Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی خاشی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه گمرک در سالجاری با بیان اینکه این میزان صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده اظهارداشت: از ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۱۷۸ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۳۳۱ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۳۳۸ دلار به وزن افزون‌بر یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۹۰ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۳ درصد، از نظر ارزش پنج درصد و از نظر وزن پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، گوجه فرنگی، صیفی‌جات، تخم گشنیز، گاز، میوه و خرما بوده و عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان، امارات متحده عربی، هند و عراق صادر شده‌است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به صادرات کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌های مرزی گفت: تعداد اظهارنامه ارائه شده ۲۹۷ هزار و ۹۷ فقره به ارزش ۷۸۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۴۰ دلار به وزن بیش از۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ۹۹۱ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه کمتر از یک درصد و از نظر ارزش و وزن ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عمده اقلام خروجی این صادرات سیمان،کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، هیدروکربورهای حلقوی و میوه بوده است.

خاشی با اشاره به واردات قطعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۵ هزار و ۲۱ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۶۰۹ میلیون و ۴۴۵ هزارو ۸۰۹ دلار به وزن یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۰۰ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۵۵ درصد و از نظر ارزش ۳۵ درصد کاهش و از نظر وزن ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل برنج، مخلوط‌های گندم، جو، ذرت دامی، انبه، شکر و کنجد بوده که این اقلام از کشورهای روسیه، آلمان، برزیل، پاکستان، هند، استرالیا و چین وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵ هزارو ۳۵۲ نفر مسافر ورودی و ۵۴ هزار و ۳۶ نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد و خروجی ۸۲ درصد کاهش داشته که این افراد از سالن‌های مسافری گمرک در مرزهای مجاز سیستان و بلوچستان تردد کرده‌اند. 

خاشی بیان کرد: در۱۰ ماهه امسال ۱۷ هزارو ۸۹۹ فقره اظهارنامه به تعداد۳۲ هزارو ۴۹۳ کامیون به وزن۶۴۹ هزارو ۹۴۲ تن شامل گندم، برنج، تخم زیره، ادویه، قند و شکر از طریق گمرکات میلک،میرجاوه و چابهار به کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۱ درصد کاهش و از نظر تعداد کامیون و وزن چهار درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان اداره کل گمرک جمهوری اسلامی ایران توسعه صادرات اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان توسعه صادرات سیستان و بلوچستان توسعه صادرات اختصاصی ایرنا اخبار کنکور گمرکات سیستان و بلوچستان درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴۶ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در زاهدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از محکومیت بیش از ۴۶ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، منصور انصاری، اظهار داشت: پرونده خرید و فروش سوخت قاچاق به میزان 34 هزار و 820 لیتر به ارزش 15 میلیارد و 480 میلیون ریال در شعبه نهم بدوی و رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز زاهدان بررسی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان، افزود: شعبه با توجه به محتویات موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌های کشف شده، متهم را به پرداخت 30 میلیارد و 961 میلیون ریال معادل 2 برابر ارزش سوخت جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: همچنین شعبه با توجه به اینکه ارزش خودرو حامل بیش از سوخت‌های کشف شده است، متهم را به پرداخت 15 میلیارد و 480 میلیون ریال معادل ارزش سوخت و در مجموع به پرداخت 46 میلیارد و 442 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: ماموران نیروی انتظامی این میزان سوخت در محور نهبندان-زاهدان از یک دستگاه خودرو کامیون کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • قاچاقچی سوخت در زاهدان جریمه ۴۶ میلیارد ریالی شد
  • محکومیت ۴۶ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در زاهدان
  • ثبت تخلف ۹ واحد صنفی و خدماتی در سیستان و بلوچستان
  • جابه جایی بیش از ۶۵ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان
  • ورود بیش از ۱۶ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان