Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@16:08:09 GMT

روابط ما با ایران بسیار عالی است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۳۸۸

روابط ما با ایران بسیار عالی است

سخنگوی وزارت خارجه قطر در واکنش به درخواست‌های امارات اعلام کرد که روابط میان این کشور و ایران بسیار عالی است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روسیا الیوم، «لؤلؤه الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که روابط میان این کشور و ایران و ترکیه، بسیار عالی و برجسته است.

وی با اشاره به درخواست‌های مداخله جویانه امارات برای بازنگری دوحه در روابط خود با تهران و آنکارا این سخنان را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الخاطر گفت: ما از کشور‌هایی که در جریان بحران منطقه خلیج فارس در کنارمان ایستادند قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: قطر در واقع هیچ گفتگویی با اماراتی‌ها در این خصوص نداشته است و ما چنین مسائلی را با عربستان سعودی بررسی کرده ایم.

الخاطر تاکید کرد: البته در این گفتگو‌ها هم هرگز درباره مسائل سیاست خارجی هیچ کشوری بحث نشد، بلکه بر این اصل عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها تاکید شد.

وی بیان کرد: امارات بیشترین سهم روابط تجاری با ایران را در بین کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس دارد، این مساله شرایط و پیش زمینه خوبی برای رسیدن به توافق ایجاد می‌کند.

پیش از این انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات با تعیین شرط و شروط برای قطر گفته بود که این کشور باید در روابط خود با ایران و ترکیه بازنگری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روابط ایران و قطر امارات روابط ایران و امارات سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند

رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار با همتای پاکستانی خود با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک بین دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر دوشنبه _سوم فروردین_ و در ادامه برنامه‌های سفر خود به پاکستان در دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور این کشور، اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و پاکستان را از جمله عوامل مهم در تحکیم پیوندها و زمینه‌ساز توسعه و تعمیق روابط میان دو کشور عنوان کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر عزم مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر توسعه و ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی، حفظ ثبات و امنیت پایدار را از جمله زمینه‌ها و ملزومات تحقق اهداف اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت مرزهای مشترک میان دو کشور در جهت انتفاع دو ملت تاکید کرد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام که اکنون مسئله نخست جهان بشریت شده اشاره کرد و گفت: امروز آرمان بلند امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی قدس شریف به مطالبه همه ملت‌های مسلمان و آزاده تبدیل شده و همه دولت‌های اسلامی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار عشق و دلدادگی دو ملت ایران و پاکستان به اهل بیت (ع) به ویژه حضرت رضا (ع) را موجب تعمیق برادری میان دو کشور دانست و با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش به توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها، بر اراده مسئولان پاکستان برای گشودن فصل جدیدی از روابط با ایران در این راستا تاکید کرد.

آصف علی زرداری همچنین ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع غزه، بر مخالفت دولت پاکستان نسبت به هرگونه دخالت خارجی در منطقه تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 747078

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی