Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@02:53:39 GMT

آمریکا مدعی توقیف یک محموله نفتی ایران شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۵۴۷

آمریکا مدعی توقیف یک محموله نفتی ایران شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این محموله نفتی پس از این که وزارت دادگستری آمریکا فرمان توقیف آن را صادر کرد، در کشتی آکیلیاس با پرچم لیبریا به سمت آمریکا حرکت می کند.
این دستور پیش از روی کار آمدن جو بایدن، رییس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه صادر شد. واشنگتن در دوران ترامپ، تحریمها علیه فروش نفت ایران را تشدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بلومبرگ نوشت شرکت "کپیتال شیپ منیجمنت"، مالک یونانی آکیلیاس به مقامات آمریکایی درباره این که احتمالا محموله این کشتی نفت ایران است، خبر داده و اعلام کرده بود در ابتدا تصور می کرد این نفت از عراق است. طبق اسناد کشتی آکیلیاس، این کشتی کاملا پر بوده و حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت است.   کشتی آکیلیاس که از نوع VLCC است، محموله نفتی را از کشتی دیگری در بندر فجیریه امارات متحده عربی در نوامبر دریافت کرده است. طبق اسناد کشتیرانی، قرار بود آکیلیاس به سمت مسقط، پایتخت عمان حرکت کند.   طبق آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، سیستم ردیابی این کشتی از اول تا ۱۳ ژانویه که نزدیک آفریقای جنوبی حرکت می کرد، خاموش بود. این کشتی اکنون در حال عبور از جنوب اقیانوس آتلانتیک است.   بر اساس گزارش بلومبرگ، آمریکا پیش از این هم تلاش کرده بود نفت ایرانی را توقیف کند و سال گذشته کشتیهایی را رهگیری کرده بود که مدعی بود حامل بنزین ایران به مقصد ونزوئلا هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: توقیف نفتکش آمریکا محموله نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما استان همدان، سرهنگ رضا نوری افزود: در اجرای طرح بر خورد با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی ایست و بازرسی این شهرستان زمان کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو باری نیسان که از مبدا تویسرکان به تهران در حال حرکت بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

او تصریح کرد: با هماهنگی قضائی خودرو توقیف و در بازرسی اولیه مشخص شد خودرو حامل اعضای کشتار دام از نوع (لاشه و گوشت) به وزن ۵۰۰ کیلو گرم که بصورت غیر بهداشتی قصد حمل آن در کف نیسان و انتقال به اسلام شهر را داشته و فاقد هر گونه مجوز از اداره دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان گفت: برابر هماهنگی قضائی راننده خودرو مورد نظر به همراه محموله کشف شده برای گذراندن مراحل قانونی در اختیار اداره دامپزشکی قرار گرفت.

سرهنگ رضا نوری با بیان اینکه کارشناسان ارزش گوشت‌های کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند، افزود: این محموله‌ها که قابلیت انتقال بیماری را دارند باید با مجوز دامپزشکی حمل شوند و در غیر این صورت جزء محموله‌های غیرمجاز محسوب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • توقیف محموله قاچاق درشهرضا
  • توقیف خودرو حامل گوشت گرم غیر بهداشتی و فاقد مجوز در تویسرکان
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد