Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@16:55:05 GMT

در طول اقامت تحصیلی در استرالیا چه می توان کرد؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۵۴۶۳

کشور استرالیا، به عنوان یکی از معدود کشورهایی که در نیمکره ی جنوبی واقع شده است، یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت در سراسر جهان است. این کشور جدا از جذابیت های طبیعی و البته تفاوت هایی که با سایر کشورهایی که در نیم کره ی شمالی قرار دارند دارد، به دلیل تنوع بسیار بالا در فرهنگ ها که ناشی از حضور مهاجران بسیار زیاد از سراسر کشورهای جهان است و همینطور امنیت بسیار بالا و اقتصاد پیشرفته و البته انگلیسی زبان بودن این کشور، همواره مقصد جذابی برای مهاجرت به خصوص مهاجرت تحصیلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می دانید از طرق مختلفی می توان اقامت استرالیا را به دست آورد. برخی از این روش ها عبارتند از اقامت دائم از طریق مهارت و تخصص، سرمایه گذاری و تجارت، از طریق همسر، والدین یا فرزندان و البته از طریق تحصیل در استرالیا. اخذ اقامت استرالیا از طریق تحصیل در این کشور برای بسیاری از افراد ساده ترین و مناسب ترین روش است. البته که برای تحصیل در استرالیا نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارید. ویزاهایی که برای کشورهای مختلف صادر می شود، محدودیت هایی به همراه دارد. برای مثال در تعداد دفعات خروج از کشور یا ورود به آن، تعداد ساعات مجاز کار و یا مدت تحصیل. برای مثال با ویزای توریستی استرالیا اجازه ی تحصیل تا تنها 3 ماه در این کشور را دارید. در این مطلب می خواهیم برای شما به طور مختصر توضیح دهیم که در طول مدت تحصیل در استرالیا و با داشتن ویزای تحصیلی استرالیا چه کارهایی می توانید انجام دهید.



شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا:

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید از قبل کارهایی را انجام داده و البته شرایط خاصی نیز داشته باشید تا برای اخذ این ویزا واجد شرایط باشید. اصلی ترین شرایط برای ویزای تحصیلی استرالیا به شرح زیر هستند:

داشتن پاسپورت معتبر

داشتن پذیرش و تائیدیه ثبت نام از یک موسسه معتبر

داشتن بیمه دانشجویی

داشتن مدرک زبان با نمره ی کافی

داشتن شرایط و مدارک مالی کافی



با ویزای تحصیلی استرالیا چه می توان کرد؟

اقامت در استرالیا: این ویزا به شما اجازه ی اقامت در استرالیا تا 5 سال را می دهد. که البته این زمان به طول مدت دوره ی تحصیلی شما بستگی دارد. ویزای صادر شده به اندازه ی طول مدت دوره ی تحصیلی شما که در نامه ی پذیرش و تائیدیه ی ثبت نام مشخص شده می باشد، بعلاوه ی چند ماه بیشتر است. به طور دقیق، طول مدت ویزای تحصیلی استرالیا برابر با طول مدت بیمه ی دانشجویی شما است. اگر از تاریخ شروع بیمه ی شما گذشته باشد، به محض دریافت ویزا می توانید به استرالیا سفر کنید.

تحصیل در استرالیا: واضح است که با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اجازه ی تحصیل در این کشور را دارید و اساسا این ویزا به همین قصد صادر شده است! اما اگر تصمیم گرفتید رشته یا دانشگاه خود را عوض کنید، این موضوع حتما باید با اداره ی مهاجرت استرالیا هماهنگ شود و در صورت عدم تائید آن ها اجازه ی این کار را نخواهید داشت. همچنین اگر طول مدت تحصیل شما به هردلیلی بیشتر شد، باید در جهت تمدید ویزا اقدام نمایید تا حضور شما در این کشور همچنان قانونی باشد.

گذراندن دوره های متوالی: برای تحصیل در استرالیا، ممکن است قبل از ورود به دوره ی اصلی تحصیلی که مد نظر شماست، نیاز به گذراندن یک دوره ی پیش نیاز داشته باشید. مانند گذراندن دوره ی فاندیشن پیش از ورود به دانشگاه و یا گذراندن دوره های زبان در صورتی که نمره ی کافی را کسب نکرده باشید. در این صورت دو نامه ی پذیرش و دو تائیدیه ی ثبت نام برای هر دو دوره دریافت خواهید کرد. ویزای تحصیلی شما نیز به اندازه ی مجموع طول مدت هر دو دوره برای شما صادر خواهد شد.

کار در حین تحصیل: اصولا در حین تحصیل در استرالیا، حجم مطالب و امور درسی آنقدر بالا بوده و زمان بر است که فرصت زیادی برای کار کردن به شما نمی دهد. اما این ویزا به شما اجازه می دهد تا در طول ترم تحصیلی 20 ساعت در هفته کار کنید تا بتوانید بخشی از هزینه های اقامت خود را تامین نمایید. در تعطیلات رسمی این کشور مانند تعطیلات سال نو، و یا در تعطیلات بین دو ترم، اجازه ی کار به صورت تمام وقت را دارید.

سفر کردن: ویزای تحصیلی استرالیا هیچ محدودیتی برای سفر برای شما ایجاد نمی کند. شما می توانید به هر تعداد دفعاتی که خواستید و به هر کشوری که مایل بودید سفر کنید. لازم به ذکر نیست که برای سفر به کشورهای مشخص همچنان نیاز به دریافت ویزا برای آن کشور خواهید داشت.

همراهی اعضای خانواده: در این مورد توضیح نسبتا مفصلی نیاز است. اول اینکه منظور از اعضای خانواده، همسر و فرزندان زیر 18 سال است. همراهی اعضای خانواده به این معنا نیست که با ویزای تحصیلی شما آن ها نیز می توانند به استرالیا سفر کنند. بلکه همسر و فرزندان شما می توانند به تبع ویزای تحصیلی شما، برای ویزای همراه استرالیا اقدام کنند. البته اخذ ویزای همراه نیز شرایط مخصوص خودش را دارد. اما به هر حال ویزای دانشجویی شما پیوستن خانواده تان به شما را امکان پذیر و البته تسهیل می کند.

 

سخن پایانی:

اطلاعاتی که در بالا آورده شد و شرایطی که عنوان شد، تنها اطلاعات و شرایط کلی هستند و ممکن است بسته به شرایط هر فرد و یا حتی تغییر شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشورها تغییر کنند. برای اطمینان از اینکه اطلاعات دقیق و درستی برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا دارید، حتما از یک موسسه اعزام دانشجو راهنمایی و مشاوره بگیرید. موسسه اعزام دانشجوی آریا در این کار 15 سال سابقه دارد و با اطلاع از کوچکترین تغییرات در پروسه ی اعزام دانشجو و همچنین با داشتن تجربیاتی ارزشمند در طی این سال ها، گزینه ای بسیار مطمئن برای اخذ مشاوره و راهنمایی است.

منبع: الف

کلیدواژه: ویزای تحصیلی استرالیا تحصیل در استرالیا اخذ ویزای تحصیلی ی تحصیلی شما برای اخذ اجازه ی ی تحصیل طول مدت دوره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند

وبسایت «ایرلاین ریتینگ» طی بیش از ۱۰ سال گذشته فهرست امن‌ترین خطوط هوایی جهان را منتشر کرده است. در این ارزیابی ۳۸۵ شرکت هواپیمایی مورد بررسی موشکافانه قرار گرفتند. ناطقان: گزارش سالانه امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان در حالی منتشر شد که عنوان امن‌ترین شرکت هوایی به «ایر نیوزیلند» رسید.

به گزارش یورونیوز، حوادث روی داده برای هواپیما‌ها طی سال‌های گذشته معیار اصلی ارزیابی شرکت‌ها بوده است. این وبسایت همچنین گزارش بازرسی‌های دولت‌ها، گزارش نهاد‌های مسئول در امر هوانوردی و میانگین سن ناوگان مورد استفاده را بررسی کرده است.

پس از «ایر نیوزیلند» ایمن‌ترین

جایگاه سوم در فهرست ایمن‌ترین شرکت‌هایی هواپیمایی هم به شرکت استرالیایی «ویرجین استرالیا» رسیده است.

تفاوت‌ها بین ۲۵ شرکتی که در صدر فهرست ایمن‌ترین خطوط هوایی جهان قرار گرفته‌اند بسیار کم بوده است. شرکت «الاتحاد» در امارات عربی متحده پس از «ایر نیوزیلند»، «کانتاس» و «ویرجین استرالیا» به عنوان ایمن‌ترین شرکت هوایی معرفی شده است.

جایگاه پنجم در این فهرست نیز به «قطر ایرویز» رسیده است. حمل و نقل هوایی جهان «کانتاس»، بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا است. این شرکت سال گذشته به عنوان ایمن‌ترین شرکت هوایی جهان معرفی شده بود.

دیگر خبرها

  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تنیس آزاد بارسلون؛ حذف نادال از دور دوم، صعود رود
  • استارت آقای تاکتیک‌دان با پیروزی در جام ملت‌ها
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • ادامه تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه قوچانی با ایثار معلم
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • تصاویر نجومی ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل)
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند