Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-28@19:42:20 GMT

باورهای غلط درباره مصرف ویتامین

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۵۲۸۰

مصرف خودسرانه قرص‌های ویتامین نه تنها هدر دادن پول است بلکه موجب آسیب به سلامتی بدن هم می‌شود.

از اوایل دهه ۱۹۰۰ بیماری‌هایی ناشی از کمبود ویتامین رویت نشده است. جالب است بدانید اغلب غذاهای بسته بندی شده، غنی از ویتامین است. مولتی ویتامین‌ها شاید دو نوع ویتامین را تامین کنند ولی گیاهان صدها ترکیب و ویتامین مفید دیگر علاوه بر آن دو نوع را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقت کنید، قرص‌هایی که با عنوان مولتی ویتامین مصرف می‌کنید به علت شیمیایی بودن به بدن آسیب نیز می‌رسانند.

باورهای اشتباه درباره ویتامین‌ ها مولتی ویتامین جایگزینی برای کمبود رژیم غذایی نیست

داده‌ها نشان می‌دهد که مولتی ویتامین از بیماری‌هایی مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و سکته مغزی  جلوگیری نمی‌کند و آن‌ها را به تعویق نمی‌اندازد.

ویتامینC با سرما خوردگی مبارزه نمی‌کند

در سال ۲۰۱۳ محققان با استناد بر نتایج مجموعه‌ مطالعاتی که به چند دهه پیش برمی‌گردد و بر بیش از ۱۱٬۰۰۰ نفر را انجام شده بود، ثابت کردند که ویتامینC هیچ اثری بر سرما خوردگی ندارد به جز در میان دوندگان ماراتن، اسکی بازان و سربازان در تمرینات زیردریایی.مواد مغذی ممکن است به شما در بهبود سرماخوردگی کمک کند؛ اما فقط مصرف ویتامینC هیچ کمکی نمی‌کند.

قرص‌های ویتامین از بیماری‌های قلبی جلوگیری نمی‌کند

محققان امیدوار بودند ویتامین‌های آنتی اکسیدانی مانند C، A و بتاکاروتن بتوانند با ساخت پلاک شریان موجب کاهش گرفتگی عروق قلبی شود؛ اما بر خلاف تصور، ویتامین‌های B در این مورد بهتر عمل کردند. فولات، B۶ و B۱۲ به شکستن هموسیستئین اسید آمینه و سطح بالایی از هوموسیستئین که منجر به بیماری قلبی می‌شود کمک بسیاری کرد.

 

مصرف ویتامین‌ها مانع سرطان نمی‌شود

محققان اثبات کردند که مولکول‌های ناپایداری به نام رادیکال‌های آزاد می‌تواند به DNA سلول‌ها آسیب برساند و خطر ابتلا به سرطان را بالا ببرند. مطالعاتی که در مجله موسسه ملی سرطان منتشر شده است که به طور تصادفی ۵۴۴۲ زن انتخاب شدند و قبول کردند که طی ۷ سال گروه ویتامین B را مرتب مصرف کنند. در طول بیش از هفت سال، تمام زنان نرخ مشابه (مردم عادی) مرگ و میر سرطان‌ها را تجربه کردند.

ویتامین می‌تواند به بدن آسیب برساند

حتی یک دارو که برای درمان بیماری است هم در صورتی که بدن به آن نیازی نداشته باشد، به سلامت بدن آسیب می‌رساند. به منظور این که آیا آنتی اکسیدان می‌تواند از سرطان ریه جلوگیری کند یا نه، محققان به نتایج عجیب سرطان ریه و مرگ و میر در میان افراد سیگاری (مذکر) رسیدند. نتایج از این قرار بود؛ مردان سیگاریی که مکمل ویتامین‌ها را مصرف می‌کردند، بیشتر از افرادی که این مکمل‌ها را مصرف نمی‌کردند به سرطان مبتلا شدند.

زنان باردار باید از مکمل‌های ویتامینی استفاده کنند

مادرانی که مقادیر کافی ویتامین B را دریافت می‌کنند احتمال نقص نخاع در کودک خود را کاهش می‌دهند. از آن‌جا که نخاع خیلی زود به وجود می‌آید، خانم‌ها باید قبل از اقدام به بارداری از گروه‌های ویتامین B استفاده کنند. این گروه ویتامین‌ها را می‌توانید از راه تغذیه از گیاهان نیز به دست آورید. گروه ویتامین‌های B به جذب اسید فولیک (آهن) در بدن کمک بسیاری می‌کنند.

مجله دلتا/

برچسب ها: ویتامین ، ویتامینC ، قرص‌های ویتامین لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MAx

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ویتامین ویتامینC قرص های ویتامین مولتی ویتامین ویتامین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید

غذایی که می‌خورید، به مثابه سوختی است که مغز با استفاده از آن کار می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، چند مورد از بهترین غذا‌هایی که مغز و حافظه را تقویت می‌کنند و سلامت آن را ارتقا می‌دهند، در ادامه به شما معرفی شده‌اند:

توت‌ها

آنتی اکسیدان‌های موجود در توت‌ها به بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز، تقویت یادگیری و حافظه، جلوگیری یا به تأخیر انداختن زوال شناختی کمک می‌کند.

غلات کامل

بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غلات کامل دارای شاخص گلیسمی (قند) پایینی هستند و برای همین به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند، قند را به تدریج آزاد می‌کنند و به مغز اجازه می‌دهند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد.

آجیل

آجیل منبع غنی ویتامین E است که از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و مصرف منظم آن خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهد.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به تقویت عملکرد کلی مغز کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مادام‌العمر قهوه می‌تواند خطر زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد.

دیگر خبرها

  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • میزان ویتامین E موردنیاز بدن در سنین مختلف
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟