Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با تشکیل کارگروه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی در استان برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف در قزوین از امروز هشتم بهمن قطع می‌شود.

علی فرخزاد در کارگروه نحوه توزیع سوخت نیروگاهی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به برخی کمبودها درزمینهٔ تأمین حامل‌های انرژی به‌ویژه برق و گاز در سطح استان تصریح کرد: با تشکیل کارگروه مدیریت مصرف حامل‌های انرژی در استان برق و گاز ادارات دولتی پرمصرف در قزوین از امروز هشتم بهمن قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از امروز کارگروهی با محوریت اداره کل مدیریت بحران، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و شرکت شهرک‌های صنعتی در استان تشکیل می‌شود، اعضای این کارگروه به‌صورت رندمی و نامحسوس از ادارات بازدید و برق و گاز هر اداره یا سازمانی که در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی نداشته باشد قطع می‌کنند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: از امروز به‌صورت جدی به این موضوع ورود پیدا می‌کنیم و در این میان مدیران ادارات دولتی باید همراهی لازم را داشته باشند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی تأکید کرد: همین موضوع در مورد صنایع پرمصرف نیز صادق است و قطعاً در صنایع و کارخانه‌هایی که مدیریت مصرف سوخت و حامل‌های انرژی را جدی نگیرند، قطعی برق و گاز خواهیم داشت.

رئیس کارگروه توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به وضعیت جوی و برودت هوا گفت: در شرایطی که سرمای شدیدی بر استان قزوین حاکم شده، با مصرف بیش‌ازحد گاز و برق روبه‌رو شدیم، بنابراین هم استانی‌ها حتماً باید مدیریت مصرف برق و گاز را اعمال کنند تا مجبور به اعمال خاموشی‌های گسترده و قطع گاز مشترکان خانگی نشویم.

وی یادآور شد: در این حوزه نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است که برنامه‌هایش برای توزیع عادلانه خاموشی بین صنایع و واحدهای صنعتی مختلف را به ما ارائه دهد تا خاموشی به نحوی اتفاق بیفتد که همه صنایع را درگیر کند و فقط برق یا گاز صنایعی که مصرف زیادی دارند، قطع نشود؛ چراکه چنین کارخانه‌هایی قطعاً کارگران زیادی دارند و قطع برق و گاز آن‌ها بحران کارگری برای آن‌ها به وجود می‌آورد.

فرخ‌زاد بیان کرد: واحدهای صنعتی نیز در حوزه نوبت‌کاری‌شان مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند و اگر ضرورت دارد حتماً باید روزی را در وسط هفته برای کارگرانشان تعطیل اعلام کنند. ضمن اینکه با علم به اینکه اوج مصرف برق و گازشان چه روز و ساعتی است، باید این زمان اوج مصرف را با تنظیم نوبت‌های کاری تغییر دهند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم ما همیشه همراهی با خدمت گذارانشان را در سطح استان داشتند، باید در این حوزه هم به کمک مسئولان بیایند تا بتوانیم از وضعیت فعلی به‌سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مصرف آب و برق حامل های انرژی مصرف برق و گاز ادارات دولتی مدیریت مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ناصر عتباتی رئیس دادگستری استان در راستای پیگیری سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل منابع طبیعی، صمت و محیط زیست استان برگزار می‌شد به مفاد سند تحول قضایی و تاکیدات اخیر ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه ویدئو کنفرانسی اشاره و گفت یکی از مواردی که دستگاه قضایی آن را پیگیری میکند توجه به حقوق عامه و حقوق دولتی است. 
مانند حقوق دولتی معادن یا صنایع دارای آلایندگی که تحت عنوان عوارض سبز پرداخت می‌گردد و می‌باید حقوق دولتی مقرر قانونی به استان تخصیص و هزینه شود. 
عتباتی همچنین به مالیاتی که از استان پرداخت میشود و حجم بزرگی از درآمد دولت است اشاره و گفت وفق قانون بایدبخشی از این درآمد‌ها حقوق دولتی مالیات‌ها هم به استان برگردد تا کمکی به مناطق محروم و نیازمند یهای استان در مسائل مختلف صورت گیرد. 
 عتباتی با اشاره به فعالیت کارخانجات و معادن خاص نظیر معادن طلای زرشوران و آثار آن بر منطقه از مدیران حاضر در جلسه خواست میزان درآمد‌های ملی استان را از صنایع معادنی، منابع طبیعی صنایع آلاینده و ... استخراج و میزان برگشت حقوق دولتی را هم استخراج نمایند تا برای برگشت کامل آن به استان اقدامات قضایی و پیگیری‌های قانونی لازم معمول گردد 
و در ادامه مدیران حاضر هم به بیان مطالبات فراخور موضوع جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیگر خبرها

  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی پیگیری تخصیص حقوق دولتی استان از محل درآمدی و عایدی‌های استان