Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آیین معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با گذشت بیش از سه دهه از ایجاد ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر، هنوز وظایف، اهداف و رسالت اصلی این ستاد مردمی که احیای فریضه واجب دین مبین اسلام است ادا نشده است و می‌طلبد به دیدگاه علمی، تخصصی و عقلانی به‌دور از سیاست‌زدگی نسبت به اشاعه و گسترش آن اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سال‌های گذشته تنها محدود به رعایت حجاب شده بود و امر به معرف و نهی از منکر باید اصل این فریضه در جامعه نهادینه شود.

بیشتر بخوانید

دستگاه‌های فرهنگ‌ساز در ترویج فرهنگ صحیح انتخابات نقش مهمی دارند

میرزایی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی اجرایی نیست اضافه کرد: هدف امر به معروف تذکر در حوزه نحوه پوشش ظاهری افراد جامعه نیست، بلکه باید در جهت آگاه‌سازی جامعه گام برداشت تا مردم خودشان امر به معروف را اجرا کنند.

او ادامه داد: رویکرد امر به معروف و نهی از منکر در حال حاضر تغییر کرده است و اکنون بزرگ‌ترین مسئولیت این ستاد آماده‌سازی بستر مطالبه‌گری مردم است که منطبق با منویات مقام معظم رهبری با جدییت در حال پیگیری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این آیین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ستاد احیای امر به معروف باید کاری کند تا مردم وظیفه خود را انجام دهند.

او، آموزش مردم در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: وظیفه ستاد این است که مردم بتوانند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.

نکونام اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی تبیین شود تمام مردم و مسئولان، مسولیت‌پذیر می‌شوند و هیچ مسوولی جرات کم‌کاری ندارد، زیرا خود را زیر مطالبه مردم می‌داند.

او ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را محصول امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام (ره) با برپاکردن قیام انقلاب اسلامی، سفره طاغوت، استکبار و ظلم که منکرات اصلی جامعه بود را برچید و عدالت و رعایت حقوق مظلوم را جایگزین کرد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر رعایت حجاب مطالبه گری مردم دهه فجر انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار نوروزی با فرمانده و معاونین انتظامی کرمانشاه، با اشاره به اینکه مأموریت‌های نیروی انتظامی بسیار متنوع است، اظهار کرد: بحمدالله اهدافی که برای مجموعه نیروی انتظامی پیش‌بینی شده، محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی با سایر کشورها تفاوتی اساسی دارد، افزود: این تفاوت بنیادی، مردمی‌بودن مجموعه پلیس است چراکه پلیس برخاسته از مردم و خادم مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ارتباط نیروی انتظامی با مردم را بسیار مهم خواند و عنوان کرد: مدنظر امام (رحمة‌الله‌علیه) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) این است که پلیس در جامعه هم اقتدار داشته باشد، هم جنبه مردم‌داری و مردم‌محوری خود را بر اساس قوانین برخاسته از مکتب اسلام و قرآن، حفظ کند.

وی در خصوص حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و برخورد با مظاهر روزه‌خواری، بیان کرد: انتظار از مجموعه پلیس این است که با درایت، پختگی و دلسوزی در مجموعه‌های صنفی حضور پیدا کند و به‌گونه‌ای افراد را توجیه کنند که خود شخص حرمت ماه خدا را رعایت و از روزه‌خواری پرهیز نماید. اگر این‌چنین باشد، پلیس نقش یک مربی و راهنما را پیدا می‌کند و فقط مأمور اجرای قانون نیست.

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در جامعه رخ می‌دهد به دلیل نرخ بالای بیکاری و مشکلات فرهنگی است، خاطرنشان کرد: خدمت به ملت مؤمن و شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عبادت است و در رابطه با قضایایی که پلیس با آن درگیر است، همه دستگاه‌ها به‌نوعی مؤثر هستند.

کد خبر 6064350

دیگر خبرها

  • ۳ رکن اصلی جامعه ایمانی در نگاه قرآن
  • نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است
  • لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • پولیتیکو فاش کرد: سرگردانی یوروپل در پرونده رخنه امنیتی
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • اجرایی شدن قانون سمع شکایات در افغانستان
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • دزد ویسکی، رابین هود مجارستان و سندروم آتیلا / شتردزدها مردم را تخم‌مرغ دزد می‌کنند