Web Analytics Made Easy - Statcounter

این زندانی که اکنون 38 سال دارد، سال‌ها قبل به اتهام قتل ناپدری 50 ساله‌اش دستگیر و محاکمه شد.

به گزارش رکنا، وقتی پیمان در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد، اتهام قتل را قبول کرد و مدعی شد در یک درگیری ناپدری اش را هل داده و سرش به دیوار خورده است.

پسر جوان درباره انگیزه خود از این قتل گفت: من بچه بودم که پدر و مادرم از هم جدا شدند و بعد از مدتی هم مادرم با رضا ازدواج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مرد بداخلاقی بود و از همان کودکی با من رابطه خوبی نداشت. وقتی خواهرها و برادرهای دیگرم به دنیا آمدند، این رابطه خیلی بدتر شد. او مادرم را هم خیلی کتک می زد و من از این ماجرا خیلی ناراحت بودم و غصه می‌خوردم. وقتی بزرگتر شدم دیگر زورش به من نمی‌رسید اما خواهر و برادرهایم را اذیت می‌کرد. روز حادثه دوباره سر موضوعی با مادرم درگیر شد و حمله کرد تا او را بزند اما من که خیلی عصبانی شده بودم به طرفش رفتم تا مانع کتک خوردن مادرم شوم بعد هم او را هل دادم که روی زمین افتاد و سرش به دیوار خورد.

اعتراف به قتل ناپدری

وقتی اورژانس آمد و او را به بیمارستان بردند گفتند بر اثر ضربه مغزی جان باخته است. من و مادرم نمی‌خواستیم واقعیت را بگوییم و گفتیم که او سرش گیج رفته و زمین خورده اما پزشکی قانونی مشخص کرد که روی بدنش آثار درگیری داشته و او به قتل رسیده است، من هم به ناچار اعتراف کردم.

در ادامه جلسه دادگاه خواهر و برادر ناتنی پیمان نسبت به او اعلام رضایت کردند اما پدر و مادر مقتول خواهان قصاص پسر جوان شدند همچنین رضا از همسر اولش نیز یک پسر داشت که او نیز برای قاتل پدرش درخواست قصاص کرد.

بدین ترتیب حکم قصاص پیمان صادر شد. با این حال وقتی نوبت به اجرای حکم رسید هیچ کدام از اولیای دم برای اجرای حکم حاضر نشدند و بعد از مدتی نیز پدر و مادر مقتول جان باختند و ورثه آنها نیز از اجرای حکم قصاص پیمان صرف نظر کردند.

بدین ترتیب فقط پسر بزرگ مقتول خواهان قصاص بود که وی نیز در جلسات صلح و سازشی که در دادگاه و دادسرای جنایی برگزار شد سرانجام راضی شد با دریافت دیه از قصاص گذشت کند. اما از آنجا که پیمان قادر به پرداخت دیه درخواستی نبود و پسر مقتول نیز بر دریافت دیه اصرار داشت، متهم همچنان در زندان ماند.

16 سال سرگردانی قاتل ناپدری در زندان

پیمان که با گذشت 16 سال از این قتل بلاتکلیف در زندان مانده بود دچار مشکلات روحی شدید و بیماری‌های سختی شد به نحوی که مسئولان واحد صلح و سازش با توجه به بیماری این زندانی با پسر مقتول صحبت کردند تا او راضی شود دیه پدرش را قسطی دریافت کند. پیمان که توانایی پرداخت دیه را نداشت درخواست اعسار داد و بعد از بررسی، هیأت قضات شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران برای تصمیم‌گیری در این باره تشکیل جلسه دادند.

پیمان در این جلسه به قضات گفت: من 16 سال از عمر و جوانی‌ام را در زندان گذراندم. در این سال‌ها به بیماری هپاتیت و یک بیماری عفونی سخت مبتلا شدم که مرا دچار نقص عضو کرده است. امکان درمانم در زندان وجود ندارد چرا که داروهایم در زندان نیست و شرایط برای اعزام من به بیمارستان هم سخت است. در زندان غذای خوب نمی‌توانم بخورم و بدنم ضعیف شده است. من در این سال‌ها سلامتی و زندگی‌ام را از دست دادم و حالا درخواست دارم آزادم کنید تا بتوانم بیرون از زندان کار کنم و با کمک مادر و خواهر و برادرم هم سلامتی‌ام را به دست بیاورم و هم دیه را بدهم.

با پایان جلسه دادگاه، قضات شعبه 4 وارد شور شدند و در نهایت با پذیرش درخواست اعسار متهم و با توجه به سال‌هایی که او در زندان بوده است حکم بر آزادی پیمان صادر کردند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قتل ناپدری زندان اخبار حوادث زندان قاتل قتل ناپدری پایان سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فیلم کرونا بازیگر سینما و تلویزیون قتل آزار و اذیت قیمت پزشک سرقت ایران مرد شیطان صفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم

محمد امیر ابراهیمی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ودرک فیوضات لیالی قدر برای همه گفت: پویش مردمی به حرمت امام علی (ع) می بخشم با هدف آزاد سازی زندانیان و محکومین به قصاص از ولادت امام علی (ع) شروع شده است و تا شهادت آن حضرت ادامه داد.

وی افزود: در این پویش با تاسی از آموزه های دینی و اعتقادی و توسل به سیره اهل بیت (ع) تعداد زیادی از زندانیان و محکومین به قصاص از زندان رهایی یافته اند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان بیان داشت: خوشبختانه از ابتدای این پویش، تعداد۲۳۶ زندانی از زندان‌های استان آزاد و ۱۱ محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

وی ادامه داد: امیدواریم در ادامه پویش به حرمت امام علی (ع) و با تاسی از رفتار و منش آن امام بزرگوار با حمایت معنوی افراد تعداد زیادی از زندانیان از زندان آزاد شده، همچنین شاهد نهادینه شدن فرهنگ گذشت و بخشش و بازگشت زندانیان به آغوش خانواده خود در این ماه مبارک باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • فرمانده قسام: برای آزادی فلسطین هم‌اینک بشتابید
  • بازپخش پیام مهم«فرمانده قسام»؛برای آزادی فلسطین هم‌اینک بشتابید
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • در اولین شب آزادی: دنی آلوز دلی از عزا درآورد
  • خواهر و برادر کرمانی با عیدی‌های خود دو زندانی را آزاد کردند
  • کمک ۵۰۰ میلیون تومانی نیکوکاران زارچی در جشن گلریزان
  • عکس| اولین عکس دنی آلوز پس از آزادی از زندان