Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ۱۱ بخش دارد که ۶ بخش اجرایی و ۵ بخش غیر اجرایی است.

در بخش اجرای آثار نمایشی، جشنواره میزبان ۱۰۷ نمایش است که ۴۹ نمایش از تهران (۴۶% آثار) و ۵۸ نمایش از سایر استان‌ها (۵۴% آثار) در این رویداد حاضر هستند.

بخش‌های غیر اجرایی هم شامل تله‌تئاتر و گزارش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر، مسابقه و نمایشگاه پوستر تئاتر و نمایشگاه اسناد ۴۰ سال تئاتر مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدول اجرا‌های سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به شرح ذیل است:

فهرست نمایش‌های صحنه ای:

نمایش صحنه ای

فهرست نمایش‌های خیابانی:

نمایش خیابانی

فهرست جدول نمایش های رادیویی فجر:

نمایش رادیویی

یکی از نکات قابل توجه در این دوره جشنواره، تنوع شهری و حضور نمایش‌ها از شهرستان‌های مختلف است که طبق آمار دبیرخانه، اصفهان با ۱۲ نمایش، ایلام و کردستان هر کدام با ۵ نمایش، کرمانشاه با ۴ نمایش، خراسان رضوی، هرمزگان و همدان هر کدام با ۳ نمایش، آذربایجان شرقی، البرز، بوشهر، خوزستان، قزوین، کرمان، گلستان، گیلان و مازندران هر کدام با ۲ نمایش و خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس و یزد هر کدام با یک نمایش در این جشنواره هنری سهیم هستند.

گفتنی است سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه، ۱۱ تا ۲۰ بهمن ۹۹ برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فجر جشنواره تئاتر فجر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، سارا اسنوک برای «تصویر دوریان گری»، سارا جسیکا پارکر برای «سوییت پلازا»، نیکول شرزینگر برای «سانست بلوار» و اندرو اسکات برای «وانیا» جایزه اولیویه بریتانیا را از آن خود کردند.

برندگان این جوایز عصر دیروز در رویال آلبرت هال لندن معرفی شدند.

اسنوک جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی خود در نقش چند شخصیتی خود در نمایش «تصویر دوریان گری» اثر اسکار وایلد از کمپانی تئاتر سیدنی دریافت کرد. این نمایشنامه همچنین جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس را برای مارگ هورول از آن خود کرد. شرزینگر نیز عنوان بهترین بازیگر زن یک نمایش موزیکال را برای ایفای نقش نورما دزموند در احیای جدید «سانست بلوار» به کارگردانی اندرو لوید وبر برد.

جایزه بهترین کارگردانی به جیمی لوید برای «سانست بلوار» رسید و «وانیا» با بازی اندرو اسکات به عنوان بهترین احیای مجدد یک نمایش انتخاب شد.

ویل کلوز هم با جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی در نمایش «انگلستان عزیز» و هایدن گوین با جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در نقش وینستون چرچیل در «وقتی وینستون با بی سیم در انبار دونمار به جنگ رفت» رسید.

عنوان بهترین بازیگر مرد نصیب مارک گاتیس برای «انگیزه و سرنخ» شد و جایزه لندنی بهترین نمایشنامه جدید به «انگلستان عزیز» اثر جیمز گراهام در تئاتر ملی رسید.

«سانست بلوار» با کسب ۷ جایزه بزرگترین برنده شب این جایزه بود.

این مراسم همزمان با شصتمین سالگرد تاسیس تئاتر ملی بریتانیا برگزار شد. این تئاتر که توسط لارنس اولیویه تاسیس شد، امسال با نمایش‌هایش نامزد دریافت ۱۵ جایزه بود.

این جایزه، برترین افتخارِ تئاتری بریتانیا و برابر جایزه تونی در برادوی آمریکا و جایزه مولیر در فرانسه است.

کد خبر 6078839

دیگر خبرها

  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار راه‌‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌ یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • بهترین‌های تئاتر بریتانیا معرفی شدند/ برندگان جایزه اولیویه ۲۰۲۴