Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@02:22:32 GMT

عامل ۱۰ درصد از تصادفات تغییر مسیر ناگهانی است

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۱۶۰۹۱

عامل ۱۰ درصد از تصادفات تغییر مسیر ناگهانی است

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان وسایل نقلیه مکلفند بین خطوط حرکت نموده و از آن خارج نشوند، ۱۰ درصد از تصادفات مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ احسان مؤمنی، اظهار کرد: یکی از علت‌های وقوع حوادث رانندگی حرکت نکردن بین خطوط و تغییر مسیرهای ناگهانی است و حدود ۱۰ درصد از عوامل تصادفات شهر تهران مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برابر ماده ۱۱۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌های خط کشی شده وسایل نقلیه مکلفند بین خطوط حرکت نموده و از آن خارج نشوند. در صورت تغییر مسیر و خروج از یک خط عبوری می‌بایست رانندگان با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت تغییر مسیر دهند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: در صورتی که وسایل نقلیه در بین خطوط حرکت نمایند باعث تسریع خدمات اورژانسی باعث کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات رانندگی می‌گردد و حتی باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش آرامش روحی و روانی نیز می‌گردد و وقتی رانندگان بین خطوط رانندگی نمایند یک نظم و زیبایی خاصی در ترافیک ایجاد می‌شود و همه همه از رانندگی خود لذت می‌برند و حوادث هم کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: بیشترین آمار مربوط به تصادفات و تغییر مسیرها مربوط به موتورسیکلت سواران است که در حین حرکت و بخاطر فرار از ترافیک اقدام به تغییر خط حرکتی می‌نمایند و حادثه‌ای را به وجود می‌آورند و بیشترین نقاط و محل‌هایی که ما اینگونه حوادث را داریم در خروجی از محورهای بزرگراهی است که راننده با مشاهده خروجی اقدام به تغییر مسیر ناگهانی می‌نماید و حادثه‌ای را رقم می‌زند.

این مقام انتظامی ادامه داد: وی از همکاران خود در مجموعه شهرداری تهران خواست که تابلوهای هدایت مسیر را قبل از خروجی‌ها در فاصله مناسب قرار دهند تا رانندگان به راحتی بتوانند مسیر خود را تعیین نمایند چرا که یکی از علت‌های تغییر مسیر حفره‌ها و چاله‌هایی است که خصوصاً بعد از بارندگی‌ها ایجاد می‌شود و مسئولین مربوطه نسبت به رفع این چاله‌ها و مرمت آسفالت اقدام نمایند تا شاهد کاهش تغییر مسیر و کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهری باشیم.

وی به رانندگان توصیه کرد در هنگام تغییر مسیر و خط حرکتی حتماً از راهنما استفاده نمایند و با این اقدام به رانندگان پشت سر خود علامت دهند، بعد با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر نمایند و همچنین در هنگام خروج از محورهای بزرگراهی در فاصله ۱۵۰ متر قبل از خروجی در منتهی‌الیه سمت راست راه قرار بگیرند و سپس اقدام به خروج از راه نمایند.

منبع: میزان کد خبر 471191

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پلیس راهور تهران تصادفات رانندگی خدمات اورژانسی ترافيک آئین نامه راهنمایی و رانندگی تغییر مسیر ناگهانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تغییر مسیر بین خطوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

کد خبر 6086327

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد