Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@04:54:16 GMT

هشدار وزیر علوم درباره تقلب در امتحانات مجازی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۰۵۴

هشدار وزیر علوم درباره تقلب در امتحانات مجازی

باشگاه خبرنگاران: منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: مسئولیت برگزاری امتحانات مجازی دانشجویان بر عهده استادان است.

او افزود: استادان باید تمهیداتی را در نظر بگیرند تا از ارزیابی دانشجویان به نتایج قابل اعتمادی دست یابند، به همین منظور توصیه شده تا چند روش را در طول ترم برای ارزیابی دانشجویان مورد استفاده قرار دهند و صرفا متکی به نمره امتحان پایان ترم دانشجویان نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی با بیان اینکه در مواردی که عمدتا به یک روش رایج تقلب انجام شده باشد از طریق پلیس فتا پیگیری خواهیم کرد، تاکید کرد: در مواردی با تقلب دانشجویان برخورد کرده ایم که امیدواریم این موضوع به عنوان بحث رایج در بین دانشجویان مطرح نشود، چرا که ما به همه دانشجویان اعتماد داریم و آنان می‌دانند که حاصل این ارزیابی‌ها برای تضمین آینده خودشان بوده و به آن‌ها اطمینان می‌دهد که می‌توانند این مسیر و مرحله را با موفقیت طی کنند.

وزیر علوم مطرح کرد: اگر دانشجویان از اعتماد دانشگاه‌ها در زمان امتحانات سوء استفاده کنند در آینده دچار گرفتاری خواهند شد؛ بنابراین توصیه می‌کنم تا دانشجویان به نمره اصلی خودشان راضی باشند و به هیچ عنوان برای اخذ نمره بیشتر اعتبار و حیثیت علمی و دانشگاهی خود را بر باد ندهند.

بیشتر بخوانید

بازار داغ همیاران تقلب با مجازی شدن امتحانات دانشگاه‌ها/ کرونا پای سودجویان را به امتحانات هم باز کرد

غلامی یادآوری کرد: هیچ آماری در خصوص تفاوت میان تقلب در امتحانات حضوری و مجازی نداریم و پیگیری این موضوع بر عهده استادان و دانشگاه هاست؛ چرا که این جریان را به عنوان جریان واقعی پیگیری نمی‌کنیم. توصیه ما این است که استادان و دانشگاه‌ها مراقب باشند تا بحث تقلب در میان دانشجویان اتفاق نیفتد، نباید این موضوع باعث شود تا عملکرد دانشگاه ها، استادان و دانشجویان زیر سوال رود.

منبع: فردا

کلیدواژه: امتحانات مجازی تقلب وزیر علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتمدی: دانشجویان در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند می‌شوند/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 

عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره وضعیت علوم انسانی اظهار کرد: از لحاظ سخت افزاری کمبودی در تجهیزات و امکانات حوزه علوم انسانی به نسبت کشور‌های پیشرفته نداریم. اما، در زمینه نرم افزار‌هایی از جنس این رشته با ضعف‌های بزرگ رو به رو هستیم. 

وی افزود: وجه سخت افزاری پیشرفت‌های علمی در سال‌های اخیر بیشتر قابل رویت و بیان است. شاید یکی از دلایل سرمایه گذاری ضعیف در این بخش است. 

معتمدی تصریح کرد: برخی از رشته‌های دانشگاه علامه طباطبائی برند بوده و فارغ التحصیلان آنها بیکار نیستند. مثلا، دانشجویان رشته بیمه و خیلی از رشته‌ها حتی در دوران تحصیل سریع جذب بازار کار می‌شود. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: فاصله زیادی با انتخاب علوم انسانی به عنوان گزینه اول خانواده‌ها داریم، باید با چاره اندیشی این معضل را حل کنیم تا والدین دریابند که فرزندانشان از طریق علوم انسانی اثربخشی بیشتری خواهند داشت. 

معتمدی درباره برنامه‌های راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اثربخشی علوم انسانی جزء اهداف مهممان است و اگر به خانواده‌ها نشان دهیم که فارغ التحصیلان علوم انسانی می‌توانند موثر و تسهیل گر باشند، خود به خود فرزند و پدر و مادر به سمت ادامه تحصیل در این رشته‌ها هدایت خواهند شد. 

وی اضافه کرد: زمینه بورس برای دستگاه‌های مختلف با هدف تامین اشتغال فراهم می‌شود تا دانشجویانی که در رشته‌های روزنامه نگاری و روابط عمومی تحصیل کرده اند جذب صنایع شوند، یعنی بتوانند در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند شوند. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: دانشکده ارتباطات از دیرباز جایگاه خاص خود را داشته است، در سال‌های اخیر تاثیر رسانه بر هدایت افکار عمومی پررنگ‌تر شده است؛ بنابراین باید رشته‌های مختلف را با میان رشته ای‌ها توسعه دهیم. مثلا رسانه را با برخی از رشته‌های موجود پیوند بزنیم تا به صورت میان رشته‌ای کاربردی گسترده‌ای داشته باشد؛ اگر هوش مصنوعی با رسانه پیوند بخورد حتما پیام هدفمندتر خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • معتمدی: دانشجویان در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند می‌شوند/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • بزرگداشت روز نظامی گنجوی در چین
  • ابلاغ آیین نامه‌های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • آشنایی استادان و دانشجویان قرقیزستانی با فرهنگ ایرانی
  • آیین نامه های ارتقای اعضای هیئت علمی و جهش علمی به زودی ابلاغ می شود
  • ابلاغ آیین نامه های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران
  • ملاک برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها ابلاغیه وزارت علوم است / تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود
  • ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران فعال است