Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز در کارگاه آموزشی کرسی های نظریه پرداری، نقد و مناظره ویژه معاونان پژوهشی استان ها و روسای هیئت های اندیشه ورز که در واحد الکترونیک برگزار شد، اظهارکرد: در دومین جلسه کمیته دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، مصوباتی تصویب شد که جلسه امروز یکی ‌از این مصوبات محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کرسی های نظریه پردازی فرصت مناسبی برای نشاط علمی در واحدهای دانشگاهی است؛ در جلسه اخیر در زمینه آموزش برگزاری کرسی های نظریه پردازی و فرهنگ سازی آن تصمیم گیری شد. با همکاری مرکز مطالعات معاونت علوم انسانی، چندین کارگاه برگزار خواهد شد که اولین کارگاه امروز درحال برگزاری است. 

عراقیه ادامه داد: درحال حاضر فرصت های زیادی برای ارتقای استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که شاید کمتر از آن خبر داشته باشیم. ما باید فرصت ها و تشویق هایی را برای اعضای هیئت علمی در نظر بگیریم که برگزاری کرسی های علمی و ترویجی یکی از این فرصت ها خواهد بود.

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در کرسی های علمی ترویجی، این امکان وجود دارد که اگر فردی صاحب خرد یا ایده ای است، می تواند ایده خود را حتی بدون چاپ در یک مقاله علمی در فضای دانشگاهی ارائه دهد. درواقع در کرسی های علمی و ترویجی به دنبال این هستیم که افراد بتوانند ایده های خود را به راحتی مطرح کنند.

وی اضافه کرد: اگر دانشجویان مقطع دکتری بتوانند یک کرسی ترویجی و علمی در خصوص یکی از مباحث رساله خود برگزار کنند، ۲ امتیاز پژوهشی کسب خواهند کرد. همچنین کرسی‌های تخصصی نقد و مناظره شامل ۴ امتیاز پژوهشی است. 

عراقیه گفت: ما به دنبال برگزاری کرسی های علمی و ترویجی در طول سال تحصیلی هستیم چرا که در ترفیع استادان و ارتقای آن ها از سطح استادیاری به دانشیاری اثر گذار خواهد بود. درواقع برگزاری کرسی های علمی و ترویجی یک فرصت علمی برای استادان و اعضای هیئت علمی برای ارتقا و ترفیع درجه محسوب می شود.

مدیرکل پژوهشی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همکاری و هماهنگی معاونان پژوهشی و روسای واحدهای دانشگاهی با اعضای هیئت اندیشه ورز، موجب ارتقای این حوزه و افزایش تعداد کرسی های ترویجی و نظریه پردازی باشیم.‌دربرخی واحدها کرسی های نظریه های خوبی برگزار شده است اما در بعضی‌از واحدها با وجود ظرفیت های زیادی که وجود دارد، عملکرد قابل قبولی در این‌زمینه نداشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کرسی های نظریه پردازی و ترویجی، ایجاد یک بهار علمی در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای استادان و اعضای هیئت علمی است.‌به همین دلیل استادان دانشگاهی باید نسبت به برگزاری این کرسی ها اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1088112 برچسب‌ها علیرضا عراقیه امتیاز پژوهشی ارتقای اساتید مقطع دکتری کرسی علمی ترویجی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امتیاز پژوهشی ارتقای اساتید مقطع دکتری کرسی علمی ترویجی کرسی های علمی و ترویجی کرسی های نظریه پردازی دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم انسانی برگزاری کرسی اعضای هیئت علمی امتیاز پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید

فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه ابلاغ شد
  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه آنها ابلاغ شد
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند