Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:17:52 GMT

میانگین سنی مبتلایان به کرونا در زنجان ۶۰ سال است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۴۸۷

میانگین سنی مبتلایان به کرونا در زنجان ۶۰ سال است

دکتر پرویز قزلباش شامگاه سه شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، میانگین سنی موارد فوت مثبت کووید- ۱۹ در استان را  ۷۱ سال اعلام کرد و افزود: سن مرگ و میرها به تفکیک در شهرستان‌های زنجان، طارم، خرمدره و ایجرود ۷۱ سال، شهرستان خدابنده ۷۰ سال، شهرستان سلطانیه ۷۴ سال، شهرستان ابهر ۷۳ سال و شهرستان ماهنشان نیز ۷۲ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول، با اشاره به اینکه این بیماری در استان طی هفته های گذشته روند ثابت و خطی داشته است، گفت: بر این اساس شرایط کنونی، مشابه ماه‌های انتهای اردییهشت و اوایل خرداد امسال است که حفظ  این مهم به همکاری مردم و تداوم همکاری بین بخشی نیاز دارد.

وی اضاقه کرد: از زمان شیوع کرونا تا کنون ۴۴ هزار و ۲۲ مورد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی در استان به ثبت رسیده است و بیش از ۳۷ هزار نفر در بخش سرپایی مثبت شده و حدود ۱۹ هزار نفر بستری شده اند.

این  مسوول با بیان اینکه پیشانی پیش بینی وقایع در پیش رو این بیماری روند مراجعات سرپایی است، ادامه داد: طبق آمارها این شاخص در هفته چهارم دی ماه سال جاری روند ثابتی داشته که نکته مهمی است، بطوری که در طی ۲ هفته گذشته و در مدت چند روز حرکت روبه بالا در سرپایی رخ داد که خوشبختانه ثابت ماند.

وی با بیان اینکه به رغم پیگیری ها واقداماتی از قیبل ارجای طرح شهید قاسم سلیمانی، جدیت در بیمار یابی، و رهگیری میزان سرپایی ها  و بستری هایی کرونای استان در یک خط ثابت مانده است، اظهار داشت: این موضوع هشدار است و باید با اقداماتی این روند ثابت و خطی را نزولی کرد تا بتوان از بروز پیک چهارم جلوگیری کرد.

قزلباش با اشاره به اینکه در صورت بروز پیک چهارم استان آمادگی مقابله را دارد، افزود: هر چند موج بیماری در استان کاهش یافته،  اما بیمار یابی در حال افزایش یافته بطوری که طبق هدف گذاری ها باید بتوان نسبت بیماریابی به نسبت هر فرد را افزایش داد.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از ابتدای آذر امسال نسبت رهگیری افراد در تماس نزدیک با بیماران از ۲.۶ نفر در هفته اول این ماه، به ۸.۱ نفر در هفته آخر دی امسال افزایش یافته و درصد موارد مثبت سرپایی در مدت یاد شده از ۴۴.۶ درصد به ۱۰.۹ درصد کاهش یافته که نشان دهنده مطلوب بودن روند اقدامات کنترلی در سطح استان است.

این مسوول در ارتباط  با رنگ‌بندی وضعیت کرونا شهرستان‌های استان از  چهار بهمن تاکنون،   نیز خاطر نشان کرد: شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، طارم و خرمدره در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های ابهر، سلطانیه، خدابنده و ایجرود نیز در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان کرونا تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود

منوچهر یارمحمدی مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تاثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان و خاطرنشان کرد: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری