Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل حسین زهی گفت: بر اساس گزارشات شاید ۲۰ درصد ارز تخصیص داده شده برای تامین نیازهای اساسی مردم مورد استفاده قرار گرفته است و این موضوع نارضایتی مقام معظم رهبری را هم در برداشت و دستگاه های نظارتی هم پیگیر هستند تا هرچه زودتر سرمایه ملی به داخل کشور بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: قوه قضاییه مستقل است و باید پشتیبان مردم باشد، مردم از این قوه انتظار دارند میان افرادی که جرمی انجام می دهند هیچ نوع تبعیضی قائل نشود، چه مردم عادی و چه افرادی که به شخصیت های مهم منتسب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: انتظار می رود تبعیضات برطرف و عدالت برقرار شود و نباید تفاوتی در این زمینه وجود داشته باشد، در جامعه اگر مردم ببینند با افرادی که تخلف می کنند برخورد نمی شود دچار بی انگیزگی می شوند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از روزی که آیت الله رئیسی ریاست این قوه را برعهده گرفت اقدامات خوبی انجام شد، در خود این قوه افرادی که سوءاستفاده کردند دستگیر و یا انفصال از خدمت شده اند و جرم آن ها در حال رسیدگی است.

حسین زهی اظهار کرد: بر این اساس انتظار می رود این برخورد در استان ها و شهرستان ها هم صورت بگیرد، زیرا برخی افرادی که مرتکب خلافی می شوند با آن ها برخورد نمی شود و این برای مردم بی انگیزگی ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: در ۲ سال اخیر با بسیاری از افراد و مقاماتی که آلوده به فساد مالی شدند برخورد شده و به اعمال آن ها رسیدگی می شود، امیدواریم این موضوع برای همه افراد تعمیم داده شود، قوه قضاییه مامن امنی برای مردم است و باید بیشتر به این موضوعات توجه داشته باشد.

این نماینده اظهار کرد: ارز چهار هزار و دویست تومانی برای واردات برخی از اقلام خاص مانند دارو، روغن، شکر و... اختصاص داده شد، اما متاسفانه برخی از افراد از این ارز استفاده کردند و کالاهایی را که مورد نیاز مردم نبود وارد شد، افرادی از این ارز استفاده کردند که نزدیک به مقامات بودند.


۲۰ درصد ارز ۴۲۰۰تومانی برای تامین نیازهای اساسی مردم استفاده شد

حسین زهی عنوان کرد: در این زمینه دیوان محاسبات سازمان بازرسی گزارش کامل را ارائه داده و مقداری از این ارز به خزانه دولت برگشت داده شده است.

وی گفت: امیدواریم ارز با این وضعیت که ما در تحریم های ظالمانه قرار داریم با اقدامات بانک مرکزی، قوه قضاییه، وزارت اقتصاد و دارایی به خزانه بازگردد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس صحبت ها، قرار است افراد این ارز را با نرخ روز به کشور باز گردانند، زیرا سرمایه مردم است و متعلق به قشر خاصی نیست.

حسین زهی افزود: بر اساس گزارشات شاید ۲۰ درصد ارز تخصیص داده شده برای تامین نیازهای اساسی مردم مورد استفاده قرار گرفته است که امیدواریم به خزانه بازگردد.

وی بیان کرد: این موضوع نارضایتی مقام معظم رهبری را هم در برداشت و دستگاه های نظارتی هم پیگیر هستند تا هرچه زودتر سرمایه ملی به داخل کشور برگردد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دولت های گذشته و این دولت برخی از افراد منتسب به کابینه، دچار فساد مالی شدند که اگر از همان ابتدا با آن برخورد می شد این تکرار را شاهد نبودیم که ممکن است به دلیل تعامل سران با یگدیگر بوده باشد.

حسین زهی ادامه داد: با پیگیری های مقام معظم رهبری و اقدامات آیت الله رئیسی امیدواریم در دولت های دیگر این موضوعات تکرار نشود، زیرا نگاه مردم تغییر می دهد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ۲۰ درصد ارز قوه قضاییه حسین زهی داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است

دریافت 57 MB

عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی تصرف شده ساحلی در نوشهر با اظهار این که صیانت از عرصه‌های ملی و ساحلی وظیفه دستگاه‌های متولی است، افزود: برخی افراد بدون آن که سازه و مستحدثاتی در این عرصه‌ها داشته باشند، اقدام به تصرف می‌کنند در حالی متولیان امر نباید اجازه چنین کاری را دارد.

وی به متخلفان و متصرفان اراضی ملی و ساحلی هشدار کرد که برخورد دستگاه قضائی با آنان جدی و قاطع خواهد بود و همچنین کسانی که قصد تعرض به اراضی را دارند از قصد خود عدول کنند زیرا برخورد جدی با آنان به عمل خواهد آمد.

وی ساخت وساز در اراضی ملی را از دیگر مشکلات در استان مازندران بیان کرد و گفت: علی رغم آن که حکم تخریب و تخلیه برای این سازه‌ها صادر شده است ولی تاکنون برای اجرای حکم اقدام نشده است درحالی که عدم اجرای حکم سبب می‌شود که دیگر متخلفان متجری شوند و

کد خبر 6088281

دیگر خبرها

  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲