Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحد بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شیروان و سبلان با سرمایه‌گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان همزمان با فرا رسیدن ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

به‌گزارش «انرژی امروز» از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ بر اساس سياست‌های وزارت نیرو و صنعت برق کشور جهت استفاده بهينه از منابع به ویژه سوخت مصرفی نيروگاه‌ها و افزايش راندمان توليد، سومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی شیروان و اولین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبلان هر یک به ظرفیت 160 مگاوات همزمان با دهه فجر افتتاح خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزايش ظرفيت توليد برق منطقه و تامين بخشی از تقاضای شبكه سراسری برق كشور، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و بالا بردن راندمان نیروگاه، استفاده از حداكثر توان مهندسی داخل كشور و ارتقا دانش فنی در ساخت نيروگاه‌های حرارتی و همچنین اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در منطقه از جمله اهداف راه‌اندازی این واحدهای نیروگاهی است.​

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) نیروگاه سیکل ترکیبی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران نیروگاه سیکل ترکیبی وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو سیکل ترکیبی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عبدالرضا تقوی افزود: طول هر یک از دودکش‌های نیروگاه بیش از ۲۳۰ متر است و ارتفاع بالا در هوای سرد باعث کاهش دما شده و بخاری که از دودکش خارج می‌شود به صورت شبنم یا ابر در می‌آید.

 او ادامه داد: این مهم باعث شده تا برخی گمان کنند که نیروگاه مازوت می‌سوزاند در صورتی که دود مازوت سیاه‌رنگ است و بخاری که هم اکنون از دودکش نیروگاه بیرون می‌آید سفید رنگ و شبیه به ابر است.

 مدیر شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی با بیان اینکه نیروگاه شازند دارای ۲ دودکش است، گفت: دودکش شماره ۲ که ویژه واحد‌های سه و چهار است هم‌اکنون به دلیل تعمیرات این واحد‌ها غیرفعال است و تنها دودکش شماره یک که ویژه خطوط یک و ۲ نیروگاه است فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • استقرار ترانس ۸۴ مگاواتی در سد دز
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • توقف مازوت‌ سوزی در نیروگاه شازند
  • توقف مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا