Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان البرز نسبت به ورود سامانه بارشی از شامگاه فردا پنجشنبه و بارش برف و باران در مختلف استان و کولاک در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوبی هشدار داد.

آرش بهاروند احمدی روز چهارشنبه گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود سامانه بارشی و سرد به منطقه البرز مرکزی بوده که به موجب آن ازشامگاه پنجشنبه تا عصر روز شنبه  هفته آینده  رگبار باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه ای و در ارتفاعات و جاده های شمالی استان کولاک شدید برف به ویژه در مناطق طالقان،  دیزین ، آسارا و کندوان مورد انتظار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی البرز گفت : طی روزهای جمعه و شنبه آینده کاهش میدان دید، آبگرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای به دلیل بارش برف و باران ، لغزندگی و سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی البرز پیش بینی شده است.

وی به  کوهنوردان  توصیه کرد که با توجه به شرایط جوی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری کنند.

همچنین  اجتناب از توقف در دامنه کوه ها و رودخانه ها به دلیل سقوط بهمن و بارش برف و باران،  تجهیز خودرو ها به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و ارتباطی مناسب حین گذر از جاده های کوهستانی و خودداری از هرگونه فعالیت بتن ریزی حین فعالیت سامانه به دلیل کاهش دما از مهمترین توصیه های مدیرکل هواشناسی البرز طی سه روز آینده به مردم و مسوولان استان است.

وی با بیان اینکه هوای امروز و فردا پنجشنبه البرز برای گروه های حساس ناسالم خواهد بود ، گفت : از روز جمعه کیفیت هوای استان بهبود می یابد.

دمای هوای البرز  فردا  پنجشنبه بین ۲ تا ۱۶ درجه بالای صفر ، جمعه یک تا ۱۴ درجه بالای صفر و شنبه بین منهای ۲ تا ۱۰ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بارش برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم باران در سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز :

محسن حیدری با اشاره. به صدور هشدار شماره دو هواشناسی سطح نارنجی جوی، از تداوم بارش‌های رگباری (پیرو هشدار سطح نارنجی شماره یک و هشدار سطح قرمز شماره یک) خبر داد و افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از چهارشنبه تا شب پنج شنبه (۲۹ تا ۳۰ فروردین)، برای زاهدان، نیمه شمالی و شرقی و ارتفاعات شرقی و جنوبی استان در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه برای روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: در طی این مدت، ساکنان مناطق تحت تأثیر، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کرده و از محصولات کشاورزی محافظت کنند، از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی احتیاط کرده و مدیریت آب سد‌ها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها
  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان