Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:23:09 GMT

آلودگی هوای تبریز وارد روز چهار روز شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۵۶۹۱

آلودگی هوای تبریز وارد روز چهار روز شد

داود قاسم زاده در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای امروز تبریز ، برابر با ۱۵۶ و برای همه گروه‌ها ناسالم است.  

وی افزود: در وضعیتی که هوا برای همه گروه ها ناسالم است، توصیه می‌شود با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری شود.

وی گفت: همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم زاده، صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از تردد های غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه های زیست محیطی را از راه های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.

به گزارش ایرنا،  هشت ایستگاه پایش کیفی هوا در تبریز مستقر است که بر اساس داده ها، تمامی ایستگاه های حکیم نظامی، باغشمال، هتل مرمر، میدان نماز،  میدان آذربایجان، آبرسان، بهداشت و راه آهن برای همه گروه ها ناسالم است.

شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست تبریز آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تبریز آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست تبریز آلودگی هوا اخبار کنکور آلودگی هوا گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت

هوای کلان‌شهر تبریز در حال حاضر امروز ‌چهارشنبه با قرار گرفتن روی شاخص ۵۳ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر تبریز شامل باغشمال، آبرسان، هتل مرمر و میدان نماز به ترتیب و به طور میانگین با شاخص‌های ۵۱، ۵۳، ۶۰ و ۳۴ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

وجود صنایع آلاینده در آذربایجان‌شرقی از جمله نیروگاه حرارتی تبریز موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی تبریز بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 745353

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • هوای تبریز در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق