Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه (۱۱ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و با شدت ضعیف‌تر در برخی مناطق شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: از این‌ رو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فردا (۹ بهمن) سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور می‌شود و شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز مرکزی را در برمی‌گیرد، گفت: طی روز جمعه (۱۰ بهمن) با تقویت سامانه بارشی گستره بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: طی روز شنبه (۱۱ بهمن) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و با شدت ضعیف‌تر در برخی مناطق شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه (۱۲ بهمن) سامانه بارشی از شرق و شمال شرق کشور خارج می‌شود، اظهارکرد: پیامد ورود این سامانه، بارش برف و باران و وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از امروز تا آخر هفته روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد. این افزایش دما در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور حدود ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در سواحل دریای خزر وجود دارد.

ضیاییان افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ بهمن) وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان‌های اردبیل و گیلان به‌ویژه در دره‌ها، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. احتمال سقوط بهمن نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: طی امروز (۸ بهمن) شرق و مرکز خلیج فارس و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۹ و ۱۰ بهمن) شمال خلیج فارس و از روز پنجشنبه‌ تا شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ بهمن) نیمه ابری و غبار آلود، در بعد ازظهر ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۰ بهمن) نیز ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سواحل دریای خزر پیش بینی می شود سامانه بارشی البرز مرکزی شمال غرب جنوب غرب شمال شرق وزش باد ۱۰ بهمن طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۱۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

براساس آخرین اطلاعات از وضعیت جوی کشور؛ روز یکشنبه با ورود سامانه جدید بارشی از غرب امکان وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور دور از انتطار نخواهد بود.

به گزارش مشرق، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا شنبه (یکم اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بنا به این گزارش، بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود؛ همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

امروز (۳۱ فروردین) در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • رگبار و وزش باد شدید در ۴ استان کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟