Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:59:40 GMT

زنجانی‌ها به ثبات روند کرونا دلخوش نکنند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۴۸۵۰

زنجانی‌ها به ثبات روند کرونا دلخوش نکنند

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: اکنون روند بیماری کرونا از روند نزولی خود خارج و ثابت شده که نگران‌کننده است، بنابراین زنجانی‌ها برای پیشگیری از شیوع پیک چهارم این بیماری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۷ بهمن‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با روند بیماری کرونا در استان زنجان، اظهار کرد: همچنان روند بیماری کرونا در استان نزولی بوده ولی در هفته‌های اخیر این روند ثابت و خطی شده و در شرایط مشابه، اواخر اردیبهشت‌ماه و اوایل خردادماه قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند سرپایی کرونا در هفته‌های اخیر ثابت شده و کاهشی نیست و نیازمند انجام اقدامات جدی برای تبدیل کردن روند ثابت به نزولی هستیم، افزود: در مجموع در هفته دوم دی‌ماه ۵۹۹۸ نفر، هفته سوم دی‌ماه ۶۸۷۵ نفر و هفته چهارم دی‌ماه ۴۱۲۵ نفر به مراکز سرپایی کووید - ۱۹ استان مراجعه کردند.

این مسئول با بیان اینکه تعداد همه بیماران مثبت شناسایی شده ۴۴ هزار و ۲۲ نفر بوده است، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد موارد مثبت کرونا در بیماران سرپایی ۳۷ هزار و ۲۵۷ نفر، تعداد موارد مثبت کرونا در موارد بستری ۶۷۶۵ نفر و میانگین تعداد تماس بیماران پیگیری شده (دو تماس به ازای هر بیمار)، تعداد همه بیماران بررسی شده ۳۷ هزار و ۷۳ نفر و تعداد افراد در تماس نزدیک با بیماران نیز ۷۴ هزار و ۷۱۵ نفر در استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با درصد موارد مثبت کرونا و رهگیری افراد نزدیک به بیمار، ادامه داد: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی از ابتدای آذرماه، نسبت رهگیری افراد در تماس نزدیک با بیماران از ۲.۶ نفر در هفته اول آذرماه به ۸.۱ نفر در هفته آخر دی‌ماه افزایش پیدا کرده و درصد موارد مثبت سرپایی در مدت مذکور از ۴۴.۶ درصد به ۱۰.۹ درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده مطلوب بودن روند اقدامات کنترلی در سطح استان است.

قزلباش در رابطه با میانگین سنی بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ استان، اظهار کرد: میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا به ترتیب در شهرستان‌های زنجان و ابهر ۵۹ سال، شهرستان‌های سلطانیه، ماه‌نشان و خدابنده ۶۱ سال بوده و در مجموع میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا در استان ۶۰ سال است.

وی در رابطه با میانگین سنی فوتی‌های کرونایی استان، افزود: میانگین سنی موارد فوتی مثبت کووید - ۱۹ در استان ۷۱ سال بوده و به تفکیک در شهرستان‌های زنجان، طارم، خرم‌دره و ایجرود ۷۱ سال، شهرستان خدابنده ۷۰ سال، شهرستان سلطانیه ۷۴ سال، شهرستان ابهر ۷۳ سال و شهرستان ماه‌نشان نیز ۷۲ سال است.

این مسئول در رابطه با رنگ‌بندی وضعیت کرونای شهرستان‌های استان از ۴ بهمن‌ماه تاکنون، تصریح کرد: شهرستان‌های زنجان، ماه‌نشان، طارم و خرم‌دره در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان‌های ابهر، سلطانیه، خدابنده و ایجرود نیز در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با روند بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و خرم‌دره، ادامه داد: روند بیماری کرونا در شهرستان‌ زنجان ثابت و خطی، شهرستان ابهر در هفته اخیر از روند خطی خود خارج و نسبتاً صعودی شده، شهرستان خدابنده روند افزایشی ولی پایین‌تر از میانگین کشوری است، شهرستان خرم‌دره روند نزولی بوده ولی از میانگین کشور و استان بالاتر بوده و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگران‌کننده است.

قزلباش در رابطه با روند بیماری کرونا در شهرستان‌های سلطانیه، طارم، ماه‌نشان و ایجرود، اظهار کرد: روند بیماری کرونا در شهرستان طارم ثابت و خطی، شهرستان سلطانیه روند نزولی، شهرستان ایجرود نسبتاً صعوی و پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و شهرستان ماه‌نشان نیز به صورت صعوی و نیازمند توجه جدی و شناسایی مناطق آلوده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی در شهرستان‌های خرم‌دره و ابهر و رعایت در سامانه‌های مسافربری درون‌شهری و پلیس + ۱۰، خاطرنشان کرد: به طور کلی در هفته‌ اخیر استفاده از ماسک توسط خدمت‌دهندگان در اماکن و مراکز استان به خصوص در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره کاهش یافته و در رعایت استفاده از ماسک توسط خدمت‌دهندگان در اماکن و مراکز استان نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم و رعایت فاصله اجتماعی نیز در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره و ماه‌نشان نیز کاهش معناداری داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان همه باهم علیه کرونا روند بیماری کرونا در شهرستان شهرستان های زنجان میانگین سنی موارد مثبت ماه نشان خرم دره دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟

احمد اشتیاقی کارشناس بورس و اوراق بهادار درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رشد دو روز اخیر بازار سرمایه گفت: رشد بازار در اثر عملکرد توامان چند عامل بود. به هر جهت در هفته‌های گذشته کاهش شدیدی داشتیم و پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی بازار به نوعی در حال اصلاح خود است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای غبار آلود سیاسی برطرف شده و به نظر می‌رسد که شرایط روبه آرامش می‌رود، بازار خودش را در معاملات چند روز گذشته نشان داد. علاوه بر این قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌هایی که به صورت خام و اولیه تولید می‌شوند) روند رو به رو رشدی داشت.

اشتیاقی تاکید کرد: رقابت روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا بر سر محصولات فولاد مبارکه بر پایه دلار آزاد ۶۲ هزار استوار بود که این خود نشانه‌ای است که بازار نظر بر سود آوری از محل رشد قیمتی کامودیتی‌ها دارد. اخبار غیر رسمی نیز تصریح می‌کنند که بانک مرکزی از روند تثبیت قیمت ارزی در حال عقب نشینی است و به احتمال زیاد قیمت دلار نیمایی تا ۵۰ هزار تومان اصلاح می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار از مجموعه این عوامل استقبال کرده و طی دو روز گذشته روند مثبتی در رشد شاخص بازار سرمایه شکل گرفت. روند رشد در امروز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شد و از همین رو می‌توان به این نتیجه رسید که انتشار اخبار جدید بورس روز‌های آرامی را داشته باشد.

اشتیاقی گفت: تثبیت شرایط سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی در سامانه مبادله طلا و ارز می‌تواند بازار سرمایه را به تدریج در شرایط صعودی قرار دهد. شایان ذکر است که به تدریج گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر می‌شود و اگر‌«ای پی اس» در عدد خوبی باشد، روند رشد ادامه خواهد داشت.

تا آخر هفته بازار چگونه خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت آخرین معاملات روز گذشته کمتر از قیمت پایه سهام‌ها بود امروز بازار سهام به سوی ثبات و یا اندکی کاهشی قدم بردارد. همچنین پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است که مسیر رشد بازار به تداوم آرامش در فضای سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اورتون - لیورپول؛ ترکیب رسمی
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟