Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدضیاء موسوی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه های عمرانی ۱۵ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: این پروژه ها شامل احداث، مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، آبرسانی به کانون های عشایری و آبرسانی سیار، بهسازی چشمه و احداث آبشخور دامی، احداث کانال آب کشاورزی، حمل سوخت به مناطق عشایری و احداث جایگاه سوخت فسیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها در راستای ارتقای شاخص های برخورداری با هدف کاهش فاصله بین شاخص‌ها در جامعه عشایری نسبت به جوامع شهری و روستایی انجام می‌شوند.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشتی عشایر استان حدود ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای پرواربندی، کشت گیاهان دارویی و تهیه نهاده های دامی بین عشایر و شرکت های تعاونی آنها در حال جذب است.

موسوی نیا اظهار داشت: همچنین همزمان با ایام دهه فجر، هفت پروژه با اعتبار سه میلیارد تومان در مناطق عشایری استان افتتاح خواهد شد و ۳۲۱ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل آبرسانی به کانون های عشایری "ورکو" بخش کاکاوند دلفان با یک ایستگاه پمپاژ، سه کیلومتر خط انتقال و هفت مخزن، "سوکه" بخش پاپی خرم‌آباد با ٢ کیلومتر خط انتقال، "خارزار" بخش پاپی خرم‌آباد با ٣٠ کیلومتر خط انتقال و "میوک دار خاتون و خانی" بخش پاپی با پنج کیلومتر خط انتقال هستند.

وی گفت: منبع ذخیره آب شرب "باکبود و صفرآباد" و " سران " در الیگودرز هرکدام با چهار کیلومتر خط انتقال و تکمیل کانال کشاورزی "چکان ززو ماهرو" الیگودرز با اجرا و بازسازی ٨٠٠ متر نیز از دیگر طرح های امور عشایری لرستان در هفته دولت به شمار می روند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر جامعه عشایری لرستان بیش از ۱۴ هزار و ۶۳۸  خانوار با جمعیتی معادل ۸۳ هزار و ۶۹۰ نفر است که در ۱۴ ایل و ۱۵ طایفه مستقل سازمان یافته هستند و با داشتن یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی سالانه ۲۵ درصد از پروتئین مورد نیاز استان را تامین می کند.

موسوی نیا افزود: تولیدات سالانه عشایر استان شامل ۱۲ هزارتن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، یک هزار و ۳۲ تن پشم، ۱۸ تن عسل، ۱۷ تن روغن حیوانی، ۶۳۰ تن پرورش ماهی سردآبی ، ۱۵ هزار و ۵۵۷ تن گندم، ۱۵ هزار و ۵۲۳ تن جو، پنج هزار و ۳۲ تن حبوبات، هفت هزار و ۴۶۰ تن صیفی جات و همچنین پنج درصد صنایع دستی استان است.

وی اضافه کرد: عشایر لرستان، مالکیت ۸۵ هزار هکتار از اراضی و یک هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات استان را در اختیار دارند.

برچسب‌ها زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا لرستان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا زندگی عشایری سازمان امور عشایر ایران اختصاصی ایرنا لرستان دهه فجر اخبار کنکور کیلومتر خط انتقال عشایری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند

شایان نادری رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار کرد: امسال ۱۲۰۰ نوروزگاه عشایری با اولویت کمپین ۶۰ - ۳۰ در شهرهای مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های پلیس و راهداری، ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد، افزود: با برپایی این سیاه چادرها در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها، محلی برای استراحت مسافران و راننده‌ها و کاهش تصادفات بین شهری در ایام نوروز فراهم شده است.

نادری ادامه داد: همچنین تعاونی‌های عشایری در این نوروزگاه‌ها محصولات عشایر را به نمایش گذاشته‌اند و مسافران با ظرفیت‌های فرهنگی و تولیدی جامعه عشایری آشنا می‌شوند و عشایر نیز با فروش محصولات خود از نظر اقتصادی تقویت می‌شوند.

او با بیان اینکه استقبال خوبی از این نوروزگاه‌ها صورت گرفته، افزود: این نوروزگاه‌ها تا پایان تعطیلات نوروز میزبان مردم و مسافران و گردشگران هستند.

منبع : میراث آریا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۴ نوروزگاه عشایری در ایلام
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • خسارت سیلاب به جاده‌های عشایری گچساران
  • سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده جیرفت قطع می شود
  • قطع سهمیه سوخت مناطق گازکشی شده در جیرفت
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • آخرین وضعیت گازرسانی در جیرفت از زبان فرماندار 
  • نوروزگاه‌ها باعث تقویت اقتصاد عشایر می‌شوند
  • خسارت سیل به ۳ هزار کیلومتر راه عشایری کهگیلویه و بویراحمد