Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) سیاست اهمال پزشکی در حق اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سیاست سهل‌انگاری و اهمال پزشکی در حق اسرای فلسطینی از سوی اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللطیف القانوع همچنین تصریح کرد، اشغالگران صهیونیستی درد و رنج و بیماری‌های اسرای فلسطینی را نادیده می‌گیرند و شیوع ویروس کرونا در میان آنها، جنایتی در حق اسرای فلسطینی است که باید با آن مقابله کرد.

سخنگوی جنبش حماس در ادامه افزود، درد و رنج روزانه اسرای فلسطینی نیازمند یک اقدام جدی جهت توقف رفتارهای خصمانه اشغالگران در حق آنها، حفاظت و حمایت از اسرای فلسطینی و نجات جان آنها است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی به حدود ۳۰۰ تن رسیده است که اکثر آن در زندان «جلبوع» در نوامبر ۲۰۲۰ ثبت شده است.

طبق بیانیه‌های رسمی فلسطین، حدود ۴۴۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند که از میان آنها ۴۰ تن زن، ۱۷۰ تن کودک هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنبش حماس اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، «فیلیپ لازارینی» کمیسرکل آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کرد که اوضاع در کرانه باختری به ویژه اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی هر روز بدتر می‌شود.

وی در ادامه افزود: عملیات اخیر تل آویو در اردوگاه نورشمس باعث برجای ماندن تعدادی قربانی و وارد آمدن خسارت‌های گسترده به خانه‌ها و زیرساخت‌های این اردوگاه شد.

لازارینی تصریح کرد: از آغاز جنگ علیه نوار غزه در هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون صدها تن در کرانه باختری از جمله ۱۱۲ کودک فلسطینی جان خود را از دست داده اند.

وی بیان کرد: ما شاهد محدودیت‌های آمد و شد در کرانه باختری و اقدامات خشونت آمیز شهرک نشینان علیه ساکنان این منطقه هستیم به طوری که آنها مانع کسب و کار فلسطینی‌ها در کرانه باختری و گسترش ترس و وحشت در میان آنها شده اند.

لازارینی تاکید کرد: زمان پایان دادن به اشغالگری و حل و فصل طولانی‌ترین درگیری‌ها از طریق راهکارهای سیاسی و پایبندی واقعی به صلح فرا رسیده است.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته اذعان کردند که نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی مبنی بر متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری وجود دارد.

این رسانه‌ها اضافه کردند: شرایط مذکور بعد از عملیات اردوگاه نورشمس و اعلام افزایش درگیری‌ها با تل آویو توسط جنبش فتح تشدید شده است.

در پی جنایت صهیونیست‌ها در یورش به اردوگاه نور شمس در طولکرم و به شهادت رساندن ۱۴ فلسطینی روز گذشته در کرانه باختری اعتصاب عمومی اعلام شد. روز شنبه نیز جنبش حماس خواستار اعتصاب عمومی در کرانه باختری شده بود.

کد خبر 6085001

دیگر خبرها

  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش بس کوتاه نمی‌آییم
  • مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • نتانیاهو به تشدید فشار نظامی علیه حماس تهدید کرد
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • واکنش حماس به کشف گور جمعی در خان‌یونس
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در سراسر سرزمین‌های اشغالی
  • جزئیات آخرین دور از مذاکرات آتش‌بس غزه/ حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را رد کرد