Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دادرس شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کاهش اثر گرد و خاک، گفت: ابتدا این طور تصور می‌شد که به دلیل شرایط جوی احتمال وجود گرد و خاک در گیلان کم است اما مطالعات خلاف آن را ثابت کرد و توانستیم دو منشأ برای گرد و خاک در گیلان شناسایی کنیم

وی تصریح کرد: یک منشأ گرد و خاک در گیلان از سمت غرب و از سوی عراق و عربستان بود که استان ما را تحت شعاع قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد گیلان در ارتفاعات واقع شده و گرد و غبار اثرات منفی زیادی در آن دارد، افزود: البته رشته کوه‌های البرز مانع از آن است که گرد و خاک زیادی به استان بیاید اما از طرف شرق و ترکمنستان گرد و خاک اثرات مخربی دارد چون مانعی بر سر راه آنها نیست و می‌توانند به راحتی به استان وارد شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در سال ۹۷ بیش از ۱۲ تا ۲۰ روز گرد و غباری داشتیم که میزان دید را زیر ۴۰۰ و گاهی ۸۰۰ متر آورده بود، اضافه کرد: این موضوع برای استان هشدار دهنده بود و پس از اعلام گزارشات این سازمان، ایستگاه آلودگی و گرد و غبار را از سطح کشور در استان نصب و راه‌اندازی کردیم.

دادرس با اشاره به اینکه سال‌ها دغدغه آن را داشتیم که گیلان به عنوان پایلوت طرح توسعه هواشناسی قرار گیرد، بیان کرد: سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان خسارت برنج داشتیم و نیاز بود که داده‌های خام را در حوزه هواشناسی کاربردی کنیم لذا جلساتی برگزار شد و ابتدا کاربران خود را شناسایی و سپس متناسب با نیاز آنها تولید داده کردیم.

وی به دستاوردهای سامانه «تهک» اشاره، تصریح کرد: در سال گذشته موفق شدیم ایده برتر هواشناسی کشور در بحث پرورش ماهیان گرمابی را کسب کنیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: در حال حاضر ۱۳ ایستگاه هواشناسی در گیلان به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و در طول این سال‌ها علاوه بر اندازه‌گیری لحظه‌ای توانستیم برخی از آنها را به صورت خودکار فعال کنیم و توسعه این ایستگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه اقلیم شناسی در برخی از شهرستان‌های گیلان فعال است، عنوان کرد: ۴۰ ایستگاه باران سنج داریم و علاوه بر آن، سامانه جامع خودکار فرودگاهی در استان وجود دارد که در این زمینه جز ۱۰ استان برخوردار از این سامانه در سطح کشور هستیم.

دادرس با اشاره به اینکه سایت رادار هواشناسی کیاشهر به صورت خودکار اطلاعات تا شعاع ۲۵۰ کیلومتر را ثبت می‌کند، افزود: مرکز تحقیقات هواشناسی روی شش محصول فعالیت می‌کند البته این سامانه‌ها کافی نیست و برنامه‌های توسعه سامانه هواشناسی بیشتری را طراحی خواهیم کرد.

کد خبر 5131922

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد دادرس هواشناسی گیلان ایستگاه هواشناسی ویروس کرونا دهه فجر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان بوشهر کرمانشاه شهرکرد شیراز شهرستان کرج شیوع کرونا آلودگی هوا مشهد اردبیل گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است

تین نیوز

برخی شهروندان تهرانی خواستار توجه مسئولان شهری تهران به توسعه شرقی خط ۴ مترو شدند.

به گزارش تین نیوز، به گفته شهروند خبرنگار این شبکه خبری، موضوعی که در توسعه خطوط متروی تهران  مورد توجه قرار نگرفته توسعه شرقی خط ۴ مترو است که موجب اتصال به خط دو می شود اما با وجود گذشت مدت زمان طولانی، توجهی به آن نمی شود.

وی افزود: موضوعی که لازم است در این زمینه در نظر گرفته شود حجم زیادی از مسافران خط 2 مترو هستند که مقصد نهایی آنان خط ۴ مترو است که با توسعه شرقی  خط 4 مترو می توان این بخش از مسافران را به راحتی جذب کرد.

به گزارش تین نیوز، خط ۴  مترو  تهران ۱۹ ایستگاه دارد و در دسته خطوط پرتردد قرار می گیرد.

سفر از ابتدا تا انتهای این خط مترو حدود ۴۲ دقیقه زمان می برد.

خط ۴ در   ایستگاه مترو  میدان شهدا با خط ۶، در ایستگاه مترو دروازه شمیران با خط ۲، در ایستگاه مترو دروازه دولت با خط ۱، در ایستگاه مترو تئاتر شهر با خط ۳، در ایستگاه مترو توحید با خط ۷، مجددا در ایستگاه مترو شادمان با خط ۲، در ایستگاه مترو بیمه با انشعاب خط ۴ و در ایستگاه مترو ارم سبز با خط ۵ تقاطع دارد و بخش عمده ای از آن از زیر خیابان پیروزی، خیابان انقلاب و خیابان آزادی می گذرد.

از ویژگی های خط چهار می توان به عبور از زیر خیابان های شلوغ و پرترددی همچون خیابان آزادی و خیابان  انقلاب  اشاره کرد که این خط را به یکی از پربارترین  کریدورهای حمل و نقل  شهری پایتخت تبدیل نموده است.

از ویژگی های خاص دیگر این خط وجود سکوهای جزیره ای در دو ایستگاه ارم سبز و کلاهدوز می باشد که  مسافران  هر دو مسیر از یک سکو برای سوار و پیاده شدن استفاده می نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد/ شهر‌های شمالی گرم می‌شود
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • باد شدید استان قم را در می‌نوردد
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شده است
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند
  • هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران