Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، گفت: شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت و توانایی بسیار خوبی برای رفع نیازهای صنایع غرب و سازمان‌ها در استان برخودار هستند. - اخبار استانها -

علی فتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی و مهم شرکت‌های دانش بنیان استان در بخش مشتری و بازاریابی است، اظهار کرد: درصورتیکه صنایع، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برخی از نیازهایشان را از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند، افزایش اشتغالزایی، رونق و شکوفایی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و فناور را در استان به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: به بازار رقابتی بودن محصولات دانش بنیان هم اعتقاد داریم و معتقدیم شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت خوبی در ارائه خدمات به حوزه‌های مختلف در استان دارد و حتی بصورت کنسرسیوم با همکاری سایر دانشگاه‌ها هم می‌توانیم خدمات فن آورانه به جامعه هدف ارائه دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان به دنبال تسهیلات و کمک بلاعوض نیستند و فقط از صنایع، سازمان‌ها و ارگان‌ها انتظار حمایت برای خرید محصولات داریم.

فتی خاطر نشان کرد: به مجموعه شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله رنگ‌های ترافیکی، آسفالت‌های مقاوم، جداول، سطل زباله ماندگار و... خدمات ارائه می‌کنیم و در صورت تحقق آن و اعلام نیاز فن آورانه شهرداری، اثرات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان در شهر برای مردم هم مشخص و ملموس می‌شود.

وی ابراز کرد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله آی تی(هوشمندسازی، خدمات امنیت شبکه، خدمات شهری، فروش آنلاین ماهی، میوه و سبزی، آموزش و...)خدمات فنی و مهندسی، کشاورزی دریایی، مکانیک و مواد، لوازم آرایشی و بهداشتی، تولیدات آزمایشگاهی و.... فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان با بیان اینکه برای فعالیت در پارک بایستی ایده های علمی به محصول اقتصادی و بازار پسند تبدیل شود، گفت: موفقیت مجموعه پارک در گروی موفقیت دانشگاه‌هاست زیرا در مراکز علمی ایده پردازی وجود‌ دارد و پایان نامه‌های جدید شکل می‌گیرد.

فتی با اشاره به اینکه هرمزگان یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور است، بیان کرد: در پی فراهم کردن بستری ویژه برای عرضه و تقاضای فناوری هستیم، زیرا شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت و توانایی خوبی برای رفع بسیاری از نیازهای صنایع و سازمان‌ها در استان را برخودار هستند

وی در پایان با اشاره به بازدید نازنین شیبانی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان از برج فناوری هرمز، اظهار کرد: معاون استاندار از ارائه ظرفیت و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان به صنایع استقبال کرد و قرار است در کارگروه پژوهش و فناوری استان، سه شرکت دانش بنیان به نمایندگی توانمندی و ظرفیت‌هایشان را در حوزه‌های مختلف ارائه کنند.

مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در هرمزگان افتتاح شد60 شناور داخلى تا پایان سال ساخته می‌شود/ هدف گذارى افزایش میزان تجارت دریایى در بنادر استان هرمزگانترخیص 2میلیون و 700هزار تن کالای اساسی از طریق گمرکات هرمزگان/ 39میلیون تن کالا صادر شد

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری حوزه های مختلف فناوری استان استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیامک آزادی در جلسه مشاوران پارک علم و فناوری با اشاره به حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از ۷۷۰ واحد دانش بنیان و فناور استان در سالهای فعالیت این مجموعه، گفت: ۷۴ درصد این واحدها خروج موفق داشته اند و این افتخار بزرگی برای مجموعه پارک محسوب می شود.

به گفته آزادی در حال حاضر ۳۳۰ واحد فناور و دانش بنیان همچنان تحت حمایت های پارک قرار دارند.

باید روی ۶ حوزه اولویت‌دار فناوری استان متمرکز شویم

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۹۳ شرکت دانش بنیان در سطح استان گفت: از این تعداد ۵۵ شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند و بصورت مستمر به تعداد این شرکت ها اضافه می شود.

آزادی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ پرونده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است و هر هفته یک یا دو پرونده درخواست دانش بنیانی از سوی استان به این معاونت ارسال می شود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه شش حوزه اولویت دار فناوری استان را نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و نهاده های کشاورزی اعلام و تصریح کرد: عمده واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک در این شش حوزه فعالیت دارند و بر همین اساس این حوزه ها در اولویت پارک جهت توسعه شبکه های فناوری قرارگرفته اند.

آزادی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰۰ نفر در شرکت های فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک گفت: سال ۱۴۰۱ رقم صادرات این شرکت ها حدود ۱۷.۲ میلیون دلار بود که پیش بینی می شود در سال 1402 با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده باشد.

وی با  اشاره به فعالیت چشمگیر این شرکت ها در تولید محصولات خاص فناورانه گفت: در حال حاضر ۲۰ محصول تولیدی شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه بصورت انحصاری در کشور تولید شده و شرکت های کرمانشاهی تنها تولید کننده آن در سطح کیفی بالا در کشور هستند.

فاز اول شهرک فناوری کرمانشاه امسال کلید می خورد

آزادی در ادامه اشاره ای به زیرساخت های فناوری استان داشت و افزود: در حال حاضر بزرگترین برج فناوری کشور در کرمانشاه استقرار دارد و بیش از ۷۱ واحد فناور هم اکنون در آن مستقر هستند و روند استقرار شرکت ها تا رسیدن به ۱۱۰ شرکت که ظرفیت برج را تکمیل می کند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته با تکمیل این برج طی دو سال آینده و راه اندازی بخش ها و اجزای مختلف آن مانند شتاب دهنده و فضاهای اشتراکی و... این برج به بزرگترین مرکز توسعه فناوری در غرب و شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

آزادی با بیان اینکه این برج جوابگوی نیاز شرکت ها و واحدهای تحت حمایت پارک نیست گفت: خوشبختانه با حمایت های رییس سازمان جهاد دانشگاهی ۱۵۰۰ متر فضای جدید در اختیار پارک قرار گرفته تا بتوانیم فضای جدیدی برای استقرار شرکت های نوپا فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد شرکت ها و واحدهای پارک، وارد فاز صنعتی و نیمه صنعتی شده اند، گفت: این شرایط اگرچه افتخار بزرگی محسوب می شود، اما پارک را با چالش جدی برای تامین فضای تولیدی این واحدها مواجه کرده است.

وی افزود: استانداری کرمانشاه سوله هایی را در اختیار پارک قرار داده و توانستیم «مجتمع نوآوری» را راه اندازی کرده و ۱۷ فضای کارگاهی ایجاد کنیم که در حال حاضر ۲۸ محصول فناورانه در آنها تولید می شود، اما این فضا قطعا پاسخگوی نیاز شرکت ها نیست.

آزادی گفت: در همین راستا  با حمایت های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه و اختصاص ۱۲۰ هکتار از اراضی، فضای لازم برای راه اندازی شهرک فناوری فراهم شده و امیدواریم بتوانیم ساخت فاز اول این شهرک را امسال شروع کنیم.

مرکز منطقه ای توسعه اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه راه اندازی می شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح برنامه های آینده پارک، از برنامه ریزی جهت جذب حمایت ۱۰۰ میلیارد تومانی پارک برای راه اندازی ۲۰۰ کسب و کار نوپا خبر داد و افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی به این کسب و کارها اختصاص می یابد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای مرکز منطقه ای توسعه اقتصاد دیجیتال خبر داد و افزود: این مرکز طی تفاهم نامه ای با پارک فاوا راه اندازی می شود.

آزادی از راه اندازی دو مرکز هم آفرینی با مشارکت صنایع پیشرو و مرکز تجاری سازی فناوری با همکاری معاونت پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید