Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: نظارت دقیق، مؤثر و مستمر بر شعب یکی از مهمترین وظایف روسای دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی استان است که در جهت اتقان، صدور آرای با کیفیت قضایی و کاهش موجودی پرونده‌ها تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نظارت‌های مستمر و مداوم بر زیرمجموعه‌ی خود می‌تواند در مطلوب‌ترین شکل ممکن به احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه که همانا مهمترین رسالت و وظیفه دستگاه قضائی است بیش از پیش جامه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: همکاران قضایی به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های معوقه و تعیین تکلیف فوری آن‌ها باید همت و تلاش مضاعفی داشته باشند و دلایل صادور نشدن رای را به دادگستری کل اعلام کنند تا در این زمینه پس از بررسی علل تصمیماتی اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: آمار و عملکرد تمامی شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌های موجود در استان به صورت دقیق و تفکیکی مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نقاط ضعف و قوتی در این عملکرد‌ها وجود دارد و باید روساء دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی در اسرع وقت نقاط ضعف را رفع کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در جهت اجرای سیاست‌های حبس زدایی قوه قضائیه، تمامی قضات باید حضور مستمری در زندان‌ها داشته باشند که این بازدید، حضور و همچنین ملاقات با زندانیان نتایج مطلوبی در کاهش جمعیت کیفری خواهد داشت و از مزایای مجازات جایگزین حبس مانند استفاده از پابند الکترونیکی برای کاهش ورودی زندان‌های استان استفاده شود.

او گفت: هیچگونه عذر و کم کاری در زمینه اجرای قوانین و سایر برنامه‌های راهبردی دستگاه قضایی از سوی روسای دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب حوزه‌های قضایی سراسر استان پذیرفته نخواهد بود و در صورت هر گونه قصوری باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین