Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در حوزه تعهدات برجام صبری بزرگ کردیم، گفت: اروپایی‌ها وعده دادند و عمل نکردند یا نتوانستند عمل کنند.

به گزارش مشرق،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: روزهای بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی وجود داشت که نسل نوجوان و جوانمان را باید به این انقلاب کاملاً آشنا و آگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر پیروزی که به دست آمد حاصل سختی‌ها و مشکلات بسیار زیادی بود که مردم و مسئولان تحمل کردند و بسیاری از آنان در زندان ها و تبعید بودند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بسیاری از مردم فرزندان عزیز خود را در راه انقلاب فدا کردند، اظهار داشت: خداوند در هر جایی که ما احساس می کردیم که انگار دیگر گشایشی پیش نخواهد آمد، گشایشی را به وجود می آورد. امام (ره) دید که در نجف نمی تواند بماند و به وی فشار آوردند مبنی بر اینکه حق اعلامیه ندارید و به همین دلیل به سمت مرزهای جنوبی و کویت حرکت کرد.

وی متذکر شد: امام خمینی(ره) زمانی که به سمت کویت حرکت کرد، دم مرز مانع وی شدند و ایشان از همان راهی که رفته بود، به سمت بغداد بازگشت.

بیشتر بخوانید

روحانی: شرط بقای انقلاب، تقویت و حفظ فرهنگ است/باید نگران سایش‌های حرکت بزرگ فرهنگی انقلاب در جامعه باشیم

روحانی ادامه داد: خداوند این راه را پیش امام (ره) گذاشت مبنی بر اینکه به نجف بازنگردد و در بغداد توقف کند و از آنجا تصمیم گرفت که به پاریس حرکت کند. به امام (ره) گفتند که اگر با هواپیمایی وارد پاریس شوید، در آنجا و در فرودگاه به مدت سه ماه ویزا می دهند و نیاز به هماهنگی قبلی نیست. ما هم پاریس زیاد می رفتیم و رفت و آمد می کردیم و با هر ورود به پاریس، سه ماه به ما ویزا می دادند.

رئیس جمهور تصریح کرد: خداوند راه روان و آسانی را پیش روی انقلاب گذاشت و حضرت امام (ره) به پاریس رفت. در ابتدا ایشان به محله ای و در خانه یکی از دوستان رفت. دو روز در آنجا ماند و همه فهمیدند و شکایت کردند که چه خبر است که در راه پله هزاران نفر می روند و می آیند. براساس این فشارها، امام (ره) باز ناچار شد که به روستایی در اطراف پاریس برود که آنجا فضا و باغی برای یک ایرانی بود که وی آن را در اختیار امام گذاشت. در آنجا فضای نماز جماعت و مصاحبه وجود داشت.

روحانی افزود: امام (ره) رادیو، تلویزیون و روزنامه نداشت و در آن مقطع سایت و خبرگزاری هم نبود. همه رادیو و تلویزیون های دنیا را خداوند در اختیار امام (ره) قرار داد و این از معجزات انقلاب بود. امام (ره) به محضی که اعلام می کرد می خواهد سخنرانی کوتاهی داشته باشد و یا آنکه مصاحبه ای انجام دهد، تمام دوربین ها از قاره آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا در آنجا متمرکز می شدند.

وی اظهار داشت: زمانی که حضرت امام (ره) تصمیم گرفت که به ایران بیاید، خیلی حرف بود  و آن شرایط، شرایطی نبود که کسی تصمیم بگیرد وارد ایران شود. نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی سر جای خودشان بودند. قدرت های دولت آن زمان مستقر بودند. شاه فرار کرده بود اما مابقی همه سر جای خود بودند و تهدید کردند اگر هواپیمای امام (ره) وارد فضای ایران شود، آن را سرنگون می کنند اما امام اعتنا نکرد.

رئیس جمهور بیان کرد: امام خمینی (ره) قرار بود ۶ بهمن سال ۵۷ وارد ایران شود که فرودگاه ها بسته شد و نتوانست بیاید. ایشان در آن شب با یاران خود صحبت کرد و به آنان گفت که کسی با من نیاید چرا که این سفر خطرناک است و بهتر است شماها به کار خود برسید. شبیه آن چیزی که در تاریخ از شب عاشورا می شنویم که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیعت را از همه برداشت، در نوفل لوشاتو اتفاق افتاد.

رئیس‌جمهور با اشاره به مساله تعهدات برجامی ایران و اظهارات اروپایی‌ها، اظهار کرد: ما در حوزه تعهدات برجام صبر کردیم، صبر بزرگ، صبر جمیل. یک سال دست روی دست گذاشت و به اروپایی‌ها گوش کردیم و آنها مدام وعده دادند و گفتند یک هفته دیگر، یک ماه دیگر، دو ماه دیگر.  

روحانی تاکید کرد: اروپایی‌ها وعده دادند و عمل نکردند یا نتوانستند عمل کنند. بعد از یکسال هم که تعهداتمان را کاهش دادیم، گفتیم اگر تا دو ماه دیگر برگشتید ما هم برمی‌گردیم. در این راستا دو ماه دوماه تعهدات را کاهش دادیم تا نهایتا تمام تعهدات را کنار گذاشتیم. همیشه گفتیم شما به تعهدات برگردید، ساعت بعد از آن ما هم برمی‌گردیم.

تکمیل می‌شود

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی رئیس جمهور دولت دوازدهم روحانی اخبار داغ رئیس جمهور اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در حاشیه نشست جلسه هیئات دولت گفت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سرتیپ حیدری: اسرائیل بداند که پاسخ‌های بعدی خردکننده خواهد بود

وی ادامه داد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

اسلامی افزود ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با انجام تعهدات گفت: اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر: 1227491 برچسب‌ها آژانس بین المللی انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • امیدواری پدیده بارسلونا: بالاخره برمی‌گردیم
  • لیگ قهرمانان اروپا | دشمن آشنا در خانه بارسلونا
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک
  • نماز جمعه یکی از دست آورد‌های مهم انقلاب اسلامی است