Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-16@23:33:23 GMT

نرخ جهانی طلا امروز ۸/بهمن/۹۹

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۷۹۴

نرخ جهانی طلا امروز ۸/بهمن/۹۹

در آستانه تصمیم پولی فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز و در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار تصویب بسته محرک مالی جدید بزرگترین اقتصاد جهان هستند، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد اندکی کاهش بود. به گزارش گروه  اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افت به ۱۸۴۵ دلار و ۹۳ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۸۴۷ دلار و ۶۰ سنت رسید.

فدرال رزرو قرار است امروز نتیجه نشست دو روزه سیاستگذاری خود را اعلام کند و انتظار می‌رود سیاست قبلی خود را بدون تغییر حفظ نماید.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا گفت، اگر لازم باشد، دموکرات‌ها بدون جلب حمایت جمهوری خواهان، لایحه ۱.۹ تریلیون دلاری محرک اقتصادی دولت بایدن را پیش خواهند برد.

یک مقام ارشد دولت بایدن دیروز گفت، این کشور ۲۰۰ میلیون واکسشن کرونای دیگر خریداری خواهد کرد و تعداد بیشتری واکسن به ایالت‌ها ارسال خواهد نمود.

صندوق بین المللی پول روز گذشته پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ میلادی را افزایش داد و اعلام کرد که افت رشد ناشی از کرونا در سال گذشته حدودا یک درصد کمتر از رقم مورد انتظار بوده است.

اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه ژانویه اندکی رشد داشته، در حالی که تداوم نگرانی‌ها از شیوع کرونا سب شده تا برداشت خانوار‌ها از وضعیت بازار کار بدتر شود.

رقم خالص واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه دسامبر برای دومین ماه متوالی شاهد افزایش بود، هرچند که رقم واردات در کل سال به دلیل افت مصرف ناشی از شیوع کرونا شاهد ۸۵ درصد کاهش بود.

حجم دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۱۷۲.۳۸ تن رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت جهانی طلا بازار طلا نرخ طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد

آفتاب‌‌نیوز :

این انجمن انتظار دارد که هند محرک اصلی رشد تقاضا باشد، زیرا تقاضای چین همچنان در حال کاهش است.

این گروه صنعتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از دو سال کاهش و نوسان شدید بازار پس از همه‌گیری، نشانه‌هایی از تقاضای جهانی فولاد و قرار گرفتن در مسیر رشد در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ وجود دارد. انتظار می‌رود تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۵ با ۱.۲ درصد افزایش به ۱.۸۱۵ میلیارد تن برسد.

مصرف فولاد در چین، بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده این فلز در جهان، در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳.۳ درصد کاهش یافت و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴ ثابت بماند، زیرا کاهش سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات با رشد سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و بخش‌های تولیدی جبران می‌شود.

انتظار می‌رود تقاضای فولاد چین در سال ۲۰۲۵ به میزان یک درصد کاهش یابد و به طور قابل‌توجهی کمتر از اوج خود در سال ۲۰۲۰ باقی بماند. با این حال، هند به عنوان قوی‌ترین محرک رشد تقاضای فولاد از سال ۲۰۲۱ ظاهر شده است.

بر اساس گزارش رویترز، این انجمن انتظار دارد تقاضای هند در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به میزان هشت درصد رشد کند. همچنین انتظار می‌رود تقاضا در اروپا که به دلیل تورم بالا و سیاست‌های پولی سخت‌تر با چالش مواجه شده است، رشد بسیار اندکی را در سال جاری و قبل از رشد ۵.۳ درصدی پیش‌بینی‌شده در سال ۲۰۲۵ نشان دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • ۲۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۰.۵۰ درصدی قیمت جهانی طلا
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد
  • خوابگاه متاهلی ۵۰۰ واحدی دانشگاه تهران بهمن ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود