Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@06:55:03 GMT

رییس جلسات استیضاح ترامپ راهی بیمارستان شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۲۶۷

رییس جلسات استیضاح ترامپ راهی بیمارستان شد

«پاتریک لیهی» سناتور ۸۰ ساله آمریکایی که قرار است ریاست جلسات استیضاح دونالد ترامپ را بر عهده بگیرد ناگهان از دفتر خود در کنگره آمریکا به بیمارستان منتقل شد.

برخی منابع آمریکایی می گویند لیهی، سکته کرده اما هنوز هیچ منبع رسمی این موضوع (سکته) را تایید نکرده است.

«ریک اسکات» سناتور ایالت فلوریدا، همکار رئیس جلسات استیضاح ترامپ در توییتی، بلافاصله بعد از انتقال او به بیمارستان نوشت: امشب برای سناتور لیهی و خانواده اش دعا می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنه» (همسر ریک اسکات) و من، برای لیهی آرزوی بهبودی می کنیم و امیدوارم به زودی او را دوباره در صحن سنا ببینم.

پاتریک لیهی، زاده ۳۱ مارس ۱۹۴۰ میلادی و ۸۰ ساله سناتور سالخورده دموکرات، وکیل و دادستان ایالتی است که قرار است جلسات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را ریاست کند.

پس از آنکه دادخواست اتهامی دونالد ترامپ رییس  جمهوری پیشین آمریکا به سنا رفت، اعضای این مجلس به عنوان هیات منصفه، ادای سوگند کردند.

به گزارش ایرنا، از آنجا که جان رابرتس رییس دیوان عالی آمریکا از پذیرش ریاست محکمه ترامپ امتناع ورزید، سناتور پاتریک لیهی که ریاست موقت سنای آمریکا را هم بر عهده دارد، برای ریاست محکمه ترامپ، ادای سوگند کرد تا محکمه‌ای منصفانه را برپا دارد.

پس از آن، همه سناتورها ایستادند و سوگند خوردند که آنچه حقیقت است را انجام دهند.

ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا برای بار دوم به اتهام «تحریک برای شورش» استیضاح شد و قرار است مجلس سنا به این اتهام رسیدگی کند.

در صورتی که ۶۷ سناتور به مجرم بودن ترامپ رای بدهند، او از مزایای رئیس جمهوری سابق محروم خواهد شد و سناتورها می‌توانند با یک رای اکثریت نسبی، او را از حضور در تمام رقابت‌های انتخاباتی آمریکا منع سازند.

پیرو توافق رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه سنا که مورد حمایت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هم قرار گرفته است، محکمه ترامپ در ۲۱ بهمن ماه برگزار خواهد شد. در این فاصله اعضای دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان و همچنین وکلای مدافع ترامپ می‌توانند مستندات و دفاعیات خود را آماده کنند.

ترامپ، تنها رییس جمهوری آمریکا است که در مدت چهار سال، ۲ بار استیضاح شد.    / ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جلسات استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزافه‌گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا با تمجید بی‌سابقه از دولت پنهان این کشور، با گزافه‌گویی علیه ایران، روسیه و چین، آنها را محور شرارت خواند و متعهد شد تا در راستای تصویب لایحه پیشنهادی کاخ سفید برای کمک به اوکراین از مقامش هم مایه بگذارد!

جانسون ماه‌ها مقابل ورود لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلار به مجلس نمایندگان و رای‌گیری درباره آن، مقاومت کرده و گفته بود که نه او و نه سایر جمهوری‌خواهان نمی‌توانند به طور مستقل و جدا از بودجه اصلاحات حوزه امنیت مرزی آمریکا، بسته ۱۴ و ۶۰ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کنند.

با این حال، جانسون پس از مجموعه‌ای از دیدارها با مقامات و روسای اطلاعاتی آمریکا، لحن خود را تغییر داد و گفت: در مقطعی حساسی قرار داریم؛ مقطعی بحرانی در عرصه بین‌الملل. فکر می‌کنم که در حال حاضر تامین کمک نظامی برای اوکراین، اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. واقعاً چنین فکری می‌کنم و به اطلاعات و گزارش‌هایی که در دست داریم، باور دارم.

وی با گزافه‌گویی درباره ایران و بدون کوچک‌ترین اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کمک‌های بی‌وقفه واشنگتن و متحدانش به تل‌آویو و جنگ‌افروزی در سراسر جهان به‌ویژه خاورمیانه، مدعی شد: معتقدم که شی جین‌پینگ (رییس جمهور چین) و ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) و ایران، به معنای واقعی محور شرارت هستند. فکر می‌کنم در این مساله با هم همکاری می‌کنند و تصورم این است که اگر به پوتین اجازه داده شود، به رژه در اروپا ادامه خواهد داد!

اظهارات و ادعاهای جانسون با موضع حزب جمهوری‌خواه حامی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تناقض است. حامیان ترامپ از جمله مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا و مت گائتس، نماینده فلوریدا، نهادهای اطلاعاتی آمریکا را بازوهای «ضد ترامپِ دولت پنهان» می‌دانند و خواستار توقف جریان کمک مالی و نظامی به کی‌یف شده‌اند.

گرین اوایل ماه جاری در گفت‌وگو با تاکر کارلسون، مجری مشهور آمریکایی گفته بود: نبرد در جنگی نیابتی با روسیه در اوکراین، که عضو ناتو هم نیست، به معنای محافظت از منافع امنیت ملی آمریکا نیست و از آمریکا صیانت نمی‌کند بلکه ما را به جنگ جهانی سوم، نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

با این حال، گزافه‌گویی جانسون درباره ایران و اشاره به محور شرارت، تکرار موضع مداخله‌گرایانه جمهوری‌خواهان قدیمی است. این عبارت که دیوید فروم، نگارنده متون سخنرانی ابداع کرد، در ابتدا از سوی جرج دابلیو بوش برای اشاره به ایران، عراق و کره شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت. جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا نیز کوبا، لیبی و سوریه را به این فهرست اضافه کرد!

کد خبر 6083376

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • (ویدئو) کتک‌کاری فعالان محیط زیست در مراسم سناتور جمهوری‌خواه
  • گزافه‌ گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران
  • گزافه‌گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران