Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «عباس باقرپور اردکانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین دیروز (سه‌شنبه) هفتم بهمن ماه با «رودلف آنشوبر» وزیر فدرال بهداشت، امور اجتماعی، مراقبت و حمایت از مصرف کننده اتریش دیدار و در خصوص همکاری‌های ایران و اتریش در حوزه بهداشت و درمان و تامین اجتماعی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار باقرپور، در پاسخ به استفسار وزیر بهداشت اتریش، توضیحاتی را در ارتباط با وضعیت کرونا، پیشرفت‌های انجام شده توسط شرکت‌های ایرانی برای تولید تجهیزات پزشکی تشخیص و مقابله با کرونا از جمله واکسن بومی کرونا با وجود چالش‌های ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا ارائه کرد و افزود: در عین حال، ما معتقدیم همکاری بین‌المللی جمعی برای ریشه کن کردن این تهدید جهانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

در این ملاقات ضمن مرور روند همکاری‌های دو کشور در حوزه بهداشت و درمان، بر هم افزایی و تبادل تجربه در زمینه‌ بیمارستان‌های هوشمند، بیوتکنولوژی، توریسم سلامت، مراقبت اجتماعی و بیمه درمانی، الکترونیکی کردن نظام سلامت، ساخت تجهیزات پزشکی، پروتکل‌های درمانی و داروسازی تاکید شد.

در این دیدار توافق شد گفت‌وگوها برای تعمیق و گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه بهداشت، درمان و مراقبت‌های اجتماعی تداوم یافته و وزرای بهداشت دو کشور نیز در آینده نزدیک گفت‌و‌گو کنند.

ایران و اتریش پیشینه مثبتی از همکاری در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در زمینه بیمارستان سازی و تبادل دانشجویان پزشکی دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ایران اتریش وزیر بهداشت اتریش حوزه بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان

عیسی هواسی در جریان بازدید سرزده از بیمارستان کوثر سنندج خواستار استفاده بیشتر از مزیت‌های این بیمارستان برای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم در بخش درمان شد و گفت: ارتقای درآمد‌های حوزه توریسم درمانی جهت افزایش بهره‌وری و منابع مالی برای ایجاد بخش‌های جدید و به روزرسانی تجهیزات پزشکی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش VIP این بیمارستان حائز اهمیت است.

وی با تاکید ویژه بر لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی در انجام اعمال جراحی و بیمارستانی، گفت: اگرچه عمده پزشکان، جراحان و کادر درمان افرادی دلسوز و دغدغه‌مند جامعه هستند، اما در پاره‌ای از موارد، شکواییه‌های مبنی بر اخذ وجوه مازاد و به اصطلاح زیرمیزی توسط تعداد محدودی از پزشکان و ایراد آسیب به وجه حوزه بهداشت درمان گزارش می‌شود.

بازرس کل استان کردستان تاکید کرد: ضمن هشدار جدی به این اشخاص، از عموم مردم تقاضا داریم موراد تخلفات و سوء جریانات را از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۶ به سازمان بازرسی کل کشور منعکس نمایند.

وی ضمن قدردانی از زحمات پزشکان کادر درمان و پزشکی استان کردستان گفت: افزایش تعداد کادر درمانی و توجه ویژه به جبران زحمات و مطالبات به حق این قشر موجب بهبود خدمت‌رسانی و افزایش تمرکز این عزیزان زحمتکش در انجام رسالت خطیرشان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳۳ هزار شکایت در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
  • آیا عمان مرکز سلامت و درمان منطقه می‌شود؟
  • زیرساخت‌های «شهر دانشگاهی» در کردستان فراهم شد+فیلم
  • فعالیت ۲۶ هزار نیروی انسانی اورژانس در ایام نوروز
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده موافقت نکرد
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور