتخابات هم مشاهده کردید که پیش بینی‌های جناح اصلاح طلب تحقق پیدا کرد و بیش از ۶۰ درصد جامعه در انتخابات مشارکت نکردند و رای ندادند. بخش زیادی از جامعه رای دهنده که حدود ۸ و یا ۹ درصد واجدان شرایط، در انتخابات مشارکت موثر نداشتند یعنی رای سفید و یا رای باطله دادند. نرخ مشارکت در انتخابات به حدود ۳۳ درصد منتهی شد و کمترین مشارکت در طول تاریخ برگزاری انتخابات را در نظام جمهوری اسلامی رقم زد.

جناح تندرو افراطی پایداری و جناح قالیباف با ریزش رای بسیار قابل توجه مواجه شدند| رای مطهری عجیب و غریب بود

ارزیابی شما از اینکه جبهه پایداری توانست کرسی‌های حوزه تهران را بدست بیاورد چیست؟ چرا نوبخت و محمدرضا باهنر رای نیاوردند؟

در انتخابات به طور کامل همه جناح‌ها، پایگاه رایشان به صورت نسبی سر سازگاری با تعداد هواداران آنها و رای دهندگان نداشت حتی جناح تندرو افراطی پایداری و جناح قالیباف با ریزش رای بسیار قابل توجه مواجه شدند. سر لیست جناح افراطی و تندرو در انتخابات در دور پیش که ائتلاف داشتند قالیباف بود، او در آن انتخابات یک میلیون و ۲۰۰ هزار رای در تهران آورد. این بار سرلیست تهران نبویان بود او در تهران کمی کمتر از ۶۰۰ هزار رای آورد یعنی در سرلیست ۶۰۰ هزار رای از دست دادند و قالیباف ۸۰۰ هزار رای از دست داده است. ۷۰ درصد آرا قالیباف ریزش و بیش از نیمی از آرای سرلیست ریزش کرد این یعنی نصف پایگاه آنها هم رای ندادند. طبعا آثار این عدم مشارکت در پایگاه رای جناح راست باعث می‌شود باهنر در کرمان رای نیاورد و امثال نوبخت هم در رشت رای نیاورد این اتفاقاتی است که افتاد. رای مطهری عجیب و غریب بود و ۱۰۰ هزار تا بود.

اصلاح طلبان معتقدند مجلس از جایگاه خود عدول کرد

ارزیابی شما از ترکیب مجلس آینده چیست؟

یکی از نقاط مورد اعتراض و مورد انتقاد نیروهای اصلاح طلب که در انتخابات مشارکت نکردند این است که مجلس از جایگاه خود عدول کرد، مجلسی که در قانون اساسی تعریف شده با این مجلسی که کار می‌کند تفاوت بسیار زیادی دارد. تحلیل این بود که مجلس موثر نیست و نتیجه انتخابات مردم هرچه باشد، این مجلس از تاثیرگذاری بسیار فاصله گرفته است. همچنین از جهت کارایی، تصمیم سازی و تصمیم گیری، این مجلس هیچ اثر و نقشی نخواهد داشت. کانون‌هایی خارج از مجلس تصمیم سازی و تصمیم گیری می‌کنند و مجلس صورت قانونی به آنها می‌دهد و آنها را تبدیل به ماده و انشاء می‌کند تا قانون داشته باشند و روح تصمیم گیری و روح نظارت بر حسن اجرای امور که از وظایف اصلی مجلس بوده ستانده شده است. کارکرد این مجلس، آغاز و دامن زدن به منازعات بین نیروهای سیاسی در داخل و خارج و مجلس است. من در توییتی نوشتم به جای اینکه این مجلس پایلوت و نمونه جامعه باشد و عصاره فضایل ملت باشد پیلوت جامعه است و مشعل دعواها و منازعات جامعه خواهد بود.

اگر شورای نگهبان دوباره با رئیسی بیعت کند نه تنها اصلاح طلبان بلکه نیروهای سیاسی جناح محافظه کار هم همراهی نمی‌کنند

انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم ارزیابی شما از وضعیت و فعالیت اصلاح طلبان چیست؟
اصلاح طلبان تقریبا یک حرف ثابت ایجابی درباره انتخابات دارند، آنها زمانی مشارکت فعال می‌کنند که انتخابات معنادار و آزاد باشد و قواعد انتخابات آزاد در آن برقرار باشد. اگر شورای نگهبان به شکلی که در گذشته و در سالهای ۹۸، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ و انتخاباتی با نتیجه تعیین شده برگزار و با رئیسی بیعت کند نه تنها اصلاح طلبان بلکه نیروهای سیاسی جناح محافظه کار هم در انتخابات بعدی با این شیوه برگزاری انتخابات همراهی نمی‌کنند چون مردم با این نوع انتخابات همراهی نمی‌کنند.

۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888370

دیگر خبرها

  • گزارش ویژه: گران‌ترین برادران دنیای فوتبال
  • وارونگی قضا و غذا در غزه
  • اسلوونی 2-0 پرتغال: بازگشت رونالدو و برادران به زمین!
  • زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است
  • ثروتمندترین عرب جهان اهل این کشور است
  • جشن پیوندها | مشابهت‌های مراسم نوروز و ماه رمضان از نگاه جهانگردان خارجی