Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجتبی ورمقانی اظهار کرد: از روز ۱۲ بهمن جاری طرح واکسیناسیون دامی علیه بیماری تب برفکی در سراسر استان کردستان آغاز می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان افزود: طرح ایمن‌سازی دام‌های سبک و سنگین استان در نواحی روستایی علیه بیماری تب برفکی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر از ۱۲ بهمن با مشارکت ۴۰ اکیپ عملیاتی از بخش دولتی و غیردولتی با بکارگیری ۱۰۰ نفر مایه‌کوب انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با مساعدت مسئولان ارشد استانی و سازمان دامپزشکی کشور این عملیات به صورت کاملا رایگان و با پوشش نقاط محروم و دورافتاده روستایی، کانون و شعاع کانون‌های سال‌های گذشته، نقاط پُرخطر و پرجمعیت دامی در ۲۵ روز کاری انجام خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از دامداران و روستائیان استان خواست، با توجه به اینکه برای اجرای این طرح هزینه بسیار زیادی شده است، همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

ورمقانی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود یک و نیم میلیون راس دام سبک و سنگین در این مرحله علیه این بیماری واکسینه شود.

کد خبر 581517 برچسب‌ها استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گفته رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، درراستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی دام‌های حساس شهرستان برابر برنامه پیش بینی در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های فوق در جمعیت انسانی می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی، کنترل و مبارزه دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این اقدامات باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی منطقه شده و حافظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام