Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل بانک مرکزی در دیدار با «وزیر صنعت و تجارت» عمان، این کشور را شریکی راهبردی برای ایران خواند و گفت: باتوجه به فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری‌ میان دو کشور، می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت بهره گرفت.

به گزارش برنا به نقل از  روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، رییس کل این بانک که به منظور انجام مذاکرات درخصوص مسایل بانکی و تجاری به عمان سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، عصر امروز با قیس بن محمد الیوسف، «وزیر صنعت و تجارت» این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رییس کل بانک مرکزی در این دیدار با بیان اینکه کشور عمان همواره شریکی راهبردی برای ایران بوده است، تصریح کرد: درصدد هستیم روابط تجاری مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم؛ لذا این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات رخ داده در عرصه بین الملل، همکاری‌هایمان را بسط و گسترش دهیم. 

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه دولت عمان علی رغم فشار حداکثری آمریکا، روابط تجاری و بانکی خود را با ایران حفظ کرده است، گفت: در حال حاضر فشار حداکثری آمریکا شکست خورده و ضروری است که مراودات تجاری با توجه به سابقه طولانی و تاریخی روابط میان دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد. 

همتی یادآور شد: همچنین معتقدیم می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت میان دو کشور بهره گرفت. وی برای تحقق این مهم پیشنهادات خود را به طرف عمانی ارائه کرد. 

همچنین در این نشست، قیس بن محمد الیوسف، وزیر صنعت و تجارت عمان، ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی رییس کل بانک مرکزی و هیئت همراه، ‌تأکید کرد که این کشور تلاش خود را به منظور ایجاد و گسترش روابط تجاری با ایران به کار خواهد گرفت. 

گفتنی است در ادامه این جلسه، دو طرف در خصوص چگونگی به کارگیری راهکارها و ابزارهای مورد نیاز با مباحث عملیاتی مرتبط با گسترش همکاری‌های تجاری و بانکی به بحث و گفت‌وگو نشستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بانک مرکزی بخش خصوصی تجارت عمان کل بانک مرکزی رییس کل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه در اصفهان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان صبح امروز با حضور سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان و سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار و مشکلات و مسائل توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، گردشگری و غیره بررسی شد.

بازار روسیه ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است

سیدمهدی طبیب‌زاده در این نشست، اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که براساس آن روابط اقتصادی استان کرمان با روسیه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و روسیه شرکای راهبردی و استراتژیک هستند، افزود: متاسفانه تا کنون از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده لازم نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه حداکثر صادرات ایران به روسیه به یک میلیون دلار در سال است، بیان کرد: این عدد رقم زیادی در برابر ظرفیت‌های عظیمی که در کشور داریم، نیست.

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیههمکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است

وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت‌های عظیم معدنی، کشاورزی و گردشگری دارد که متاسفانه به خوبی معرفی نشده است، گفت: باید روابط متقابل تجاری بین استان کرمان و روسیه برقرار و مشکلات پیش رو و موانع را برطرف کنیم.

طبیب‌زاده ادامه داد: سرکنسولگری روسیه در اصفهان استقبال خوبی از توسعه روابط بین کرمان و روسیه داشتند و برای همین به کرمان سفر کردند تا با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه بازار روسیه یک ظرفیت بسیار خوب برای فعالان اقتصادی استان کرمان است، افزود: در حال حاضر کمتر از 50 میلیون دلار صادرات استان کرمان به کشور روسیه است که عمده آن صادرات محصول پسته است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است