Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت خارجه روسیه یادآور شد، توافقنامه امضاء شده بین وزرای خارجه روسیه و ایران در خصوص امنیت اطلاعاتی، هماهنگی اقدامات دو کشور، تبادل فناوری‌ها و آموزش متخصصان مربوطه را در نظر گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آندری کروتسکیخ" مدیر بخش امنیت اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که توافقات صورت گرفته بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت اطلاعات، هماهنگی اقدامات دو کشور، تبادل فناوری‌های لازم و آموزش متخصصان مربوطه را در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات روس یادآور شد که در این توافقنامه صحبت بر سر همکاری گسترده دو کشور در زمینه امنیت سایبری، از جمله هماهنگی اقدامات، تبادل فناوری و آموزش متخصصان است و مسلماً این اقدامات در هماهنگی کامل با سازمان ملل متحد و دیگر عرصه‌های بین‌المللی فعال در این رابطه صورت خواهد گرفت.

توافقنامه دولتی بین روسیه و ایران درباره امنیت اطلاعاتی، روز گذشته (سه‌شنبه) توسط "سرگئی لاوروف" و "محمد جواد ظریف" وزرای امور خارجه روسیه و ایران در مسکو امضاء شد.

لاوروف در این باره تأکید کرد که این سند امکان هماهنگی اقدامات دو کشور، در شرایط افزایش روزافزون مشکلاتی که در فضای مجازی بوجود می‌اید و همچنین تأثیر فزاینده این مسئله در روابط بین‌المللی را فراهم می‌کند.   

در این توافقنامه یادآوری شده که روسیه و ایران اهمیت بسیار زیادی برای برقراری توازن بین تأمین امنیت و رعایت حقوق بشر در عرصه استفاده از فناوری‌های اینترنتی- ارتباطی قائل هستند و هدف از این توافقات جلوگیری از تهدیدات در زمینه امنیت اطلاعاتی و مبارزه با آنها به منظور ایجاد شرایط امن در فضای مجازی است.  

محمد جواد ظریف، روز سه‌شنبه در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه، درباره مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه قره باغ و مشکلات بوجود آمده در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و همچنین روند اوضاع در سوریه، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ظریف: سفر به مسکو دستاورد خوبی داشتقدردانی ظریف از مواضع اصولی و سازنده روسیه در قبال برجام/ تحریم‌ها برداشته نشود طبق مصوبه مجلس اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت یازدهم اخبار روسیه دولت یازدهم اخبار روسیه هماهنگی اقدامات روسیه و ایران امنیت اطلاعاتی خارجه روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد