Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته، تمام دنیا و از جمله ایران و استان کرمانشاه طی سال‌های آینده با بحران جدی آب مواجه خواهند بود، گفت : این نگرانی درباره وضعیت منابع آبی استان کرمانشاه خصوصا منابع آبی شرق استان بسیار جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : آنچه مشخص است به دلیل کشت محصولات آب بر مدام در حال از دست دادن منابع آب سطحی و زیرزمینی هستیم که این مشکل برای برخی منابع مانند رودخانه "گاماسیاب" بیشتر است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه یکی از مهمترین کشت‌های پر مصرف در شرق کرمانشاه را برنج اعلام کرد و افزود: هر هکتار برنج تا حدود ۲۰ هزار مترمکعب آب مصرف می‌کند که عمدتا هم از محل آب‌های سطحی تامین می‌شود.

ولی زاده افزود: البته کشت‌های پرمصرف دیگری نیز مانند چغندر و ذرت هم در این محدوده داریم که به از دست رفتن منابع آب دامن می‌زند.

او از معضل کشت محصولات آب بر به عنوان یک بحران جدی یاد کرد که بار‌ها در کارگروه‌های تخصصی مطرح و نامه‌ها و اخطار‌های لازم نیز به دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از برداشت آب برای محصولات پرمصرف داده شده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: قرار است برای حل این معضل برنامه‌ای با همکاری امور آب و جهاد کشاورزی با هدف تعیین کشت‌های جایگزین طراحی شود.

ولی زاده گفت: با اجرای این برنامه، از سال آینده با مشکل کمتری در زمینه کشت‌های آب بر مواجه خواهیم بود.

او گفت: مقرر شده میزان برداشت از منابع آبی بر اساس نوع و میزان کشت مشخص شود تا امکان اضافه برداشت خصوصا از چاه‌ها وجود نداشته باشد که برای این منظور لازم است چاه‌ها مجز به کنتور هوشمند شوند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری منابع آبی استان کرمانشاه منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم

جام جم آنلاین؛  محمدرضا آمویی، از وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها به عنوان یکی از دغدغه‌های شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: وضعیت کنونی پارکینگ‌ها مناسب کلانشهر کرمانشاه نیست و به ساماندهی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مسئول صدور مجوز احداث پارکینگ‌ در کرمانشاه اتحادیه مربوطه است، گفت: اخیرا دو جلسه مجزا با مدیران این اتحادیه و شهرداری برای ساماندهی پارکینگ‌های شهر کرمانشاه در فرمانداری گذاشته و خواستار تعیین تکلیف وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه شده‌ایم که قرار شده ضمن ارائه برنامه برای تعیین‌تکلیف پارکینگ‌ها، نرخ‌نامه پارکینگ‌ها هم از سوی اتحادیه و شهرداری مشخص شود.

آمویی با بیان اینکه خواستار همراهی اتحادیه و شهرداری برای تعیین تکلیف پارکینگ‌های شهر کرمانشاه هستیم، افزود: قرار شده در هفته جاری جلسه‌ای با حضور اتحادیه مربوطه و شهرداری برای تعیین تکلیف پارکینگ‌های شهر کرمانشاه گذاشته شود.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اگر مکانی فاقد استانداردهای پارکینگ بوده و یا مجوز ندارد باید تعیین تکلیف شود، تاکید کرد: باید در ارتباط با پارکینگ‌ها در شهر کرمانشاه چند نکته مشخص شود، اول اینکه حتما باید فهرست پارکینگ‌های مجوزدار به همراه آدرس دقیق آنها مشخص شده و دوم اینکه نرخ نامه پارکینگ‌ها و ساعت کار آنها، چه در مورد پارکینگ‌های نیمه‌وقت و چه در مورد پارکینگ‌های شبانه‌روزی دقیقا مشخص شود.

وی تاکید کرد: نرخ نامه پارکینگ‌ها باید در معرض‌دید مشتریان باشد تا آنها با اطلاع از قیمت پارکینگ، برای پارک خودروهای خود تصمیم‌گیری کنند.

آموی ادامه داد: نکته سومی که باید در مورد پارکینگ‌های شهر کرمانشاه تعیین‌تکلیف شود، مشخص شدن ظرفیت دقیق آنها است که در این مورد پارکینگ های شهر باید ملزم به نصب تابلوهای الکترونیک همچون دیگر شهرها شوند تا ظرفیت خالی آنها برای رانندگان مشخص باشد.

وی با بیان اینکه باید الزامات احداث پارکینگ استاندارد مثل الزامی بودن یا نبودن استفاده از دوربین مداربسته در پارکینگ‌ها نیز بررسی شود، گفت: همچنین باید دقیقا مشخص شود که پارکینگ‌داران در قبال خسارت احتمالی وارده به خودروها اعم از خسارت در اثر تصادف و یا سرقت اموال خودرو چه مسئولیتی دارند.

آمویی سپس با تاکید بر اینکه کلانشهر کرمانشاه نیاز به احداث پارکینگ‌های جدید دارد، تاکید کرد: به ایجاد پارکینگ‌های جدید به ویژه در بافت مرکزی شهر کرمانشاه نیاز مبرم داریم.

 وی یادآور شد: با توجه به کم عرض بودن معابر بافت مرکزی کرمانشاه، احداث پارکینگ‌های طبقاتی می‌تواند کمک حال شهر در حل مشکل کمبود پارکینگ باشد.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • نگران کننده بودن افت سفره‌های زیرزمینی خوشاب
  • آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران
  • ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌ها
  • تشکیل ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی
  • ایران به فناوری سامانه پایش وضع ماشین‌های دوار دست یافت
  • خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم
  •  ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند