Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@11:20:40 GMT

شغل جدید پامپئو در واشنگتن

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۵۹۱۴

شغل جدید پامپئو در واشنگتن

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در بیانیه‌ای که به دست وبگاه خبری «آکسیوس» رسیده، از قصد خود برای ماندن در واشنگتن و اشتغال در یک اندیشکده محافظه کار به نام «مؤسسه هادسون» خبر داده است.

وبگاه آکسیوس که این خبر را روز سه‌شنبه (به وقت محلی) منتشر کرد نوشته، پامپئو با همسو شدن با یک اندیشکده محافظه‌کار، نزدیکی خود را به مباحثی که برای حزب جمهوریخواه مهم است حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پامپئو در بخشی از بیانیه خود عنوان کرد: «خوشحال هستم که به اندیشکده هادسون ملحق می‌شوم و مشتاقانه منتظر مشارکت در مأموریت این اندیشکده در ارتقای رهبری آمریکا و تعامل با جهان هستم.»

اندیشکده هادسون، در میان محافظه‌کاران آمریکا محبوب است و آنها این اندیشکده را به عنوان عرصه‌ای برای ابراز پیشنهادات سیاسی می‌دانند.

این اندیشکده در واشنگتن مستقر شده و زمان تأسیس آن به سال ۱۹۶۱ میلادی، یعنی ۵۹ سال پیش باز می‌گردد.

مؤسسه هادسون، که مقاله‌های تحلیلی را در وبگاه خود منتشر می‌کند مسائل مرتبط با امنیت ملی، حقوق بشر، سیاست خارجی، اقتصاد و سیاست‌های داخلی آمریکا را پوشش می‌دهد.

مدیر عامل سابق این اندیشکده، «کین وِین‌استین» است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا او را به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن پیشنهاد داده بود اما در مجلس سنا رأی کامل نیاورد.

هادسون اکنون به دست «جان والترز» هدایت می‌شود و وی‌استین نیز یکی از محققان این اندیشکده است.

آکسیوس نوشته پامپئو با ملحق شدن به اندیشکده هادسون، به خود این فرصت را خواهد داد تا در مباحث سیاسی فعال باشد و احتمالاً برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد شود.

این در حالی است که پامپئو در توئیتی که روز بعد از بر‌گزاری مراسم تحلیف «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده بود نوشت: ۱۳۸۴ روز. 

آکسیوس در توضیح این توئیت نوشته، این رقم احتمالاً روزشماری پامپئو برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکاست.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا واشنگتن اندیشکده هادسون محافظه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی صهیونیست‌ها از عمیق شدن شکاف میان تل‌آویو و واشنگتن

رسانه‌های صهیونیستی ترس خود را از اختلافاتی که نتانیاهو با مقامات ارشد آمریکایی پیدا کرده است، در میان ترس از کاهش کمک‌های امنیتی و نظامی واشنگتن که این رژیم را در معرض خطر قرار می‌دهد، ابراز کردند.

 روزنامه اسرائیلی «معاریو» به نقل از ایتان گیلبوآ، کارشناس صهیونیستی در امور آمریکا، نوشت: نتانیاهو طی یک هفته از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون او، چاک شومر، رئیس بلوک دموکرات در سنا و نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد کرد.

او با بیان اینکه رویارویی‌هایی که نتانیاهو با مقامات ارشد آمریکایی انجام می‌دهد، به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی آسیب می‌زند، بر لزوم توقف فوری آن تاکید کرد.

 با توجه به آنچه که به نظر می‌رسد تغییر سیاست در کاخ سفید است، نگرانی در دستگاه امنیتی و نظامی در مورد تبادل بی‌پروا بین مقامات ارشد دولت بایدن و نتانیاهو در روز‌های اخیر افزایش یافته است.

بیانیه‌های انتقادی از نتانیاهو، از جمله آنچه بایدن گفت: نتانیاهو باعث آسیب می‌شود. او بیشتر از اینکه به اسرائیل کمک کند به اسرائیل آسیب می‌زند، آنچه که هریس گفته و بین نتانیاهو و شهرک‌نشینان تمایز قائل شد به علاوه سخنان چاک شومر که معتقد بود که نتانیاهو راه خود را گم کرده و شایستگی نخست‌وزیر را ندارد، باعث عصبانیت نتانیاهو شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • برنی سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • سندرز: سیاست خارجی آمریکا نیازمند انقلاب است
  • هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • آنتونوف: هدف آمریکا تضعیف مشروعیت پیروزی پوتین در انتخابات است
  • نگرانی صهیونیست‌ها از عمیق شدن شکاف میان تل‌آویو و واشنگتن
  • ۲ کشته و ۵ زخمی بر اثر تیراندازی در واشنگتن
  • نیجر توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرد/ واشنگتن به دست و پا افتاد
  • آمریکاکمک‌ها به اسراییل را کُندکرده؛باشکست درغزه فاصله‌ای نداریم!
  • بایدن معتقد است طوفان الاقصی صحنه بین‌المللی را تغییر خواهد داد
  • بحران جدی در روابط آهنین واشنگتن-تل‌آویو